Alkohol og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2010

Anonym trådstarter

MariaJ skriver:

Det er jo svært at vide, men man kan i hvert fald sagtens blive gravid, selvom man ikke afstår fra alkohol. Vi prøvede ikke som sådan at blive gravide, og jeg drak alkohol i normale mængder (et par glas til maden nu og da og en fest engang imellem) i den periode min datter blev til. Jeg nåede også at drikke et par gange før jeg vidste jeg var gravid. Det er jeg så ikke så stolt af, men hun er heldigvis helt fin alligevel.

Maria

Dejligt at høre, og sikke SKØN hun er

Man kan bare ikke lade være med at tænke på, om det har betydet noget for mulighederne - men tror, at barnet kommer uanset alkohol, hvis det er meningen vi skal have det barn nu, eller om 9 måneder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2010

otlitrom

Jeg har skrevet "andet" og vil være helt ærlig. Ja jeg har drukket mens vi har prøvet at blive gravide, og ja, jeg har haft nogle ordentlige byture engang i mellem.

vi har prøvet i 2½ år, og det første år var jeg meget meget varsom, og drak næsten ingenting... Men efter ca et år tænkte jeg "det lykkes sgu ikke alligevel, selvom vi passer sådan på med alting" og så synes jeg bare det kunne være skægt/afslappende med en bytur engang i mellem. Og det har jeg/vi så gjort.

Vi begynder nu i fertilitetsbehandling (eller er opstartet, jeg er poå hormoner) og nu er det helt slut med alkohol til mig! Jeg rører det ikke! Kæresten får en øl i ny og næ, men herregud...

Jeg vil understrege at mit/vores alkohol indtag INTET har med vores barnløshed at gøre!

Anmeld

29. august 2010

Anonym trådstarter

MaybeMe skriver:

Kunne du ikke bare havet sagt at du var på penicilin eller noget Den har jeg brugt engang Der var en der kommenterede at jeg kun drak 1 glas vin...

Vil nu også tilføje at det måske sker 1 gang om ugen at jeg tager mig et glas eller 2. Og nogle gange 1 gang om måneden. Men tillader mig selv lidt flere glas når tante rød kommer på sit deprimerende besøg

Det var faktisk også planen, at jeg skulle bruge den med pencillinen

Men så da den første spurgte, om jeg ikke skulle have noget og drikke, eller om jeg var gravid - kunne jeg ikke lige sanse at få svaret rigtigt, havde ikke lige regnet med den kommentar kom nemlig

Anmeld

29. august 2010

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Jeg har skrevet "andet" og vil være helt ærlig. Ja jeg har drukket mens vi har prøvet at blive gravide, og ja, jeg har haft nogle ordentlige byture engang i mellem.

vi har prøvet i 2½ år, og det første år var jeg meget meget varsom, og drak næsten ingenting... Men efter ca et år tænkte jeg "det lykkes sgu ikke alligevel, selvom vi passer sådan på med alting" og så synes jeg bare det kunne være skægt/afslappende med en bytur engang i mellem. Og det har jeg/vi så gjort.

Vi begynder nu i fertilitetsbehandling (eller er opstartet, jeg er poå hormoner) og nu er det helt slut med alkohol til mig! Jeg rører det ikke! Kæresten får en øl i ny og næ, men herregud...

Jeg vil understrege at mit/vores alkohol indtag INTET har med vores barnløshed at gøre!

Kan virkelig godt følge dig, tror jeg ville have det på nøjagtig samme måde, hvis jeg var i din / jeres situation

Håber virkelig det giver bonus med behandlingen, så I kan få jer et lille vidunder

Anmeld

29. august 2010

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Det er jeg absolut heller ikke - har SLET ikke behov for alkohol, og bliver ikke svært overhovedet, at holde sig fra alkohol i min. 9 måneder - gad bare ikke de skulle begynde på det FIS i går

Men jeg tror også, at hvis det er meningen, at vi skal have et barn nu, så kommer det uanset om jeg fik de Sommersby eller ej

Min svigermor siger også altid (når vi er et sted henne): at jeg da godt må tage et lille glas vist jeg vil, så det at nyde et enkel glas ser jeg intet galt i. Bare det ikke er hver dag, hver weekend.

