Jeg burde egentlig være glad, men det er jeg ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2010

Jibbe

Jeg ville også gerne have haft en pige... der var mange der sagde at det var forkert at foretrække det ene køn frem for det andet. Men når man de sidste 5 år kun har talt om pigenavne (både kæresten og jeg) så var det bare mest naturligt at vi gerne ville have en lille pige.

Først ville vi ikke have af vide hvad det var, men da dagen nærmede sig MD scanningen så blev jeg mere og mere i tvivl om jeg ikke nu godt ville vide det... Så jeg ender med at overtale Lars til at vi skal vide det. Han siger så " ja men så må du IKKE blive skuffet over hvis det er en dreng!".

Og hvad er det? En lille dreng som er super livlig og sund... Og ja jeg blev da en smule skuffet... i så mange år har jeg gået og sagt "Lars kan kun lave piger" og alt muligt andet om piger.... og så får jeg en dreng...

Men det er 3½ måned siden nu og jeg kan slet slet ikke forestille mig andet end jeg skal have denne her skønne dreng som ligger og mosler rundt inde i maven af mig og gør sig klar til at komme ud og vise at han mindst er lige så meget værd som hvis han havde været en pige... Og som Lars sagde så prøver vi bare igen

Men altså i mine øjne er det tilladt at være skuffet mens man kommer sig over "chokket", for det ændrer sig! Bare rolig du bliver lige så glad for din lille søn som hvis han havde været en datter!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2010

CarinaSB

jeg gik os dagen op til og tænkte det er nok en pige .. men da hun scannede mig og sagde at det blev en dreng begyndte jeg at græde .. min mand troede det var fordi at vi fik afvide at det var en dreng .. Men det var det slet ikk .. det var fordi at nu var det en han og ikk den mere .. og fordi at man endelig fik lov til at se sit lille vidunder .. men du skal nok blive glad for din lille dreng ..

Anmeld

26. juni 2010

SiLiMiMa

Det skal nok komme!!

Drenge er nøjagtig lige så dejlige som piger!!

Men det er helt normalt, at man kan ha de følelser, så du skal ikke føle dig forkert eller ha dårlig samvittighed!!

kram heise

Anmeld

26. juni 2010

sarahb

Jeg forstår ikke man kan være ulykkelig over det er en dreng.
Man kan være ulykkelig over det ikke er raskt m.m. men at det er en helt sund rask dreng og så være ulykkelig. Så synes jeg man er alt for forkælet. Hvad med at man skal prise sig lykkelig over man overhoved kan få et barn og at det oveni købet er sundt?? Jeg ønskede mig også en lille pige man da jeg hørte det var en dreng var jeg lykkelig og kunne slet ikk forestille mig andet end skulle være mor til en sund dreng.

Anmeld

26. juni 2010

Dansker I Holland

Hejsa jeg tror osse det nok skal komme, for et sundt og raskt barn er vel vigtigere end hvad køn barnet har? Jeg var til MD scanning her for to dage siden og vi kunne ikke se nogen tap, men heller ikke se om den gemte sig, så hende som scannede mig sagde at det ligner en lille dame. Kæresten og mig havde da osse vænnet os til at nu skulle vi have en dreng, da mange havde sagt at billederne fra NF lignede en dreng, men som hun sagde (hende som scannede) at stort set alle babyer ligner små drenge i starten. Jeg blev bare super glad for at få at vide at baby er sund og rask og alting så ud som det skulle og at den vokser som den skal. Jeg har det ok med at vi ikke har et KØN at forholde os til, så må vi bare se når han/hun bliver født.

MVH Sussie 19+5

Anmeld

26. juni 2010

twinboys

RGN skriver:

Jeg synes det lyder meget voldsomt ligefrem at være ulykkelig over et køn.

Jeg synes måske at inden man bliver gravid, at man skal gøre op med sig selv, at man ikke er herre over hvilket køn man får og hvis man ligefrem går hen og bliver ulykkelig skal man nok vente til man er så skruk at man bare vil knuselske det barn der kommer ud af det.

Jeg tror nu nok du skal komme til at elske din dreng, men jeg må tilstå at jeg overhovedet ikke kan sætte mig ind i at man ønsker en designerbaby.

Lige mine ord...

Jeg elsker mine drenge

Jeg bliver faktisk lidt gnaven over at læse at man ikke bryder sig om det man har inde i maven, bare fordi man nu kender kønnet...

Tænk da på hvor heldig du er at du bliver mor til en lille rask dreng... Tænk på alle de dejlige piger der går og ønsker sig en lille pus, men bare ikke kan eller kæmper med at blive gravid...

Tænk på de mødre der venter et handicappet barn tror virkelig at de elsker deres dejlige pus lige så meget, selv om de får det meget hårdt...

Undskyld men jeg bliver sgu vred over at læse det...

Løber hen og giver da lige mine drenge et ekstra kys...

Hilsen en moar der bare er super glad for at få lov til at opleve at blive moar....

Anmeld

26. juni 2010

h_bernie

Jeg har i dag en fantastisk dreng på 2 år og venter mig en pige til november. Nu har du tid til at vænne dig til tanken og er sikker på du kommer til at elske din dreng rigtig meget.

Jeg har hørt...og tror faktisk også lidt på det. Som mor elsker man sine piger, men man er forelsket i sine drenge.

Når jeg kigger på min dreng, føler jeg i hvert fald ikke andet en ren forelskelse og den bliver bare større for hver dag vi har ham.

Sund dig nu lidt, så skal det nok blive rigtig godt.

Anmeld

26. juni 2010

twinboys

h_bernie skriver:

Jeg har i dag en fantastisk dreng på 2 år og venter mig en pige til november. Nu har du tid til at vænne dig til tanken og er sikker på du kommer til at elske din dreng rigtig meget.

Jeg har hørt...og tror faktisk også lidt på det. Som mor elsker man sine piger, men man er forelsket i sine drenge.

Når jeg kigger på min dreng, føler jeg i hvert fald ikke andet en ren forelskelse og den bliver bare større for hver dag vi har ham.

Sund dig nu lidt, så skal det nok blive rigtig godt.

Nope jeg er bestemt ikke forelsket i mine drenge, men død forelsket i deres far.... Og elsker mine drenge og deres far

Anmeld

26. juni 2010

Soap

Jeg har virkeligt svært ved at læse andet end utaknemmlighed og egoisme , du burde være glad for at vente et sundt og raskt barn uanset kønnet 

Jeg forstår ikke det køns race og hvorfor det er så vigtig  

Beklager det lyder mægtig surt men i stedet for at være så ulykkelig over det er en dreng så vær dog lykkelig over at du er velsignet med en graviditet og derud af et sundt barn og tænk på alle dem der ville dø for at være i dit sted 

Men jeg ved også godt man ikke er herre over sine følelser og derfor skal du ha et kram 

Anmeld

26. juni 2010

Christina31

Jeg forstår dig slet ikke. Du venter et sundt og rask barn, hvad mere kan man ønske sig her i livet!! Der er Rigtig mange mennesker, som har svært ved at få børn, eller som oplever at få et handicappet barn. Hvad nu hvis I havde fået at vide til MD- skanningen, at barnet var meget syg. Havde det ikke været helt forfærdeligt?

Inden man prøver på at blive gravid, burd man overveje om, man ønsker sig et barn - eller om det SKAL være en dreng eller pige. Hvis kønnet er det vigtigste burde man vente til den dag, hvor man forhåbentlig er blevet mere moden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.