Jeg burde egentlig være glad, men det er jeg ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2010

Kløver

RGN skriver:

Jeg synes det lyder meget voldsomt ligefrem at være ulykkelig over et køn.

Jeg synes måske at inden man bliver gravid, at man skal gøre op med sig selv, at man ikke er herre over hvilket køn man får og hvis man ligefrem går hen og bliver ulykkelig skal man nok vente til man er så skruk at man bare vil knuselske det barn der kommer ud af det.

Jeg tror nu nok du skal komme til at elske din dreng, men jeg må tilstå at jeg overhovedet ikke kan sætte mig ind i at man ønsker en designerbaby.

Jeg er enig, Jeg kan godt følge man heller vil have det ene frem for det andet, ikke at det betyder noget for mig, da der er gode ting ved begge køn. Jeg kan ikke forstå man kan blive så ulukkelig, fordi det er en dreng istedet for en pige. Jeg ville være lykkelig hvis jeg bare snart kunne få de 2 streger, og ikke skulle igennem hormon behandlingen.

Men jeg er sikker på du nok skal blive glad for det alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2010

Kløver

Livsmor skriver:

Godt jeg ikke ved hvad jeg venter. Her er det ligemeget om det er en pige eller en dreng, sålænge at barnet er sund og rask.

Viste det heller ikke med min datter. Mange kan ikke forstå vi ikke ved det, men for os betyder kønnet ikke noget.

Sådan har jeg dte også, jeg venter bare på den dag, jeg vil få de 2 streger, og håber hormon behandlingen vil hjælpe os derhen. Vi vil heller ik vide kønnet, som nogle af de få, og det vigtigste er jo barnet er sundt og raskt

Anmeld

27. juni 2010

Kløver

Soap skriver:

Nej og jeg kommer heller aldrig til at stå i situationen, jeg ville være ovenud lykkelig bar at blive velsignet med en graviditet uanset køn eller hvor mange der måtte være 

Så du ka syns hvad du vil, der er ingen af jer som har stået i en situation hvor i ikke kunne få de børn i ville og måtte sluge både det og sådanne indlæg her og jeg håber heller aldrig i kommer til det  

Jeg kan sagtens følge dig, har lige fået diagnosen pco, og skal nu igang med hormon behandling, og synes det er svært at vide, man ikke bare kan få børn, men det vil blive et hårdt arbejde bare at blive gravid, og desværre bliver mulighederne for en nr 2 eller derefter jo også langt langt mindre, end hvis vi kunne selv.

Jeg ville være lykkelig, uanset køn, bare dte var sundt og raskt

Jeg kan dog følge man foretrækker det ene frem for det andet, men ikke at man bliver ulykkelig, fordi det ikke blev det man foretrækkede.

så en historie om et kommende forældrepar for noget tid siden, hvor hans kæreste var gravid, først fik de at vide det skulle blive en dreng, lykkelig købte han en dinosaurus, til den kommende søn, ved næste scanning mente de det blev en pige, og ja dte var da bare helt perfekt for dem, men ved scanningen efter fik de igen at vide det blev en dreng, og blev lykkelige over den melding, sidste scanning kom igen en ny drejning, nu mente de igen det blev en pige, og nu sagde faren at de ikke turde stole på hvad dte blev, så uanset hvad det blev, ville de være ovenud lykkelige, og håbede barnet kunne lide den dinosaurus han havde købt

Synes bare dte var så smukt, den kærlighed og lykke de følte uanset om det var det ene eller andet, så han sagde også til sidst at uanset hvad man får, er det dét, som er helt perfekt og rigtigt for en selv

Anmeld

27. juni 2010

Kløver

Laulund87 skriver:

Det synes jeg er alt for hårdt sagt! Har du stået i situationen?? Det tror jeg ikke du har når du skriver sådan. Hvad hjælper det ts at skrive sådan..Det er da klart at hvis man har en forstilling om hvad køn det er så bliver man lidt skuffet og skal lige vænne sig til tanken om noget andet.

Det betyder slet ikke at hun er utaknemmelig, men måden man forholder sig til graviditeten på, er tit at man forstiller sig et bestemt køn. 

Dem der får af vide at de venter tvillinger græder også tit og er chokeret for man skal lige sluge den! Jeg mener det er nøjagtig det samme hvis kønnet er det modsatte end hvad man lige troede.

Det er da utroligt at man kan blive dunket sådan i hovedet og måske blive mere ked af det ved sådanne nogle indlæg

Må indrømme jeg synes der er forskel på kønnet på et barn og så tvillinger, tvillinger er dobbelt op på arbejde, og det er altså noget af en mundfuld, bare dte at få et barn er jo en stor omvæltning, men at få 2 på samme tid, er jo dobbelt op på arbejde.

Må indrømme jeg synes det er en større omvæltning at skulle vænne sig til tanken om tvillinger, end om hvilken køn barnet har

Anmeld

27. juni 2010

puttecolle

Muzs skriver:

Jeg sidder her og prøver at holde tårene tilbage.

Min mand og jeg var til 20 ugers scanning i går og alt er som de skal være. Lige bort set fra "den lille tap" som jeg gerne så var noget andet.

Jeg kan simpelthen ikke forstå det. Jeg burde være lykkelig for at skulle have et sundt og raskt barn men jeg er ulykkelig over det bliver en dreng.