Har været til bryllup da jeg var cirka 29+noget, og der fik jeg et halvt glas vin til desserten, ellers har jeg holdt mig på måtten..

Anmeld

29. august 2010

michella88

planlagde ikke graviditet så jeg drak indtil jeg fandt ud af det, og tog en gang imellem tåre

Anmeld

29. august 2010

Lunae

Min kæreste og jeg droppede præventionen i juli sidste år og jeg var både på Skanderborg festival, til 20 års fødselsdag og til coldplay koncert, hvor jeg ikke sparede på alkoholen. 8 sep testede jeg positiv! Vi oplevede desværre en ma og havde egentlig besluttet at tage den lidt med ro i forhold til projekt baby! Jeg nåede en gammel elevfest og to julefrokoster inden jeg igen stod med en positiv test i december! Jeg tror sagtens man kan blive gravid selvom man drikker alkohol i ny og næ. For nogen går der jo flere år før de opnår en positiv test, så synes det ville være hårdt og ærgeligt for dem, hvis hele deres liv skulle sættes på standby (misforstå mig ikke, det skal ikke lyde som om, at man ikke kan leve uden at drikke )

Til sidst vil jeg sige, at jeg ikke har rørt alkohol efter mine positive tests, så det er ikke fordi jeg mener, at man bare skal drikke sig fuld, når man er gravid!

Håber det gav mening!

Anmeld

29. august 2010

Anonym trådstarter

Nadia&Daniel skriver:

Min svigermor siger også altid (når vi er et sted henne): at jeg da godt må tage et lille glas vist jeg vil, så det at nyde et enkel glas ser jeg intet galt i. Bare det ikke er hver dag, hver weekend.

Har været til bryllup da jeg var cirka 29+noget, og der fik jeg et halvt glas vin til desserten, ellers har jeg holdt mig på måtten..

Ja, det kan jeg kun give dig ret i... Kender da nogle stykker, som har nydt et enkelt glas vin i ny og næ under graviditeten, og deres børn er da de skønneste små livsbekræftende mennesker

Bliver spændende for dig, når du kan tilføje MOR til cv'et

Anmeld

29. august 2010

Anonym trådstarter

michella88 skriver:

planlagde ikke graviditet så jeg drak indtil jeg fandt ud af det, og tog en gang imellem tåre

Bliver heldigvis mere og mere rolig - hvis det er meningen vi skal være forældre nu, så er den der nok uanset hvad

Anmeld

29. august 2010

misslea

Anonym skriver:

Er nysgerrig efter at høre, hvor mange af jer, som drak alkohol, da I prøvede på, at blive gravide, og om det lykkedes alligevel?

SKRÆMMENDE, at 1-5 genstande om ugen nedsætter muligheden for at blive gavid med 39%

Var afsted med en masse unge mennesker, og folk prikkede hele tiden til mig, om vi prøvede at blive gravide, og orkede bare ikke alt det - for så går snakken bare, og synes ikke venner skal vide det, før testen er positiv... Har ikke lyst til at skal gå og svare alle folk på, hvordan projektet går, hvis det nu bare slet ikke kan lykkes

Så vil bare høre, om et par Sommersby har ødelagt chancen fuldstændigt i den her omgang, eller om det godt kan lykkes alligevel

Skal siges, det var omkring ægløsning jeg fik alkoholen...

Jeg må indrømme, at jeg ikke lavede det helt vilde om...!!!

Jeg havde et par vilde byture, en dimensionsfest på mit studie og min mands 30 års fødselsdag... og jeg blev gravid indenfor 3 måneder...!! Så det kan helt sikkert lade sig gøre

Efter jeg opdagede, at jeg var blevet gravid, har jeg så SLET ikke rørt en dråbe...

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.