For mit vedkommende bliver jeg altid frygteligt ked af det, hvis jeg fornemmer at nogen ikke kan lide mig.
Og det kan faktisk påvirke mig rigtigt, rigtigt meget.
Det skyldes, at jeg har de empatiske evner jeg har, og jeg kan ikke holde ud at nogen går og "prikker" i mit "følelsesfelt" med antifølelser.
Jeg ved at det måske lyder underligt, for man kan ikke forlange at alle skal kunne lide en.
Det forlanger jeg heller ikke, men jeg vil så gerne at alle, om ikke så at kunne lide mig, idet mindste kan acceptere mig, som den jeg nu engang er.
Desværre ved jeg også, at netop fordi jeg er den jeg er, er der bare nogle som ganske enkelt ikke kan have mig, og jeg virker som en rød klud på dem.
Det er noget jeg er meget bevidst om, og det gør ondt helt ind i sjælen på mig, for det sidste i verden jeg ønsker er, at være årsag til antipati. Derfor melder jeg også gerne ud, at folk skal sige til mig, hvis de synes jeg er FOR meget, og jeg vil gøre mit bedste for ikke at være helt så provokerende netop for den person.
Men jeg ønsker også at folk, måske får en chance for at lære hende den tossede Sussie at kende, for jeg ønsker ALDRIG at gøre andre ondt. Hvis jeg får jokket nogen over tæerne er det aldrig bevidst og hvis jeg kommer til det og finder ud af at jeg har gjort det, så aner jeg næsten ikke hvad jeg skal gøre for at udbedre skaden og gøre det godt igen.
Grunden til at jeg skriver disse ting er, at jeg tror at rigtigt mange rent faktisk har det som mig. Og har de fleste mennesker egentligt ikke det? Vi trives vel nu engang bedst ved at færdes hvor mennesker, om ikke kan lide en, så respekterer en for ens værdi som person.
Det er også derfor at nogle engang imellem har brug for netop en tråd som denne. De har ganske enkelt brug for at få renset luften, og få meldt ud, at de er villige til at tage imod og lære, rette hvis man synes der er noget der skal rettes, og misforståelser der skal udredes. Og det syntes jeg faktisk er utroligt ansvarsfuldt og hjertevarmende.

Kærligst
Sussie
Anmeld