Alkohol og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2010

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Min kæreste og jeg droppede præventionen i juli sidste år og jeg var både på Skanderborg festival, til 20 års fødselsdag og til coldplay koncert, hvor jeg ikke sparede på alkoholen. 8 sep testede jeg positiv! Vi oplevede desværre en ma og havde egentlig besluttet at tage den lidt med ro i forhold til projekt baby! Jeg nåede en gammel elevfest og to julefrokoster inden jeg igen stod med en positiv test i december! Jeg tror sagtens man kan blive gravid selvom man drikker alkohol i ny og næ. For nogen går der jo flere år før de opnår en positiv test, så synes det ville være hårdt og ærgeligt for dem, hvis hele deres liv skulle sættes på standby (misforstå mig ikke, det skal ikke lyde som om, at man ikke kan leve uden at drikke )

Til sidst vil jeg sige, at jeg ikke har rørt alkohol efter mine positive tests, så det er ikke fordi jeg mener, at man bare skal drikke sig fuld, når man er gravid!

Håber det gav mening!

Det har du fuldstændig ret i - det gav fuldt ud mening

Heller ikke så nemt, hvis der går et år, at finde på undskyldninger hver gang, hvis folk ikke må vide det - så længe det ikke er hver fredag og lørdag + nogle hverdage - så burde det ikke betyde noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2010

XXSS

Jeg har da fået nogle genstande - faktisk var vi på Caribien på kærlighedsferie manden og jeg og fejre min 30 års fødselsdag - og der drikker man altså ikke vand, der får man smidt diverse lækre ting i nakken! På selve dagen (fødselsdagen) i caribien blev jeg gravid..

Vi havde snakket om at forsøge og jeg troede bestemt ikke at det ville gå så stærkt, men det gjorde det - og da jeg fandt ud af at jeg var gravid, der rørte jeg hverken alkohol eller tobak.

jeg vil sige siden første fødsel har jeg haft et begrænset indtag af alkohol meget begrænset, idet jeg ikke gad at have tømmermænd og skulle passe en lille.. Så her da vi nu har fået nummer to og der kun er 18 mdr i mellem dem siger det sig selv.. Jeg har faktisk næsten ikke drukket i 2 år.. Og røgen kvitterede jeg da jeg blev gravid første gang - jeg tog en kold tyrker!

Anmeld

29. august 2010

Anonym trådstarter

misslea skriver:

Jeg må indrømme, at jeg ikke lavede det helt vilde om...!!!

Jeg havde et par vilde byture, en dimensionsfest på mit studie og min mands 30 års fødselsdag... og jeg blev gravid indenfor 3 måneder...!! Så det kan helt sikkert lade sig gøre

Efter jeg opdagede, at jeg var blevet gravid, har jeg så SLET ikke rørt en dråbe...

Mange hilsner fra Lea

Kan jeg godt forstå - skal bare heller ikke røre alkohol, når jeg engang står med en positiv test - er heller ikke den store vin-drikker

Men tror nu ikke der sker noget ved en enkelt gang at tage et glas, men de fleste tør nok heller ikke - sådan har jeg det ihvertfald

Anmeld

29. august 2010

Anonym trådstarter

Tanja78 skriver:

Jeg har da fået nogle genstande - faktisk var vi på Caribien på kærlighedsferie manden og jeg og fejre min 30 års fødselsdag - og der drikker man altså ikke vand, der får man smidt diverse lækre ting i nakken! På selve dagen (fødselsdagen) i caribien blev jeg gravid..

Vi havde snakket om at forsøge og jeg troede bestemt ikke at det ville gå så stærkt, men det gjorde det - og da jeg fandt ud af at jeg var gravid, der rørte jeg hverken alkohol eller tobak.

jeg vil sige siden første fødsel har jeg haft et begrænset indtag af alkohol meget begrænset, idet jeg ikke gad at have tømmermænd og skulle passe en lille.. Så her da vi nu har fået nummer to og der kun er 18 mdr i mellem dem siger det sig selv.. Jeg har faktisk næsten ikke drukket i 2 år.. Og røgen kvitterede jeg da jeg blev gravid første gang - jeg tog en kold tyrker!

STOR respekt for rygestoppet - det er dælme flot klaret

Hold da op - lyder som en lækker ferie - og HVILKEN fødselsdagsgave - selvom den først kunne pakkes ud 9 måneder senere

Anmeld

29. august 2010

XXSS

Anonym skriver:

STOR respekt for rygestoppet - det er dælme flot klaret

Hold da op - lyder som en lækker ferie - og HVILKEN fødselsdagsgave - selvom den først kunne pakkes ud 9 måneder senere

Tak  Det var ikke let, men jo flere dage der gik jo mere "glemte" man.. og når man først finder ud af hvor godt man egentlig kan dufte uden røg så var det et hit  Gu har det da være p... svært, men jeg kan kun sige vær standhaftig!

Og ja hvilken fantastisk fødselsdagsgave, ret godt planlagt hihi

Anmeld

29. august 2010

Mutti2B

Jeg rører ikke alkohol fra jeg bliver insemineret og til testdag. Men i de ca. 14 dage fra jeg får mens og til ægløsning drikker jeg da, hvis der vel og mærke er en anledning.

Anmeld

29. august 2010

Anonym trådstarter

Tanja78 skriver:

Tak  Det var ikke let, men jo flere dage der gik jo mere "glemte" man.. og når man først finder ud af hvor godt man egentlig kan dufte uden røg så var det et hit  Gu har det da være p... svært, men jeg kan kun sige vær standhaftig!

Og ja hvilken fantastisk fødselsdagsgave, ret godt planlagt hihi

Det må du nok sige

Men med tankerne på den lille i maven, har man nok også haft en MEGET større motivation for at stoppe med rygningen - det kunne jeg ihvertfald forestille mig

Har heldigvis aldrig selv røget, men kender MANGE som har prøvet på at stoppe, og langt de fleste er røget i igen - så virkelig meget respekt for at træffe valget og især for fuldførelsen

Og mht. lugten, så vil jeg godt tro at aromaen er blevet VOLDSOMT forbedret

Anmeld

29. august 2010

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Jeg rører ikke alkohol fra jeg bliver insemineret og til testdag. Men i de ca. 14 dage fra jeg får mens og til ægløsning drikker jeg da, hvis der vel og mærke er en anledning.

Ja, der burde man kunne gøre det uden der ville ske noget ved det

Iflg. kalenderen er ægløsningen mandag eller tirsdag, så håber på, at det ikke betyder noget

Anmeld

29. august 2010

anmaj

Jeg skrev ja, til at jeg drak. men det var kun 2 genstande indenfor de 3 måneder det tog os, så vil egentlig ikke kalde det at drikke, men fik jo som sagt lidt.

Anmeld

29. august 2010

Anonym trådstarter

anmaj skriver:

Jeg skrev ja, til at jeg drak. men det var kun 2 genstande indenfor de 3 måneder det tog os, så vil egentlig ikke kalde det at drikke, men fik jo som sagt lidt.

Ja, det var ikke meget

Kunne nok have udvidet spørgsmålene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.