Jeg burde egentlig være glad, men det er jeg ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2010

Kb

millesofie skriver:

jeg synes måske du skulle prøve at være mere forstående, for det er jo ikke alle der er indrettet ens og ønsket om et barn kan være lige så stort selvom at man ikke ønsker sig en dreng!!

jeg forstår det heller ikke men jeg føler med jer så lige et herfra først

Min mor fik få næsten 5 år siden en lille dreng

men da hun til kønsscanningen fik afvide at det var en dreng blev hun så ulykkelig hun havde ønsket og troet på at det blev en pige jeg kan huske at det tog hende godt en måned før hun havde vendts (staves) sig til tanken men hun var stadig ikke tilfreds med det.. men det kom snigende efter 1½ mån eller sådan kom glæden

og han er idag den mest forkælet lille brumbasse i danmark og dejlig er han

Tillykke med drengen du skal nok blive glad for ham

Hvorfor skal vi prøve at være mere forstående??? Hun opretter en tråd og beder vel i den forbindelse om folks ærlige mening....

Syntes det er SÅ irriterende at man da for pokker ikke kan få lov til at sige sin mening uden at skulle irettesættes. Kan forstå hvis man ligefrem sviner nogen til, men her er der kun tale om to forskellige meninger....  

Det var lige en sidebemærkning. Selvfølgelig kommer du da til at elsker din søn lige så højt som du ville have elsket en datter - gravide har mange mærkelige tanker, og det der er bare én af dem. Lad være med at ligge så meget i det. Når nu en gang din søn kommer til verden, vil du få den sorteste samvittighed over du har gjort dig disse tanker. Så skub dem til side, du kan ikke bruge dem til noget alligevel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2010

3xM

har selv to drenge skulle jeg få en nr 3 håber jeg virkelig på en pige....nr 2 her har jo hvertfald sparet mig for en masse da han for alt Marcus tøj

men sålænge det er sundt og rask såerhh....

Anmeld

26. juni 2010

Laulund87

Soap skriver:

Jeg har virkeligt svært ved at læse andet end utaknemmlighed og egoisme , du burde være glad for at vente et sundt og raskt barn uanset kønnet 

Jeg forstår ikke det køns race og hvorfor det er så vigtig  

Beklager det lyder mægtig surt men i stedet for at være så ulykkelig over det er en dreng så vær dog lykkelig over at du er velsignet med en graviditet og derud af et sundt barn og tænk på alle dem der ville dø for at være i dit sted 

Men jeg ved også godt man ikke er herre over sine følelser og derfor skal du ha et kram 

Det synes jeg er alt for hårdt sagt! Har du stået i situationen?? Det tror jeg ikke du har når du skriver sådan. Hvad hjælper det ts at skrive sådan..Det er da klart at hvis man har en forstilling om hvad køn det er så bliver man lidt skuffet og skal lige vænne sig til tanken om noget andet.

Det betyder slet ikke at hun er utaknemmelig, men måden man forholder sig til graviditeten på, er tit at man forstiller sig et bestemt køn. 

Dem der får af vide at de venter tvillinger græder også tit og er chokeret for man skal lige sluge den! Jeg mener det er nøjagtig det samme hvis kønnet er det modsatte end hvad man lige troede.

Det er da utroligt at man kan blive dunket sådan i hovedet og måske blive mere ked af det ved sådanne nogle indlæg

Anmeld

26. juni 2010

Livsmor

Godt jeg ikke ved hvad jeg venter. Her er det ligemeget om det er en pige eller en dreng, sålænge at barnet er sund og rask.

Viste det heller ikke med min datter. Mange kan ikke forstå vi ikke ved det, men for os betyder kønnet ikke noget.

Anmeld

26. juni 2010

lisbethita

mor6473 skriver:

Har engang hørt et klogt menneske sige at hvis man VIL have sig et bestemt køn af barn er man ikke klar til at få det.

Jeg tror du skal være glad for din dreng inde i maven... Tænk på hvis du slet ikke kunne få barn.

Er ret så sikker på at heeele barnløsheds gruppen ville DØ for at få lov at bære rundt på et barn!

