9 årig gå alene hjem om aftenen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2010

Laulund87

serinasmor skriver:

de kan også forkomme i børnehaven, i bussen, i skolen, i sfoen, til gymnastik osv ...

og ingen af disse ting har jeg da tænkt mig at holde hende fra .. det ville da være direkte synd !!!

jeg vil forsøge at gøre min datter så tryg ved verden som overhovedet muligt... dog uden at hun taler med fremmede når mor eller far ikke er med ...

Jeg håber da på at min datter som 9årig er et selvstændigt individ der er tryg ved at gå 300 meter alene hjem i et villakvarter kl 19 ...

hvordan ville du have det hvis det var en dreng ??

eller .. hvornår ville du lade din datter gå alene hjem 300 meter ... som 18årig .. 20årig .. 30årig

Jeg ville da ikke have det anderledes hvis det var en dreng

Åh jeg ved ikke hvornår hun må gå alene hjem i mørke, men ikke når hun er 9 år. Desuden tror jeg der er flere farer på en mørk vej alene, end i en bus, til gymnastik osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

Pia.

Det kommer så sandelig an på hvor i landet vi opholder os - hvilket slags villakvater vi taler om og hvem der bor i det her kvarter - hvor godt hun kender de mennsker der bor der... osv. osv.

Jeg har svaret nej, for min datter er 8 år og ville ikke få lov at cykle eller  gå alene ude når det er mørkt på trods af jeg bor et meget fredeligt sted .... jeg henter hende ALTID når hun skal hjem nogen steder fra...

Hun skal tids nok skulle "klare sig selv" men så længe hun er "lille" og det synter jeg en pige på 8-9-10 år er, så henter og bringer jeg hende....  Knus Pia.

Anmeld

12. oktober 2010

serinasmor

Naannaa87 skriver:

Men desværre har vi samme tilstande som i usa på nogle punkter..

For 7 år siden tror jeg blev den lille pige på 12 mia fundet dræbt og så vidt jeg husker havde det intet med hendes far at gøre.. http://ekstrabladet.dk/nationen/article1313082.ece og synes også der er en anden sag med en lille pige for mange år siden der siger mig et eller andet.. så jo det sker desværre i dk..

det punkt er vi da heldigvis ikke nået til endnu ... de har alarmer på babys fødder på barselsgangen der hyler når du kommer for tæt på elevatoren ( nogle steder)...

jeg ved godt der kan ske mange ting ... men jeg håber nu aligevel at kunne opdrage min datter til at være tryg ved verden... man kan altså også beskytte de små for meget

Anmeld

12. oktober 2010

B&J

nej ville jeg ikke

Anmeld

12. oktober 2010

serinasmor

Laulund87 skriver:

Jeg ville da ikke have det anderledes hvis det var en dreng

Åh jeg ved ikke hvornår hun må gå alene hjem i mørke, men ikke når hun er 9 år. Desuden tror jeg der er flere farer på en mørk vej alene, end i en bus, til gymnastik osv.

hehe ... ved godt det måske var lidt provokerende   helt med vilje ...

men der er nu altså nogen der ville have de helt anerledes hvis det var en dreng

håber nu på at min pige er selvstændig nok til at ville gå alene når hun er 9 ...

og ja ... det er også lidt svært at vide hvornår de er gamle nok til det ... men lige i dette tilfælde hvor hun selv spørger og er tryg nok ved det og kender ruten ... så ville hun da helt klart få lov...

tror generelt jeg har det sådn at hvis hun selv mener hun er gammel nok til at stå på egne ben lidt ( stille og roligt hen ad vejen) så ville jeg stole på at det er hun ...

Anmeld

12. oktober 2010

Laulund87

serinasmor skriver:

hehe ... ved godt det måske var lidt provokerende   helt med vilje ...

men der er nu altså nogen der ville have de helt anerledes hvis det var en dreng

håber nu på at min pige er selvstændig nok til at ville gå alene når hun er 9 ...

og ja ... det er også lidt svært at vide hvornår de er gamle nok til det ... men lige i dette tilfælde hvor hun selv spørger og er tryg nok ved det og kender ruten ... så ville hun da helt klart få lov...

tror generelt jeg har det sådn at hvis hun selv mener hun er gammel nok til at stå på egne ben lidt ( stille og roligt hen ad vejen) så ville jeg stole på at det er hun ...

Synes da også lige du var lidt provokerende

Tja vi er ikke enige og fred være med det

Mener helt bestemt også at man kan pakke børnene for meget ind, bare ikke i det her tilfælde.

Anmeld

12. oktober 2010

Na-Wi

serinasmor skriver:

det punkt er vi da heldigvis ikke nået til endnu ... de har alarmer på babys fødder på barselsgangen der hyler når du kommer for tæt på elevatoren ( nogle steder)...

jeg ved godt der kan ske mange ting ... men jeg håber nu aligevel at kunne opdrage min datter til at være tryg ved verden... man kan altså også beskytte de små for meget

Som jeg selv skriver er det på nogle punkter vi minder om usa..

Selvfølgelig kan man beskytte for meget, men det kan lige godt være at det skete for din datter som en andens og hvis man stod i den situation så tror jeg man ville have ønsket at man havde gået de 300 m ned for at bringe hende sikkert hjem.. vi lever desværre ikke i 1950'erne længere og man må tage sine forbehold..

Måske er jeg en pylre mor, og selvom jeg har en søn så havde jeg hentet ham lige meget hvor kort eller langt der ville være..

Anmeld

12. oktober 2010

serinasmor

Laulund87 skriver:

Synes da også lige du var lidt provokerende

Tja vi er ikke enige og fred være med det

Mener helt bestemt også at man kan pakke børnene for meget ind, bare ikke i det her tilfælde.

man kan heller ikke være enige om alting .. sådn er det jo ..

Anmeld

12. oktober 2010

serinasmor

Naannaa87 skriver:

Som jeg selv skriver er det på nogle punkter vi minder om usa..

Selvfølgelig kan man beskytte for meget, men det kan lige godt være at det skete for din datter som en andens og hvis man stod i den situation så tror jeg man ville have ønsket at man havde gået de 300 m ned for at bringe hende sikkert hjem.. vi lever desværre ikke i 1950'erne længere og man må tage sine forbehold..

Måske er jeg en pylre mor, og selvom jeg har en søn så havde jeg hentet ham lige meget hvor kort eller langt der ville være..

af ren nysgerrighed ... hvor gammel tror du så han skulle være føør du ville lade ham gå de 300 meter selv??

Anmeld

12. oktober 2010

Na-Wi

serinasmor skriver:

af ren nysgerrighed ... hvor gammel tror du så han skulle være føør du ville lade ham gå de 300 meter selv??

Det er svært at sætte tal på .. jeg ved ikke hvordan han vil være når han er ældre.. men når han kan slå fra sig hehe ej måske 14-15 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.