Eer der nogen som har haft det lige sådan som kan hjælpe mig med at blive glad for min lille dreng?

hej...

jeg forstår fuldt ud at du er ked af det, jeg gik og håbede på at jeg ventede en dreng og ikke nok med det blev jeg spåret til at det var en dreng og havde fået lagt pendul hen over maven som også sagde det var en dreng, da vi så kom til scanningen og jordmoren sagde "hvis jeg var jer vil jeg ikke sige ham mere for jeg kan ikke se nogen tab" mine tåre trillede ned af mine kinder. for jeg havde jo en pige og ville så gerne ha en dreng og an skulle opkaldes efter min mand morfar, så nu rør det hele til jorden. jeg var så ulykkelig. men jo mere dagene gik og jeg virkelig begyndte at mærkelig liv og tænkte fordele og ulember ved begge køn når man nu har en pige i forvejen. Nu har jeg vendt mig til at vi skal ha en pige og jeg glæder mig helt vildt og serføglige elsker jeg  den lille inde i maven. det lyder barsk men du skal nok komme oven på igen bare vent

Undskyld det blev så langt..

Nicole 27+0

Anmeld

27. juni 2010

twinboys

Soap skriver:

Det er jo netop den selvfølge som hun tager for givet og så endda er utaknemmelig over at der var en tap 

Lige netop

Anmeld

30. juni 2010

Nadia&Daniel

Soap skriver:

Nej man er ikke selv herre over sine følelser og det skrev jeg så sandeligt også 

Og jeg læser med mine følelser utaknemmelighed og egoisme i høj grad når jeg læser den slags, og det er vel lige så okey som ts ulykkelighed over et forkert køn for hold ta op hvor blir jeg ulykkelig af at læse om sådanne når jeg ville give guld for at være i situationen og få et barn og endda et rask barn 

Det gavner ikke ligefrem at du kalder hendes følelser for utaknemmlighed og egoisme. Plus hun skal ikke straffes fordi hun har mulighed for et barn, mens andre ikke kan selv..

Kender selv følelsen, det at gerne vil have en lille prinesse som er klædet i lyserødt fra top til tå, og så er fars lille pige.. Jeg har altid selv gerne vil have en lille pige, men naturen har sin fantastiske gang, og sørger for det meste sund og raske børn.

Vi har valgt ikke at vide kønnet af flere oversager:

1. min forlovede (og hans familie) kan godt lide ideen om at overraske folk, når man har født..

2. jeg (personligt) er bange for at blive skuffet, vist jeg har sat et i tankerne - om det så er dreng eller pige i tankerne - og så ville få noget andet af vide til MD-scanningen..

Nu er jeg 22+1 og vi venter i spænding på dagen kommer, hvor vi kan hilse på vores prins elller prinsesse - for lige meget hvad, så vil vi elske guldklump meget højt..

Anmeld

30. juni 2010

Pige2009

Hvor er det dog forfærdentligt at læse alle jeres spydige kommentarer til ts om, at hun burde være glad osv.. Hun er jo netop ulykkelig over ikke at være lykkelig, og egentlig ønsker hun bare et par råd eller to.

Det sidste hun har brug for er da, at en masse kvinder sidder og slår hende oven i hovedet

Til TS: Du skal nok blive glad fir din lille dreng og det sker garanteret inden du forventer Jeg var overbevidst om, at jeg ventede en lille dreng og var allerede begyndt at kalde "den" ved navn under graviditeten, men vupti, så viste det sig, at det var en pige, hvilket krævede lidt tilvænning.

Og stort tillykke med den lille fyr i maven

K.h. Linda

Anmeld

30. juni 2010

Laulund87

Baagøe skriver:

Hvor er det dog forfærdentligt at læse alle jeres spydige kommentarer til ts om, at hun burde være glad osv.. Hun er jo netop ulykkelig over ikke at være lykkelig, og egentlig ønsker hun bare et par råd eller to.

Det sidste hun har brug for er da, at en masse kvinder sidder og slår hende oven i hovedet

Til TS: Du skal nok blive glad fir din lille dreng og det sker garanteret inden du forventer Jeg var overbevidst om, at jeg ventede en lille dreng og var allerede begyndt at kalde "den" ved navn under graviditeten, men vupti, så viste det sig, at det var en pige, hvilket krævede lidt tilvænning.

Og stort tillykke med den lille fyr i maven

K.h. Linda

Igen er jeg helt enig med dig

Anmeld

30. juni 2010

ChatH

Muzs skriver:

Jeg sidder her og prøver at holde tårene tilbage.

Min mand og jeg var til 20 ugers scanning i går og alt er som de skal være. Lige bort set fra "den lille tap" som jeg gerne så var noget andet.

Jeg kan simpelthen ikke forstå det. Jeg burde være lykkelig for at skulle have et sundt og raskt barn men jeg er ulykkelig over det bliver en dreng.

Eer der nogen som har haft det lige sådan som kan hjælpe mig med at blive glad for min lille dreng?

Først et kæmpe knus fra mig af.havde det ikke helt så slemt som dig, men her hvor vi skulle have kønnet afvide på vores tredje barn håbede jeg inderlig at det blev en lille dreng. Vi har to piger og det ville være sjovt med en dreng. dermed ikke sagt at vi ikke ville blive glade hvis det havde været en pige, men kan godt lidt følge dig. er også helt sikker på at du vil elske din baby dreng over alt på jorden og inden længe har du glemt dine tanker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.