Kram en stolt moar til den skønneste DRENG

Super godt svar! Sad lige og tænkte det samme 

Anmeld

26. juni 2010

misslea

Muzs skriver:

Jeg sidder her og prøver at holde tårene tilbage.

Min mand og jeg var til 20 ugers scanning i går og alt er som de skal være. Lige bort set fra "den lille tap" som jeg gerne så var noget andet.

Jeg kan simpelthen ikke forstå det. Jeg burde være lykkelig for at skulle have et sundt og raskt barn men jeg er ulykkelig over det bliver en dreng.

Eer der nogen som har haft det lige sådan som kan hjælpe mig med at blive glad for min lille dreng?

Først vil jeg lige sige, at det var da helt skrækkeligt, at du sidder med sådan en følelse.... det må være virkelig hårdt!!!

Da vi opdagede, at jeg var gravid, snakkede vi meget om, hvor vigtigt kønnet var for os! Vi var heldigvis enige om, at kønnet var fuldstændig ligegyldigt, bare det var en lækker, sund og rask lille bebs

Ca. 4 måneder inden jeg blev gravid, opdagede jeg noget meget mystisk.... en virkelig lang historie, som jeg ikke vil skrive her... men dér fik jeg at vide, at jeg meget snart ville få en lille pige!! Det var altså inden vi forsøgte at blive gravide, så det var ret overvældende!!!

Men derfor var vi jo heeeelt sikre på at det var en lille pige der gemte sig derinde! Havde scanningen vist, at det var en dreng, var vi blevet overraskede - men bestemt ikke skuffede eller kede af det!!! For GUD hvor er børn dog lækre uanset køn!! Og det er jeg helt sikker på at du også vil opleve!!

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

26. juni 2010

mortil(nichlasogmathias)

drenge er bare fatastiske... glæd dig til at få en lille dreg.. jeg har selv to, ka godt se det sjove i at nr 2 havde været en pige, men hvor er jeg lykkelig over at det blev en dreng. køn betyder ikke noget, bare de er sunde og raske og du skal nok blive ligeså glad for den lille dreng som hvis det var en pige..

kram karina med ichlas på 2år og mathias på 5mdr.

Anmeld

26. juni 2010

Svei

Jo større (urealistiske) drømme og forventninger til det at få børn jo større fald når tingene viser sig at være helt anderledes end forventningerne...der er mange ting, faktisk de fleste som ikke er hvad man forventer når man får børn..det er bare ikke en lille sød romantisk gå tur med den fine barnevogn-drøm...det er hårdt arbejde og slid....det eneste som er meget bedre end det man forventer og slet ikke kan forestille sig, det er den uendelige kærlighed man føler til det lille menneske...

Men pak forventninger sammen og lad dig føre ind i og rundt i morrollen...det lille nye menneske bestemmer fart og retning

Tillykke med sønnen...jeg har aldrig selv ønsket mig piger, synes ikke lige det passer til mit temperament...men altså, havde jeg selv fået en tøs, så havde hun jo sikkert passet perfekt ind...,)

Anmeld

26. juni 2010

Hvem?

Phu ha, kan slet ikke forstå du sidder og er såå ulykkelig over at skal have en dreng, jeg ønskede mig ikke noget bestemt køn da jeg ventede mig, håbede og krydsede fingre for at det var sund og rask, vi fik en dreng og jeg elsssssker ham over alt på jorden, at du kan være så ulykkelig over det, fatter jeg slet ikke, og da når han så over i købet er sund og rask!

Bare glæd dig over du kan få børn!

Hilsen mor til verdens lækreste dreng!!

Anmeld

26. juni 2010

Svei

SanneBoe skriver:

Phu ha, kan slet ikke forstå du sidder og er såå ulykkelig over at skal have en dreng, jeg ønskede mig ikke noget bestemt køn da jeg ventede mig, håbede og krydsede fingre for at det var sund og rask, vi fik en dreng og jeg elsssssker ham over alt på jorden, at du kan være så ulykkelig over det, fatter jeg slet ikke, og da når han så over i købet er sund og rask!

Bare glæd dig over du kan få børn!

Hilsen mor til verdens lækreste dreng!!

Hvorfor citerede du mig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.