Barnevogn. Betal selv VS forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2010

Sakris

K&S skriver:

Hej hej

Mine forældre har valgt at give os barnevognen til lillemanden, jeg synes bestemt ikke det er "forkælet". Mine forældre har glædet sig i mange år til at blive mormor og morfar og glæden vil såmænd ingen ende tage  og det synes jeg da er skønt...!

Jeg synes "forkælet" er et forkert ord at bruge - jeg vil nærmere kalde det en luksus at have forældre, der er priviligerede nok (og som har lyst) til at give os så stor en gave...!

Det har også gjort at vi har haft økonomisk overskud til at købe ekstra ting til lillemanden - men vi siger samtidig heller ikke nej til "arvede" ting - jeg synes det er fantastisk at man har familie og venner der glædeligt forærer ting videre til de næste der venter barn

Katja

enig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

Christina.78

Vi fik barnevogn og tremmeseng af svigerne, men det kun fordi michael's bror også fik barnevogn af dem til deres første..ellers har vi skam selv betalt..synes det var dejligt at få den store gave af dem men kunne også selv have betalt..

Anmeld

2. juli 2010

TbCp

npn skriver:

Hold da op for en diskussion... Er der mon et par stykker herinde som har en liiiile bitte smule ondt bagi, måske dem som netop ikke får noget forærende..?? ja undskyld, men jeg kan sgu kun grine af det, helt ærligt altså..

Nå, jeg vil hoppe grinende i seng, godnat til alle, både de forkælede og de "ikke-forkælede"

TAK!

Der var en der der skrev det jeg sad og tænkte

Anmeld

2. juli 2010

TbCp

Vi har købt og betalt alt selv...

MEN.... at nogle er så heldige at få ting fra forældre/svigerforældre eller andre det kan jeg sgutte få ondt i nummeren over, og at kalde det forkælet... ahhhhh nej vel....

Anmeld

2. juli 2010

Englepigen

Jeg ved ikke om jeg er forkælet, men vi fik en combivogn af min mor og et puslebord af Magnus's forældre i barselsgave. Vi har ikke så mange penge selv at gøre godt med, så de ville gerne hjælpe lidt til, og det tog vi imod med kyshånd.

Har en veninde hvis søn er ½ år ældre end vores søn - så vi har arvet en del tøj fra dem, som vi giver videre, når en ny i vennekredsen får en dreng.

Har også fået lidt legetøj fra en anden veninde. De skulle flytte til sverige og gad ikke gemme på alt, så det vi kunne bruge, fik vi.

Jeg føler mig ikke forkælet - men meget beriget af at jeg har den omgangskreds jeg har. Vi hjælper alle hinanden hvor vi kan, ingen for venter noget af nogen, men der er altid hjælp af hente når man trænger.

Anmeld

2. juli 2010

Lou87

mor6473 skriver:

Hej piger..

Jeg er nysgerrig..

Da i ventede jeres barn fik i så barnevognen af jeres forældre, eller var i selv ude og invistere?

Jeg selv har købt alt til min knægt inden han kom til verden, og gør det endnu.. Syns det virker lidt for forkælet at få den..

Kram Betina

Vi har fået barnevognen af mine forældre.. (dog max 3000, da det var det hun gav min søsters pige for også som hun sagde, hun vil heller ikk gøre forskel)

Jeg synes det er forkert og kalde det "forkælet".. for det er på ingen måde noget vi har bedt om. Det er noget der er givet af lyst Óg vi ku godt selv ha fundet pengene til det, men det som om at barnevognen, det er noget hun bare gerne vil give.

Mine kærestes forældre har givet for samme beløb, og begge forældre giver stadig en masse tøj og småting, og ved jeg de også vil gøre når vi har fået lillepigen. Og jeg tror det er ren og skær kærlighed til både os, deres eget barn, men også deres kommende barnebarn.
Self skal det da ikke tage overhånd, men jeg synes det er sødt af dem

Anmeld

2. juli 2010

Loa

Vi har fået barnevognen af min mands forældre.....

Vi har absolut ikke bedt om det, det har de selv spurgt om de måtte give os....

Og det er jeg da super taknemmelig for... Det betød så vi kunne få præcis den barnevogn vi gerne ville have, uden at tænke på pris og at vi selv skulle skaffe pengene.....

Anmeld

2. juli 2010

Lunae

Min mor har fra den dag jeg blev gravid sagt at hun ville give os en barnevogn! Så vi har fået en lækker brun Odder victory :-) endvidere har vi fået seng, madres, himmel og sengerend af svigerforældrene! Min far har givet os puslebord og klædeskab, min mormor lift, min farmor penge til badekar og udstyr og kærestens mormor har såmænd købt 2 babydyner og en autostol! Lillepigen er det første barnebarn i begge familier, så alle er ellevilde og vil hele tiden give!

Jeg synes det er rart, at vi har fået stort set alt udstyr, da vi i stedet kan bruge penge på pynt, tøj osv! Vi er begge studerende og rigtig glade for 2 fantastiske familier!

Vi har på intet tidspunkt bedt om noget, men alle har bare været utrolig gavmilde!

Så kan folk kalde os forkælet eller ej! Vi er i hvert fald taknemmelige :-)

Anmeld

2. juli 2010

MariaJ

Sakris skriver:

Jeg synes ikke det er forkælet at få en barnevogn. Synes forkælelse er svær at definere, og synes ikke det behøver at være et negativt ladet ord med mindre det har spoleret en person på den måde at han/hun forventer og kræver af sine omgivelser.

Synes det er lidt firkantet skrevet med, at man ikke bør have børn hvis man ikke har råd til udstyret her og nu. Jeg blev for 2 uger siden færdig som civilingeniør, og vi har valgt at få børn nu, da vi i forhold til hele vores situation jobmæssigt, aldersmæssigt og mentalt er klar til et barn. Lige nu har vi ikke en krone, og babyudstyret bliver købt brugt med et lån (studielån) når den tid kommer. Det kan jeg ikke se skulle gøre mig mindre klar eller uegnet som mor, end dem der kan skrabe pengene sammen selv. Synes da bare det er fedt hvis folk kan få lidt hjælp, for det er da en stor postering der skal foretages på én gang, med et lille nyt liv der skal til verden.

Vi regner ikke med at få nogle større ting betalt af forældrene, men ved at svigermor er igang med at strikke og min mor er igang med at sy. Min mor har lagt babylegetøj og tøj til side fra min lillesøster, og vi får en lille kasse for hver af str. mellem str. 50-74. Føler vi på det område er mega heldige at have forældre der har tænkt så langsigtet

(sorry det blev langt)

Helt enig

Anmeld

2. juli 2010

Ranarupta

mor6473 skriver:

Hej piger..

Jeg er nysgerrig..

Da i ventede jeres barn fik i så barnevognen af jeres forældre, eller var i selv ude og invistere?

Jeg selv har købt alt til min knægt inden han kom til verden, og gør det endnu.. Syns det virker lidt for forkælet at få den..

Kram Betina

Vi har selv købt det hele.

Men jeg kan altså ikke følge dig, når du siger, at man er forkælet fordi man får fx. en barnevogn. Hvorfor synes du det?
Jeg synes, at man er forkælet, hvis man forventer det... At forældrene ønsker og har råd til at give en gave, er da skønt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.