Jeg burde egentlig være glad, men det er jeg ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2010

Laulund87

Kamelia skriver:

Søde dig!!!

Tillykke med din sunde og raske lille dreng!

Jøsses for en hønsegård du har fået op og blafre herinde.

Når man er gravid er hormonerne på et niveau man slet ikke kan håndtere og det er sære og mærkelige ting der bliver dråben!

Så selv om dine følelse er stærke lige nu, så er de nok forstærket af alle de hormoner du har........og derfor kan det netop føles så uendelig meget værre end det måske i virkeligheden er! Forstår du!

Jeg synes det er flot og dejligt at du uden at være anonym giver dine tanker luft herinde. Jeg undrer mig bare over hvor meget nogle overdriver deres fortolkning af dit indlæg! Det er jo følelser du har lige nu, og om lidt tid så ønsker du ikke andet end en lille dreng og du er blevet et med glæden over dit raske barn i maven!

Det er sgu ok at være ærlig om sine følelser, det gør dig hverken utaknemmelig eller egoistisk, sådan noget pjat, du skriver jo ikke at du ikke vil have barnet, blot at du havde drømt om noget andet.

Ønsker dig al mulig held og lykke............små drenge er lige så lækre som små piger!!!......Det ved jeg!

Helt enig

(især det med hønsegård)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2010

Kb

Alt skal da også bare pakkes ind i vat herinde.... Måske er det et spark bag i kvinden har brug for, lige så vel som - ja undskyld mig - sukker søde opmuntring og et hav af krammer .... 

Selvfølgelig er det da ikke rart at føle som hun gør, her er vi enige. Kunne det være at hun bare skal have af vide, at det er FULDSTÆNDIG TÅBELIGT og at hun skal ligge sit fokus et andet sted!!! Ja jeg er måske lidt hård, i nogens øjne, men de svar skal der jo også være nogen af - for alsidighedens skyld....

Anmeld

26. juni 2010

Laulund87

Kb skriver:

Alt skal da også bare pakkes ind i vat herinde.... Måske er det et spark bag i kvinden har brug for, lige så vel som - ja undskyld mig - sukker søde opmuntring og et hav af krammer .... 

Selvfølgelig er det da ikke rart at føle som hun gør, her er vi enige. Kunne det være at hun bare skal have af vide, at det er FULDSTÆNDIG TÅBELIGT og at hun skal ligge sit fokus et andet sted!!! Ja jeg er måske lidt hård, i nogens øjne, men de svar skal der jo også være nogen af - for alsidighedens skyld....

Anmeld

26. juni 2010

Nanna1985

Kamelia skriver:

Søde dig!!!

Tillykke med din sunde og raske lille dreng!

Jøsses for en hønsegård du har fået op og blafre herinde.

Når man er gravid er hormonerne på et niveau man slet ikke kan håndtere og det er sære og mærkelige ting der bliver dråben!

Så selv om dine følelse er stærke lige nu, så er de nok forstærket af alle de hormoner du har........og derfor kan det netop føles så uendelig meget værre end det måske i virkeligheden er! Forstår du!

Jeg synes det er flot og dejligt at du uden at være anonym giver dine tanker luft herinde. Jeg undrer mig bare over hvor meget nogle overdriver deres fortolkning af dit indlæg! Det er jo følelser du har lige nu, og om lidt tid så ønsker du ikke andet end en lille dreng og du er blevet et med glæden over dit raske barn i maven!

Det er sgu ok at være ærlig om sine følelser, det gør dig hverken utaknemmelig eller egoistisk, sådan noget pjat, du skriver jo ikke at du ikke vil have barnet, blot at du havde drømt om noget andet.

Ønsker dig al mulig held og lykke............små drenge er lige så lækre som små piger!!!......Det ved jeg!

Helt enig her..!!

Er sikker på at når du har vænnet dig til tanken, så går dine følelser væk 

Anmeld

26. juni 2010

RGN

Profilbillede for RGN
Laulund87 skriver:

Det synes jeg er alt for hårdt sagt! Har du stået i situationen?? Det tror jeg ikke du har når du skriver sådan. Hvad hjælper det ts at skrive sådan..Det er da klart at hvis man har en forstilling om hvad køn det er så bliver man lidt skuffet og skal lige vænne sig til tanken om noget andet.

Det betyder slet ikke at hun er utaknemmelig, men måden man forholder sig til graviditeten på, er tit at man forstiller sig et bestemt køn. 

