Alkohol og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2010

Mutti2B

Anonym skriver:

Ja, der burde man kunne gøre det uden der ville ske noget ved det

Iflg. kalenderen er ægløsningen mandag eller tirsdag, så håber på, at det ikke betyder noget

Det tror jeg nu heller ikke der gør  

Held og lykke med projektet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2010

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Det tror jeg nu heller ikke der gør  

Held og lykke med projektet

Tusind taak - og mange gange i lige måde

Håber du snart skal være MOR

Anmeld

29. august 2010

misslea

Anonym skriver:

Kan jeg godt forstå - skal bare heller ikke røre alkohol, når jeg engang står med en positiv test - er heller ikke den store vin-drikker

Men tror nu ikke der sker noget ved en enkelt gang at tage et glas, men de fleste tør nok heller ikke - sådan har jeg det ihvertfald

Altså... der er jo RIGTIG mange, der har drukket et glas vin eller 2 i løbet af deres graviditet, uden der er sket noget som helst ved det!!!

Men jeg blev bare sååå påvirket, da jeg på seminariet havde et kursus om alkoholskader.... puhaaa!!! Det er ikke blevet bevist, hvor store eller små mængder, der skal til, før et barn kan få følgeskader af alkohol... og jeg ville da på ingen måde løbe risikoen....!!!

Men igen... der er jo VIRKELILG mange tilfælde, hvor det ingen påvirkning har haft!!

Anmeld

29. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg var på Skanderborg Festival og fik da lidt indenfor vesten og da vidste jeg godt at der teknisk set var en risiko, men så fik jeg hvad jeg troede var min mens om lørdagen og gav gas... Det var så ikke min mens, men implantatblødning og jeg var 2 uger henne i min graviditet Men altså - 10 fingre, 10 tæer og et stort smil, så han er indtil videre OK

Anmeld

29. august 2010

FrkT

Jeg tror jeg har drukket 1 eller MAX 2 gange den tid vi har prøvet.... men det er generelt at jeg drikker sjældent..... som regel 1 gang om året - sommetider 2. Så det har ikke noget med det at gøre.

Og vil da lige tilføje at den dag jeg bliver gravid rører jeg ikke alkohol. Selvom jeg synes at nogle af tingene man skal holde sig fra er lidt hysteriske, så kan jeg sagtens undvære alkohol, og ville være helt knust HVIS jeg nu fik et barn der fik skade(r) pga. jeg havde drukket en gang - man kan jo være uheldig!

Anmeld

29. august 2010

Anonym trådstarter

misslea skriver:

Altså... der er jo RIGTIG mange, der har drukket et glas vin eller 2 i løbet af deres graviditet, uden der er sket noget som helst ved det!!!

Men jeg blev bare sååå påvirket, da jeg på seminariet havde et kursus om alkoholskader.... puhaaa!!! Det er ikke blevet bevist, hvor store eller små mængder, der skal til, før et barn kan få følgeskader af alkohol... og jeg ville da på ingen måde løbe risikoen....!!!

Men igen... der er jo VIRKELILG mange tilfælde, hvor det ingen påvirkning har haft!!

Ej, pyhh... Det lyder godt nok skræmmende...

Men som du siger, så sker der oftest ikke noget... Men sæt nu barnet fejlede et eller andet, man vil nok altid spekulere på, om det var de glas, der var med til at påvirke det

Anmeld

29. august 2010

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

Jeg var på Skanderborg Festival og fik da lidt indenfor vesten og da vidste jeg godt at der teknisk set var en risiko, men så fik jeg hvad jeg troede var min mens om lørdagen og gav gas... Det var så ikke min mens, men implantatblødning og jeg var 2 uger henne i min graviditet Men altså - 10 fingre, 10 tæer og et stort smil, så han er indtil videre OK

Man bliver nok lidt bange, når man ikke lige regnede med, at der var et lille vidunder på vej

Men heldigvis hører man sjældent om børn der har taget skade pga. en lille smule alkohol under graviditeten...

Anmeld

29. august 2010

Anonym trådstarter

FrkT skriver:

Jeg tror jeg har drukket 1 eller MAX 2 gange den tid vi har prøvet.... men det er generelt at jeg drikker sjældent..... som regel 1 gang om året - sommetider 2. Så det har ikke noget med det at gøre.

Og vil da lige tilføje at den dag jeg bliver gravid rører jeg ikke alkohol. Selvom jeg synes at nogle af tingene man skal holde sig fra er lidt hysteriske, så kan jeg sagtens undvære alkohol, og ville være helt knust HVIS jeg nu fik et barn der fik skade(r) pga. jeg havde drukket en gang - man kan jo være uheldig!

Har det på nøjagtig samme måde - skal SLET ikke røre alkohol, når jeg står med en positiv test i hånden (og ville da allerhelst have undgået det i går) - har SLET ikke behov for det

Anmeld

29. august 2010

misslea

Anonym skriver:

Ej, pyhh... Det lyder godt nok skræmmende...

Men som du siger, så sker der oftest ikke noget... Men sæt nu barnet fejlede et eller andet, man vil nok altid spekulere på, om det var de glas, der var med til at påvirke det

Ja nemlig... jeg vil i hvert fald ikke stå og være usikker på, om det nu er min skyld, hvis det viser sig, at min eksempelvis får indlæringsvaskeligheder eller noget i den retning...

Og ja - man kan altid male fanden på væggen... men på den anden side, har jeg slet ikke haft behovet for at drikke alkohol, så hvorfor så gøre det???

lea

Anmeld

29. august 2010

Anonym trådstarter

misslea skriver:

Ja nemlig... jeg vil i hvert fald ikke stå og være usikker på, om det nu er min skyld, hvis det viser sig, at min eksempelvis får indlæringsvaskeligheder eller noget i den retning...

Og ja - man kan altid male fanden på væggen... men på den anden side, har jeg slet ikke haft behovet for at drikke alkohol, så hvorfor så gøre det???

lea

Ja, man vil jo spekulere over det resten af sit liv - og hvis man ikke rører det, jamen så kan det ihvertfald IKKE være pga. det...

Ikke nogen grund til at lege med ilden, og når det (for mig ihvertfald) er rigtig nemt at sige nej tak til, så kan jeg ikke se, hvorfor man skulle

Det er sååå skønt for dig, at du snart får et lille vidunder i dine arme, og hvor er du bare FLOT gravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.