Sig ja for dit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2010

B&J

Zafir skriver:

Altså grundlæggende er jeg jo SUPER meget imod barnedåb af små børn. Jeg mener IKKE man skal vælge religion for børn, før de selv kan tage stilling til hvad og om de vil tro på noget.

Når du så skriver at du ikke tror på gud og din kæreste er satanist, kan jeg slet slet ikke forstå det. For mig som asatro, vil det være så forkert at sige ja til noget som helst i kirken og jeg ville aldrig gøre det.

Hvorfor har I valgt at jeres barn skal døbes, med den religiøse baggrund I selv har??!... Om man må spørge?`

I Asatroen er der mange der vælger at knæsætte deres børn, som egentligt ikke er en religiøs handling, men der hvor faren vedkendte sig faderskabet overfor guder og mennesker og blev juridisk far for barnet. Men jeg har heller ikke lyst til at knæsætte mine børn, fordi jeg stadig mener at det er en religiøs handling, på den måde de fleste gør det idag. Når jeg har mine børn med til et blót er det altid deres eget valg om de vil være med i cirklen og de har ingen forpligtelse overfor at snakke med guderne.

Jeg vil vælge at fortælle mine børn om flere slags religioner og guder osv... Men jeg ville ikke vælge på deres vegne. Jeg syntes faktisk også at konfirmationen er nogen år for tidligt, for at man rigtig kan tage stilling til noget...

- det blev vidst noget af en smøre, men det ligger mig vidst meget på sinde

Jamen som sagt hvis vores dreng ønsker at tro på gud eller en anden jamen så bestemmer han det vi døbte ham ikke for gud vi døbte ham for os og for familien ja lyder som noget være sludder men ja vi sagde kun ja for så er han døbt også er det overstået også hvis han vil konfirmeres jamen så kan han det på en måde for hyggens skyld.... og ja mange siger de tror på et eller andet jamen jeg tror da også på et eller andet for jorden er da ikke bare kommet eller er den mit er hele tiden et stort ? og ja ved så ikke om det tæller og hvor troende man skal være før man er i guds hænder eller hvad det hedder  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
B&J skriver:

Jamen som sagt hvis vores dreng ønsker at tro på gud eller en anden jamen så bestemmer han det vi døbte ham ikke for gud vi døbte ham for os og for familien ja lyder som noget være sludder men ja vi sagde kun ja for så er han døbt også er det overstået også hvis han vil konfirmeres jamen så kan han det på en måde for hyggens skyld.... og ja mange siger de tror på et eller andet jamen jeg tror da også på et eller andet for jorden er da ikke bare kommet eller er den mit er hele tiden et stort ? og ja ved så ikke om det tæller og hvor troende man skal være før man er i guds hænder eller hvad det hedder  

Måske er jeg bare en der ligger meget i det? Der er jo også mange der ikke som sådan tror på gud, der vælger at blvie gift i kirke. Men altså - jeg ligger nok bare rigtig meget i de ting der Måske er det ikke helt så alvorligt for andre

Anmeld

15. september 2010

B&J

Zafir skriver:

Måske er jeg bare en der ligger meget i det? Der er jo også mange der ikke som sådan tror på gud, der vælger at blvie gift i kirke. Men altså - jeg ligger nok bare rigtig meget i de ting der Måske er det ikke helt så alvorligt for andre

Ja tror du skrev det helt rigtigt for mig er en kirke frit for alle og åben og ja jeg ville sagtens kunne gifte mig i en kirke uden problem.... men som du skrev så ligger du mere i det og at det bare er så forskellige fra folk til folk

Anmeld

15. september 2010

dorthemus

Zafir skriver:

For mig er det vigtigt at Runa blir døbt...hvad hun så vil eller vælger at tro på senere er helt op til hende. Men dåben, ja den vælger jeg til på hendes vegne

Anmeld

15. september 2010

Mumto3

B&J skriver:

fordi mit ord vejer nok mest lige i den sag men han syntes vores søn selv skal have valget når han skal konfirmeres om han vil eller ej.. så kan vi få ham meldt ud af folkekirken,....

