Mødre over 30..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2010

Willa's mor

pussepige skriver:

Ja jeg var så 21 år da jeg fik min første så var vel endelig også ung mor... Men hold da op hvor folk kigger nu når jeg kommer gående med alle 3 unger og er gravid igen.. De vender sig om for at kigge i klapvognen for at se hva der gemmer sig der i.. Kan da godt ske det ser voldsomt ud at man har en på knap 1 år og så ser høj  gravid ud 

Jaa tror da os jeg ville lurere i klapvognen..

Meen jeg er os meget nysgerig. Og hvis du så os er højgravid, så er der go grund til at kigge..

Hvis jeg kommer med mine børn kigger folk os. En stor pige på 17 år og 174 høj..(Jeg er kun 158 cm En dreng på 11 og en dreng på 3år.. Og så mig der os er højgravid.. Noget af en flok..

Hmm jeg er stolt

Kh Willa's mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2010

pussepige

Willa's mor skriver:

Jaa tror da os jeg ville lurere i klapvognen..

Meen jeg er os meget nysgerig. Og hvis du så os er højgravid, så er der go grund til at kigge..

Hvis jeg kommer med mine børn kigger folk os. En stor pige på 17 år og 174 høj..(Jeg er kun 158 cm En dreng på 11 og en dreng på 3år.. Og så mig der os er højgravid.. Noget af en flok..

Hmm jeg er stolt

Kh Willa's mor

Ja men bare sjovt at se folks blikke først kigger de på maven og bagefter kigger de i vognen  Mine børn er 7½ år, snart 4 år og så ham på knap 1 år.. Der blir da alligevel 14 mdr mellem de 2 mindst så synes da ikke det er så slemt.. Vi da sige at var det ikke for mit bækken kunne jeg da sagtens nappe en mere med inden for kort tid igen.. Men men tror hvis vi skal have nr 5 blir det først om 3 år og kommer også helt an på hvordan kroppen har det efter denne her gang

Anmeld

28. juli 2010

Willa's mor

pussepige skriver:

Ja men bare sjovt at se folks blikke først kigger de på maven og bagefter kigger de i vognen  Mine børn er 7½ år, snart 4 år og så ham på knap 1 år.. Der blir da alligevel 14 mdr mellem de 2 mindst så synes da ikke det er så slemt.. Vi da sige at var det ikke for mit bækken kunne jeg da sagtens nappe en mere med inden for kort tid igen.. Men men tror hvis vi skal have nr 5 blir det først om 3 år og kommer også helt an på hvordan kroppen har det efter denne her gang

Syns da det lyder til at du har rigeligt at se til... Bare alle de forældremøder og alt det...

Der må da os skulle noget plads til og bilen skal være en bus osv...

Meen dejlgit med mange børn, de skal jo passe os når vi bliver gamle. 7 børn ville være passende, så kan de skiftes til at besøge en og man får besøg hver dag...

Anmeld

28. juli 2010

Schelderup

Jeg må også melde mig under fanerne som "gammel" første gangsfødende. Er 35  og har termin med den første guldklump midt i december.

Jeg føler mig dog ikke gammel.... Og jeg mener ikke der er noget rigtigt eller forkert i den alder man vælger at få børn i.

For mit eget vedkommende har jeg faktisk altid tænkt, at jeg ikke skulle have børn... Havde overhovedet slet ikke lyst til det! Men så vader min dejlige kæreste ind i mit liv, og siden da har jeg haft lyst til at få børn! Og nu venter vi så den første

Anmeld

28. juli 2010

Molly8

Denne tråd - og min egen reaktion - satte en del tanker igang. Det gik op for mig, at det slet ikke handlede om alder. Derimod om, at jeg har ventet rigtigt længe på mit barn, hvilket har været en stor sorg. Sorgen ligger der åbenbart stadig og er et ømt punkt, der bliver triggeret af snak om alder - jeg har jo ikke selv kunnet vælge.

Jeg føler mig ikke gammel og tænker, at der, objektivt set, er både fordele og ulemper ved at være ung og gammel mor. Nu har jeg besluttet mig for ikke at se på mig selv som en gammel mor, men som en mor, der har ventet og kæmpet for netop dette barn. - Og Gud, hvor har jeg både ventet og kæmpet og er lykkelig for, at netop min lille skat er kommet ind i mit liv..

