Mødre over 30..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2010

dorthemus

Mutti2B skriver:

Hvor er det dejligt at vide at der er nogen der tænker på mig Du kan tro det varmer.

Ja, det bare noget TIS!! Jeg havde virkelig håbet at jeg kunne gøre dig og Dorthe kunsten efter og blive gravid i første hug. Nu bliver trusserne og toiletpapir nærstuderet hver gang er jeg er på toilet. Sikke et cirkus . Men pyt, så er den der sikkert næste gang

Prøv at teste igen imorgen..måske det bare er en sløv starter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2010

CS

dorthemus skriver:

Gu er vi så

Yes vi skulle have vores eget tv program - De voksne mødre

Anmeld

27. juli 2010

Susanne79

Jeg bliver 31 i september og fødte først på året og må indrømme at jeg også blev lidt provokeret at nogle af de indlæg der er kommet i denne tråd. 

Jeg tror ikke at det er alderen der skal bestemme hvornår man skal have børn, men om man er klar til det. Da jeg var i starten af 20'erne havde jeg en kæreste der gerne ville have børn og helst hurtigt. Men jeg måtte erkende at jeg bestemt ikke var klar til det ansvar der følger med et lille barn. Dog vil jeg mene at hvis jeg var blevet gravid, så ville jeg selvfølgelig have vokset med opgaven. 

Når jeg idag ser tilbage på de sidste 10 år af mit liv, så er jeg sikker på at det var rigtigt af mig at vente. 

Anmeld

27. juli 2010

Vial

Eva. skriver:

Ikke for at være lyseslukker...men altså, med et lille barn og på barsel så er det heller ikke så hårdt...åhh..sidder her og savner tiden med kun et barn, det var sgu luksus... men hvad, nu er jeg mor på fuldtid med tre unger.....og ja, jeg synes sgu det er hårdt når man altid er på og har studie oveni...og ja, små børn små problemer... men jeg har så heller ikke valgt at være enlig mor og det ville jeg aldrig gøre, deri er der nok også en forskel...

Og så tror jeg som ikke det kommer an på hvor gammel man er....om det er hårdt...men hvilke børn man får og hvordan man vælger at leve...jeg kunne bare smide mine unger i pasning, men vil gerne give dem en laaaang ferie, så tak dig selv Eva...

Ja, det må være hårdere med tre børn end et. Tænker dog at, når de bliver ældre, så bliver de også mere selvhjulpende, og man får sin nattesøvn osv.

Synes, at der i hvert fald er en tendens til at nybagte mødre er ret "hængte".

Jeg håber bare, at jeg finder sammen råstyrke som Dorthe, når jeg bliver mor. Selvom jeg liiige starter med dobbelt op på babyer (man er vel konkurrencemenneske.. haha).

Man vælger selv måden at være forældre på, og jeg tager hatten af for at du gør det fuldt ud og ikke parkerer børnene ved først kommende lejlighed.

Anmeld

27. juli 2010

dorthemus

Eva. skriver:

Ikke for at være lyseslukker...men altså, med et lille barn og på barsel så er det heller ikke så hårdt...åhh..sidder her og savner tiden med kun et barn, det var sgu luksus... men hvad, nu er jeg mor på fuldtid med tre unger.....og ja, jeg synes sgu det er hårdt når man altid er på og har studie oveni...og ja, små børn små problemer... men jeg har så heller ikke valgt at være enlig mor og det ville jeg aldrig gøre, deri er der nok også en forskel...

Og så tror jeg som ikke det kommer an på hvor gammel man er....om det er hårdt...men hvilke børn man får og hvordan man vælger at leve...jeg kunne bare smide mine unger i pasning, men vil gerne give dem en laaaang ferie, så tak dig selv Eva...

Ja det er SKØNT at være på barsel  Jeg har så også brugt det meste af mit voksne arbejdsliv på at passe andres børn, så det er dejligt at det er min tur

Anmeld

27. juli 2010

twinboys

Hejsa jeg er 35år og moar til Oliver og Alexander på 7år...

Men var 28 år da jeg fik dem...

Majbritt

Anmeld

27. juli 2010

Vial

Molly8 skriver:

Hej

Er 37 og venter mit første barn.

Da jeg så denne tråd, tænkte jeg yes! endelig nogen i samme situation som mig. I stedet blev jeg vildt provokeret og ked af den holdning om, at man er for gammel, når man er over 30. Det er godtnok ikke med min gode vilje, at jeg først får barn nu. Jeg kan endda se, at de fleste af jer, der er over 30, har børn i forvejen, mens jeg selv risikerer at være 40, før jeg evt. kan være så heldig at få nr. 2.

Er der mon andre førstegangsgravide herinde på min alder, som også har "issues" med alder?

Kh Molly

Jeg har ikke issues med alderen. I min verden er det ganske normalt at være i midt/slut 30'erne, når man bliver mor for første gang.

Tiderne har jo ændret sig! Nu bor jeg også i København. Jeg tror, at der er stor forskel på urban-living og dem, der bor i provinsen. Man skal ikke meget ud fra Kbh, så er mødrene en del yngre..

Mange vælger først uddannelse og karrierestart. Respekt for det.

Jeg er som sagt 32 år, og venter mine første børn nu. Jeg føler mig faktisk ung  

Anmeld

27. juli 2010

Lady Marion <3

Willa's mor skriver:

Jeg syns der er mange der er yngre end mig.. Og jeg har selv været ung mor, 19 med den første. Men er der nogle der er over 30 år herinde?

Hmm men jeg tror i virkeligheden der er SÅ stor forskel på en ung mor og en "gammel" mor ... Det handler nok mer om det antal gange man har været igennem showet. Måske..

Min mor har fået 5 børn og jeg er igang med nr.4. Der er vist ik den store forskel på at have 3 eller 4 eller 5 børn..

Så der var nogen der havde nævnt et emne der handler om unge mødre. Er der os en for Mødre over 30 eller 35...?? Syns jeg ik jeg har set...

Jo for dælan  Fik min nr 3 sidste år som 36 årig .. Har 2 børn mere , En pige på 17 pg en dreng på 16 

Anmeld

27. juli 2010

Lady Marion <3

Muffi . skriver:

Jo for dælan  Fik min nr 3 sidste år som 36 årig .. Har 2 børn mere , En pige på 17 pg en dreng på 16 

Sorry , dreng på 14 og så lille Alexander på 15 mdr   Der er kæmpe stor forskel på at være ung/gammel mor syntes jeg ..

Anmeld

27. juli 2010

Mai-pigen

Endnu en "gammel" mor her!! 

Jeg fik min første da jeg var 23, og venter nu min nr 2, som 30-årig. Og jeg glæder mig helt vildt til at være det ældre og mere moden denne gang, da jeg ikke var det første gang, dermed ikke sagt at man ikke er det, i en ung alder, men jeg var ikke klar, men blev det.. Man vokser jo med opgaven!

Derudover ønsker jeg ikke at få flere børn, når jeg fylder 34-35, både pga de risici der er, men også da jeg gerne vil være "ung" med mine børn!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.