Barnevogn. Betal selv VS forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2010

MariaJ

Vi har købt alt selv, men har også gode jobs og udmærket økonomi, så vi havde ikke rigtig brug for hjælp. Men jeg har fået en masse babytøj af min mor. Både genbrug af mit eget babytøj fra jeg var lille og nyt. Der går ikke en uge imellem vi får breve eller små pakker fra min mor med lidt tøj eller småting til Johanna. Jeg synes det er skønt at hun har lyst til at tage del i sit barnebarn på den måde, og sætter ekstra pris på de ting vi har fået af mormor.

Men jeg synes under ingen omstændigheder det kan kaldes forkælet eller uansvarligt, hvis man tager imod større gaver til sit barn. Der har da også været perioder i mit liv, hvor en økonomisk håndsrækning fra mine forældre har været mere tiltrængt end i dag, og når de har valgt at hjælpe mig med noget, har jeg da taget imod med god samvittighed. Det synes jeg ikke er forkert, men tværtimod et udtryk for familiesammenhold at man hjælper hinananden, hvis man har brug for det. Jeg vil da også hjælpe dem, hvis de har brug for det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

LinLin

Min mor købte den til David. Vi har selv købt denne gang (var nødt til at sælge den første pga. pladsmangel )

Anmeld

4. juli 2010

Pige2009

Mette88 skriver:

Nej selvfølgelig ikke..

Det lød bare sådan på din kommentar

Anmeld

4. juli 2010

Tina2

Vi fik 1000 kr af mine forældre + 1000 kr af min mands mor til barnevognen, resten betalte vi selv....

Kan overhovedet ikke se hvad der er "forkælet" i at få den foræret af forældrene.... For mine forældre var det en stor ting at få første barnebarn, så de ville gerne hjælpe..... Og min far har lavet den flotteste vugge da vi ventede vores datter, som var 1. barnebarn og siden har alle børnebørn sovet i den- vi venter nu deres barnebarn nummer 5....

Anmeld

4. juli 2010

sarahb

min mor og far ville give den, det er en tradition i vores familie. Det var min mor´s første barnebarn så udover barnevogn med alt tilbehør. Gik hun amok med tøj, ca. 2 flyttekasser fyldt inden han var født.
Men sådan er min mor bare

Anmeld

4. juli 2010

Maria-s

mor6473 skriver:

overhovedet ikke... vi er alle super mødre..

jeg undre mig bare lidt..

Mine forældre vil også have råd til at købe alt baby sager til mig, men det klarede jeg selv..

jeg har nemli en "veninde" som har fået ALT og får det stadig til hendes søn..

jeg tænker bare, hvad gør man den dag de stopper med at give alt?

Hejsa

Nu har jeg ikke læst hele tråden, for den er da godt nok lang!...

Men da jeg læste dette fik jeg alligevel lige en trang til at gi en kommentar...

Du skriver at hun får ALT.

Hvad hvis hun gør? Jo så virker hun da umiddelbart "forkælet". Men forkælet behøves da ikke være en negativ ting. Hvorfor skal det være fyfy at modtage gaver fra fx forældre? så længe det ikke er noget man kræver eller forlanger, så synes jeg da bare man skal være SUPER taknemmelig og glad over at ens forældre bliver super glade og varme indeni over at kunne glæde deres barn og barnebarn. Jeg synes det er bedre at forældre giver til deres egne børn mens der er "brug for det" og hvor man kan se de bliver glade, fremfor der ligger en arv og venter når de engang har sat træskoene..

Undskyld mig for det kan godt være jeg har misforstået det, men jeg synes faktisk du virker en smule misundelig eller harm?... Hvorfor er du egentlig ikke bare glad på hendes vegne? MEn som sagt du skriver bare at hun får alt, ikke om hun også så forventer at få alt, for da kan jeg godt forstå dig

Men fordi hun modtager gaver er jo ikke ensbetydende med at hun ikke ved hvad det koster Og jeg er da sikker på at hvis din "veninde" som du skriver, er fornuftig, så skal hun da nok selv få råd til de ting der skal købes hvis gaverne en dag begynder at komme sjældnere...

VH Maria som har svigerforældre der VIL have lov til at give en barnevogn, fordi det er en tradition i deres familie og som jeg/ vi har tænkt os at tage i mod med et kæmpe smil, et kram og et stort og ærligt TAK!! Ikke fordi vi ikke selv har råd, men fordi jeg ved det vil gøre dem rigtige glade at de kan "få lov" til at forkæle deres kommende barnebarn og gøre min kæreste og jeg rigtig, rigtig glade

Anmeld

4. juli 2010

Plysbjørnen

Vi købte selv, men har til gengæld fået højstol i barselsgave...

Anmeld

4. juli 2010

Annesofie.

min farmor er sådan en kvinde der efter man har sparet op til en stor ting så kommer hun og betaler.. hvilket jeg synes er så dejligt

jeg ved jeg selv kan betale det jeg vil have, man at de penge så kan gå til nogle andre ting er super..

jeg forventer ikke hun eller mine forældre betaler noget som helst, selvom min økonomi ikke er for god så har ejg sparet penge op til at kunne betale, at jeg ikke har gjort det er "ikke min skyld"

Anmeld

4. juli 2010

Vidunderligeunger

jamen vi fik 5000 til at shoppe babyting for - jeg er enebarn, så måske derfor... min kærestes forældre gav 0...

Anmeld

4. juli 2010

SpunkenJo

TAK!

Der var en der der skrev det jeg sad og tænkte

Godt skrevet!!

Hvad med at glæde sig lidt på andres vegne?
- fremfor at komme med mærkelige påstande om. At man er forkælet.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.