Tak for at sætte tankerne igang

Kh Molly

Anmeld

28. juli 2010

thildemus

Molly8 skriver:

Denne tråd - og min egen reaktion - satte en del tanker igang. Det gik op for mig, at det slet ikke handlede om alder. Derimod om, at jeg har ventet rigtigt længe på mit barn, hvilket har været en stor sorg. Sorgen ligger der åbenbart stadig og er et ømt punkt, der bliver triggeret af snak om alder - jeg har jo ikke selv kunnet vælge.

Jeg føler mig ikke gammel og tænker, at der, objektivt set, er både fordele og ulemper ved at være ung og gammel mor. Nu har jeg besluttet mig for ikke at se på mig selv som en gammel mor, men som en mor, der har ventet og kæmpet for netop dette barn. - Og Gud, hvor har jeg både ventet og kæmpet og er lykkelig for, at netop min lille skat er kommet ind i mit liv..

Kh Molly

Ved godt, at du ikke stiller noget spørgsmål i dit indlæg, men ville alligevel lige kommentere og give

Kan slet ikke forstå at der er nogen der føler at de kan dømme hvad der er for gammelt til at få børn. Det er ikke sagt surt, det er mig bare uforståeligt at de tror at de kan tage deres egen situation og oversætte direkte til andres situation.

Jeg synes ikke på nogen måde at du er en gammel mor.  Gammel som 37??? Selvom du ikke havde ventet længe på dit barn, synes jeg stadig ikke du var gammel. 

Da jeg var 15 år sagde min kusine til mig, at man SKULLE få børn tidligt og at hun havde et mål der hed "2 børn inden 25". Jeg blev så provokeret af denne udtalelse at jeg sagde, at jeg ville ikke have børn før efter jeg blev 40 (jeg fik så mit barn inden 30 og hun fik sit efter 30 og er begge lige gode mødre af den grund).

Så lad være med at lytte til sorgen eller andre der prøver at fortælle dig, at du er gammel mor. Det er noget pjat. Det handler om hvilken slags mor du er og ikke hvad der står på din dåbsattest

Anmeld

28. juli 2010

Willa's mor

Molly8 skriver:

Kh Molly

Du kan nok ik undgå andres fordomme... Du har da haft en grund til at vente, andre har valgt at vente... Så er der dem har har fået dem i jævn flow fra 19 til 36 år...!!! Folk har mange fordomme mod "os" lige meget hvordan...

Synd at du ufrivilligt har skulle vente på din guldklump

Kh Lillian

Anmeld

28. juli 2010

Molly8

Ved godt, at du ikke stiller noget spørgsmål i dit indlæg, men ville alligevel lige kommentere og give

Kan slet ikke forstå at der er nogen der føler at de kan dømme hvad der er for gammelt til at få børn. Det er ikke sagt surt, det er mig bare uforståeligt at de tror at de kan tage deres egen situation og oversætte direkte til andres situation.

Jeg synes ikke på nogen måde at du er en gammel mor.  Gammel som 37??? Selvom du ikke havde ventet længe på dit barn, synes jeg stadig ikke du var gammel. 

Da jeg var 15 år sagde min kusine til mig, at man SKULLE få børn tidligt og at hun havde et mål der hed "2 børn inden 25". Jeg blev så provokeret af denne udtalelse at jeg sagde, at jeg ville ikke have børn før efter jeg blev 40 (jeg fik så mit barn inden 30 og hun fik sit efter 30 og er begge lige gode mødre af den grund).

Så lad være med at lytte til sorgen eller andre der prøver at fortælle dig, at du er gammel mor. Det er noget pjat. Det handler om hvilken slags mor du er og ikke hvad der står på din dåbsattest

Kære thildemus

Tusinde tak for de søde ord

Tråden har i hvert fald sat en god proces igang, og jeg tænker, at jeg i fremtiden ikke vil blive så berørt af snakken om gamle mødre.

Kh Molly

Anmeld

28. juli 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg er 34

Anmeld

28. juli 2010

mathildemb

Jeg er 33 og venter mit første barn til februar. Jeg har ikke været klar til at få børn før, men synes jeg har en hel masse at tilbyde nu. Jeg synes ikke alderen er vigtig i forhold til at få børn, men derimod at man føler sig parat til at tage ansvaret for en lille bebs.

Knus Mathilde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.