Skouboe skriver:
Som jeg læser dit indlæg er du skuffet og ulykkelig - ikke så meget fordi det er en dreng og du ikke kan lide drenge, men fordi du havde ønsket og forestillet dig noget andet og derfor er skuffet. At I har været igennem et langt behandlingsforløb tror jeg faktisk kan være med til at øge skuffelsen.
Som mennesker er vi indrettet sådan at vi til tider har behov for at fokusere på drømmen, når virkeligheden er for svær at håndtere og hvis det er drømmen om en lille pige der - bevidst eller ubevidst - har holdt dig oppe gennem et langt behandlingsforløb, er det klart at det gør ondt når drømmen brister og det ikke er som du havde drømt.
Det er helt okay - bare giv plads til følelsen, og lad være med at slå dig selv oveni hovedet med at din skuffelse er forkert og at du er et utaknemmeligt skarn osv - det er der nok andre der gerne gør for dig 
Kærligheden til din lille søn og glæden over ham skal nok komme når du har vænnet dig til tanken, og efter et stykke tid er det helt naturligt at det er en søn I får som 1. barn og når han er kommet ud kan du slet ikke forestille dig at det skulle have været anderledes.
I sidste ende tror jeg vil du opdage at det er lidt ligegyldigt om det er en dreng eller en pige. Børn er børn og meget mere forskellige end bare kønnet.
Well put, Pernille!!
Min førstefødte er en dreng................kan huske at jeg så tappen ved en scanning i 35 uge. Min mor var med, og hun udstødte............åhhhh, nej ikke en dreng mere ( min søster havde to). Jeg var skuffet, for havde haft en forestilling om, at det blev en lille pige. Men tro mig.............som dagene gik, blev jeg mere og mere glad og forventningsfuld.Og da han kom ud, var jeg så smask hamrende forelsket og helt rundt på gulvet.
Jeg ELSKEDE ham fra første sekund, og da vi lå resten af natten og kiggede på hinanden, blev jeg så opfyldt af ubeskrivelig lykke, over at jeg havde fået lige netop ham.........min Jonas. Knyttede straks bånd til ham................og moderfølelsen hoppede rundt i mit bryst.
Har nu været så heldig at få 2 børn mere, i en moden alder...............og dem har jeg slet ikke haft helt den samme hurtige knytning til. Men jeg elsker dem lige så højt, mine 2 piger..............ingen tvivl om det.
Så bare vent, du vil selv opdage det............kønnet betyder ikke noget, for den kærlighed og beskyttelsestrang, der kommer op i en, når først den lille er født.
Held og lykke med alt det nye, der skal ske i dit/jeres liv.