Jeg burde egentlig være glad, men det er jeg ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2010

Hvem?

Hvorfor citerede du mig...

Hov, så det da nu - det var jo slet ikke dig jeg skulle have henvendt mig til - jeg undskylder  (tror jeg fik det rettet nu)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2010

Margorie

Det kan da ikke være rart at gå med den tanke :/ Kan ikke helt sætte mig ind i det da jeg ved begge graviditeter bare har ønsket en sund og rask baby.. Mon ikke du bare skal vænne dig til tanken om en lille dreng? Jeg er sikker på at glæden og lykken ved en lille dreng nok skal komme.
Tænk på alle fordelene ved drengebørn-
De er korthårede så de ser aldrig sjuskede ud med uglet hår
De er underholdt i flere timer ved at spille fodbold med farmand
De kan beskytte en kommende lillesøster i skolegården.
Sætningen Mors lille prins lyder bare bedre end mors lille prinsesse Det er selfølgelig sagt med et smil- begge køn er fantastiske og du skal nok blive den bedste mor for din lille knægt så snart du vænner dig til tanken.

Anmeld

26. juni 2010

Svei

SanneBoe skriver:

Hov, så det da nu - det var jo slet ikke dig jeg skulle have henvendt mig til - jeg undskylder  (tror jeg fik det rettet nu)

Hihi...det gør da slet ikke spor...

Anmeld

26. juni 2010

wamse

Muzs skriver:

Jeg sidder her og prøver at holde tårene tilbage.

Min mand og jeg var til 20 ugers scanning i går og alt er som de skal være. Lige bort set fra "den lille tap" som jeg gerne så var noget andet.

Jeg kan simpelthen ikke forstå det. Jeg burde være lykkelig for at skulle have et sundt og raskt barn men jeg er ulykkelig over det bliver en dreng.

Eer der nogen som har haft det lige sådan som kan hjælpe mig med at blive glad for min lille dreng?

Det må være rigtig svært at have det som du har lige nu, så du får en stor krammer af mig.

Jeg har selv 2 drenge og 1 pige. Da jeg ventede nr. 2 mente mange at det var en pige, men ud kom en dreng. Jeg havde heldigvis intet lyserødt købt. Men det gjorde nu ingen forskel om det var en pige eller dreng. Jeg tror bare lige du skal have lidt tid, og så skal du nok glæde dig helt vildt over dit vidunder, og når først han ligger i dine arme, så tror jeg slet ikke at du sender det en tanke mere at det er en dreng.

Da jeg så ventede min efternøgler, så ønskede jeg mig en datter. Jeg ville gerne prøve det at have af hvert køn. Jeg fik også en datter.

Det med at nogle skriver at de har et helt specielt bånd til deres drenge, og det mener de ikke man kan på samme måde med en pige, ved jo ikke noget om det. De bånd vi etablere handler på ingen måde om mit barns køn!! Jeg har 3 forskellige bånd til mine børn, fordi det er 3 forskellige individer.

Giv dig selv tid og jeg synes det er super stærkt at du giver udtryk for dine tanker og følelser.

Anmeld

26. juni 2010

Soap

Laulund87 skriver:

Det synes jeg er alt for hårdt sagt! Har du stået i situationen?? Det tror jeg ikke du har når du skriver sådan. Hvad hjælper det ts at skrive sådan..Det er da klart at hvis man har en forstilling om hvad køn det er så bliver man lidt skuffet og skal lige vænne sig til tanken om noget andet.

Det betyder slet ikke at hun er utaknemmelig, men måden man forholder sig til graviditeten på, er tit at man forstiller sig et bestemt køn. 

Dem der får af vide at de venter tvillinger græder også tit og er chokeret for man skal lige sluge den! Jeg mener det er nøjagtig det samme hvis kønnet er det modsatte end hvad man lige troede.

Det er da utroligt at man kan blive dunket sådan i hovedet og måske blive mere ked af det ved sådanne nogle indlæg

Nej og jeg kommer heller aldrig til at stå i situationen, jeg ville være ovenud lykkelig bar at blive velsignet med en graviditet uanset køn eller hvor mange der måtte være 

Så du ka syns hvad du vil, der er ingen af jer som har stået i en situation hvor i ikke kunne få de børn i ville og måtte sluge både det og sådanne indlæg her og jeg håber heller aldrig i kommer til det  

Anmeld

26. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg kan godt sætte mig ind i hvordan du har det lige nu.

Da jeg blev gravid med nr. 2 ønskede jeg mig inderligt en lille pige mere (vi har én i forvejen), men jeg har altid haft en drøm om min. 2 piger! Dog var jeg både nervøs og ked af tanken om, at der jo rent faktisk var 50/50 chance for, at der ligeså vel kunne ligge en lille dreng i maven - derfor havde jeg istedet forberedt mig på, at det var en lille dreng vi skulle se til kønsscanningen i uge 18.

Da det viste sig, at det var en lille pige - trillede tårene ned af mine kinder! Jeg var SÅ lykkelig, da det jo virkelig var et ønske jeg havde gået længe med.

Omvendt set - er jeg overbevist om, at når først baby kommer til verden, vil du blive ligeså lykkelig for din lille dreng, som du meget stor sandsynlighed ikke vil kunne forestille dig var blevet en pige!