Dem der får af vide at de venter tvillinger græder også tit og er chokeret for man skal lige sluge den! Jeg mener det er nøjagtig det samme hvis kønnet er det modsatte end hvad man lige troede.

Det er da utroligt at man kan blive dunket sådan i hovedet og måske blive mere ked af det ved sådanne nogle indlæg

Den sammenligning forstår jeg overhovedet ikke.

Hvis man græder når man opdager, at man venter tvillinger var jeg af den opfattelse, at det skyldtes, at man blev i tvivl om hvorvidt man kunne magte to spædbørn på én gang og ikke fordi børnene i sig selv eller i køn var forkerte????

Og rent faktisk kan det af og til hjælpe folk at få sat tingene lidt i perspektiv. Det er ikke sikkert det er en hjælp for trådstarter. Kender jo ikke personen og derfor er det umuligt at sige hvilken form for psykologi der hjælper, men heldigvis er der mange forskellige input fra folk, så mon ikke der er et par stykker hun kan bruge til noget? Synes absolut ikke der er nogen der er ubehagelige i tråden, men måske nogle der tager det hele lige en tand mere alvorligt end det er ment.

Anmeld

26. juni 2010

Muzs

mor6473 skriver:

Har engang hørt et klogt menneske sige at hvis man VIL have sig et bestemt køn af barn er man ikke klar til at få det.

Jeg tror du skal være glad for din dreng inde i maven... Tænk på hvis du slet ikke kunne få barn.

Er ret så sikker på at heeele barnløsheds gruppen ville DØ for at få lov at bære rundt på et barn!

Kram en stolt moar til den skønneste DRENG

Jeg er faktisk selv en af dem fra barnløsgruppen. Vi har været igennem 3 forsøg før jeg blev gravid og har derfør prøvet i 3 år, så jeg kender til følelsen. Jeg havde bare sat næsen op efter at få en pige og kan også godt se at det er forkert. Men det er svært at gøre for hvad man føler

Anmeld

26. juni 2010

Muzs

Soap skriver:

Det er jo netop den selvfølge som hun tager for givet og så endda er utaknemmelig over at der var en tap 

Jeg er på ingen måde utaknemmelig over at være gravid for vi har kæmpet i rigtig mange år for at blive gravid. Jeg var overnud lykkelig da jeg blev ringet op af sygehuset efter 3 forsøg med kunstigbefrugtning og den søde dame kunne fortælle mig at jeg var gravid. Hele vores familie vidste indenfor en time at jeg var 14 dage henne.

Jeg har altid ønsket mig en pige og vidste hvad hun skulle hede og hvordan hendes værelse skulle være og så blev jeg ked af det da jeg fik afvide jeg venter mig en dreng.

Anmeld

26. juni 2010

Laulund87

Muzs skriver:

Jeg er på ingen måde utaknemmelig over at være gravid for vi har kæmpet i rigtig mange år for at blive gravid. Jeg var overnud lykkelig da jeg blev ringet op af sygehuset efter 3 forsøg med kunstigbefrugtning og den søde dame kunne fortælle mig at jeg var gravid. Hele vores familie vidste indenfor en time at jeg var 14 dage henne.

Jeg har altid ønsket mig en pige og vidste hvad hun skulle hede og hvordan hendes værelse skulle være og så blev jeg ked af det da jeg fik afvide jeg venter mig en dreng.

Så er det da også klart hvis du havde forstillet dig et pigeværelse osv. 

Så skal man altså lige vænne sig til det modsatte

Anmeld

26. juni 2010

Lise

Jeg har altid forestillet mig at jeg kun skulle have piger... og nu er jeg verdens stolteste mor til to drenge  Blev skuffet første gang til MD da der var en tap, og blev mere skuffet anden gang... Men der er begge gangene gået kort tid, og pludselig ville jeg ikke have det anderledes..  Og nu er det lige før jeg tænker, at skulle der komme en tredje, så må det altså også gerne være en dreng..  

Anmeld

27. juni 2010

LinLin

Jeg ønskede mig også et bestemt køn (en dreng mere!) og var også blevet en smule skuffet hvis det havde vist sig at være en lillesøster (men det er det ikke )

VIlle nu ikke have været direkte ulykkelig, men jeg ville helt sikkert have skulle bruge noget tid på at vænne mig til at det var en pige...

Synes det er helt ok at "sørge" lidt - men er sikker på du kommer til at ELSKE ham når han er kommet (drenge er fantastisk! )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.