Nej, det kan I altså ikke!!! I kan melde ham ind (det er det man gør når man døber et barn, så melder man dem ind i folkekirke, og de bliver registreret som medlem) men I kan ALDRIG melde ham ud igen!!! Det er KUN ham selv der kan det!!!

Anmeld

15. september 2010

B&J

Mumto3 skriver:

Nej, det kan I altså ikke!!! I kan melde ham ind (det er det man gør når man døber et barn, så melder man dem ind i folkekirke, og de bliver registreret som medlem) men I kan ALDRIG melde ham ud igen!!! Det er KUN ham selv der kan det!!!

jaaa måske skrev jeg forkert et sted men som sagt hvis han ikke gider konfirmeres eller stå i kirken jamen så melder han da bare sig ud det røre ikke mig

Anmeld

15. september 2010

Mumto3

B&J skriver:

jaaa måske skrev jeg forkert et sted men som sagt hvis han ikke gider konfirmeres eller stå i kirken jamen så melder han da bare sig ud det røre ikke mig

Ok, det var bare lige hvis I troede at der sådan var 'frit spil' at jeg ville fortælle at det er der altså ikke. Så hvis din mand bliver mere troende satanist og får dig med på holdet, og I derfor fortryder barnedåben i Guds navn, eller af alle mulige andre årsager fortryder, så har I ikke mulighed for at melde ham ud som 5årig, foreksempel.

Anmeld

15. september 2010

L.J.L

B&J skriver:

Hvordan har i det med af skulle sige ja i kirken for jeres barn???

Min kæreste måtte ikke da han er satanist og jeg havde ikke lyst da jeg ikke tror på gud også fik min søster lov fordi hun skulle være gudmor og det ville være en ære for hende...

men sagde i ja og hvordan havde i med det?? var det fordi i tror på gud eller bare for at sige ja til jeres barn

Jeg tror ikke på gud og min mand tror ikke på gud, alene af den grund har vi valgt at vores søn ikke skal døbes, og vi er af samme grund heller ikke gift i kirke men på rådhus,

Jeg ville have det alt for mærkeligt med at stå i en kirke og sige "ja" på vejne af min lille søn, når forældrene ikke tror på gud, tradition eller ej.

Anmeld

15. september 2010

B&J

Mumto3 skriver:

Ok, det var bare lige hvis I troede at der sådan var 'frit spil' at jeg ville fortælle at det er der altså ikke. Så hvis din mand bliver mere troende satanist og får dig med på holdet, og I derfor fortryder barnedåben i Guds navn, eller af alle mulige andre årsager fortryder, så har I ikke mulighed for at melde ham ud som 5årig, foreksempel.

jeg hopper ikke med på nogle vogn jeg tror ikke på noget jo den dag jeg ser ud eller satan så kan være jeg tror på dem

Anmeld

15. september 2010

millesofie

B&J skriver:

Hvordan har i det med af skulle sige ja i kirken for jeres barn???

Min kæreste måtte ikke da han er satanist og jeg havde ikke lyst da jeg ikke tror på gud også fik min søster lov fordi hun skulle være gudmor og det ville være en ære for hende...

men sagde i ja og hvordan havde i med det?? var det fordi i tror på gud eller bare for at sige ja til jeres barn

Hej

fedt at du er ærlig

jeg havde det mærkeligt over at døbe min datter

men i min familie ja der bliver man døbt, mest fordi alle er kristne men også fordi at hvis man ikke er døbt kommer man ikke ind i himmerige hvis uheldet er ude ja jeg ved det godt

jeg er ikke kristen, faktisk så har jeg været satanist hele mit liv indtil for 4 år siden, så nu er jeg bare Mig...

men det er så underligt at stå der i kirken med sit et og alt og gi hende væk til gud.. men ja man gør meget for familien

men jeg valgte at det skulle være min søde fætter der skulle holde hende og svare på hendes vejne, han havde selv sagt ja til gud for lidt over 2 år siden så det passede jo godt sammen og så er han bare verdens sødeste dreng

knus Mille og Lille Tinke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.