Jeg synes bare at du skal have en krammer, og ikke skamme dig over at have sådanne tanker - for selvfølgelig bliver man glad for sit barn, uanset kønnet så længe barnet er sund og rask.

Kærlig hilsen

Corinna

Anmeld

26. juni 2010

Diana...

Laulund87 skriver:

Det synes jeg er alt for hårdt sagt! Har du stået i situationen?? Det tror jeg ikke du har når du skriver sådan. Hvad hjælper det ts at skrive sådan..Det er da klart at hvis man har en forstilling om hvad køn det er så bliver man lidt skuffet og skal lige vænne sig til tanken om noget andet.

Det betyder slet ikke at hun er utaknemmelig, men måden man forholder sig til graviditeten på, er tit at man forstiller sig et bestemt køn. 

Dem der får af vide at de venter tvillinger græder også tit og er chokeret for man skal lige sluge den! Jeg mener det er nøjagtig det samme hvis kønnet er det modsatte end hvad man lige troede.

Det er da utroligt at man kan blive dunket sådan i hovedet og måske blive mere ked af det ved sådanne nogle indlæg

Men nu der jo også forskel på at være lidt skuffet og direkte ulykkelig. 

Når man opretter en tråd sådan et sted må man også forvente positive som negative svar. Jeg kan udmærket godt forstå der er nogen der regere sådan især når man KÆMPER en kamp bare for at blive gravid. 

Jeg kan heller ikke følge ts i at være direkte ulykkelig over en tap men sådan er vi heldigvis så forskellige!

Knus Diana

Anmeld

26. juni 2010

Dinna88

Soap skriver:

Nej og jeg kommer heller aldrig til at stå i situationen, jeg ville være ovenud lykkelig bar at blive velsignet med en graviditet uanset køn eller hvor mange der måtte være 

Så du ka syns hvad du vil, der er ingen af jer som har stået i en situation hvor i ikke kunne få de børn i ville og måtte sluge både det og sådanne indlæg her og jeg håber heller aldrig i kommer til det  

Selvfølgelig skal hun prise syg lykkelig over at have muligheden for at være gravid, men når nu det kommer som en selvfølgelig for hende, at hun er gravid, ja, så tager hun det næste skridt, nemlig at lave sig forestillinger og sådan. 

Før hun var gravid drømte hun jo nok om det, efter hun så var blevet det udvikler tankerne sig. Man vil jo overveje hvad der ligger inde i maven på én, og hun har så nok stået med tanken om, at det er en pige. Hvilket det så ikke blev. Det er ganske naturligt. 

Bare vent, når hun har vænnet sig til tanken om en dreng, så vender det hele, præcis som andre herinde skriver.

Jeg synes Laulund87 har ganske ret, du kan da ikke smide sådan en spand koldt vand i hovedet på kvinden, når hun sidder i denne situation - hun styrer jo ikke selv sine følelser. Sammenligningen med tvillinger er god - man bliver gravid og tænker, at der nok kun er en. Hvis man har vænnet sig til denne tanke, så vil beskeden om tvillinger eller mere også være en omvæltning af stor grad, hvilket kan gøre nogle folk ulykkelige for en stund, men alle ved jo også. at det jo sandsynligvis ændrer sig

Anmeld

26. juni 2010

wamse

Dinna88 skriver:

Selvfølgelig skal hun prise syg lykkelig over at have muligheden for at være gravid, men når nu det kommer som en selvfølgelig for hende, at hun er gravid, ja, så tager hun det næste skridt, nemlig at lave sig forestillinger og sådan. 

Før hun var gravid drømte hun jo nok om det, efter hun så var blevet det udvikler tankerne sig. Man vil jo overveje hvad der ligger inde i maven på én, og hun har så nok stået med tanken om, at det er en pige. Hvilket det så ikke blev. Det er ganske naturligt. 

Bare vent, når hun har vænnet sig til tanken om en dreng, så vender det hele, præcis som andre herinde skriver.

Jeg synes Laulund87 har ganske ret, du kan da ikke smide sådan en spand koldt vand i hovedet på kvinden, når hun sidder i denne situation - hun styrer jo ikke selv sine følelser. Sammenligningen med tvillinger er god - man bliver gravid og tænker, at der nok kun er en. Hvis man har vænnet sig til denne tanke, så vil beskeden om tvillinger eller mere også være en omvæltning af stor grad, hvilket kan gøre nogle folk ulykkelige for en stund, men alle ved jo også. at det jo sandsynligvis ændrer sig

åhh det fik du så nedskrevet så meget bedre, end det jeg forsøgte på Så jeg er helt enig med dig.

Anmeld

26. juni 2010

Soap

Dinna88 skriver:

Nej man er ikke selv herre over sine følelser og det skrev jeg så sandeligt også 

Og jeg læser med mine følelser utaknemmelighed og egoisme i høj grad når jeg læser den slags, og det er vel lige så okey som ts ulykkelighed over et forkert køn for hold ta op hvor blir jeg ulykkelig af at læse om sådanne når jeg ville give guld for at være i situationen og få et barn og endda et rask barn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.