Strandet hval i Vejle Fjord... Nej, ikke mig.. ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2010

VIPpigen

Det er ret normalt at når hvaler dør, så søger de ind mod lavere vand, faktisk for at dø på en "rigtig" måde i forhold til de "drukner". Syntes bestemt ikke de har gjort nok her i Vejle eller Danmark for at hjælpe den på. Det er HVIS vi skal tale om at aflive den, så er det nu muligt at springe den, men ved ikke om de så har ekspertisen til det. Vil sige de(fisker/kommune) har ødelagt Vejle fjord så meget, så vil de forgifte den, så er der ikke de store chancer for der er andet der ryger med, da det er minimalt hvad der er af liv i fjorden. Sprøjter er altså en mulighed, MEN det har vi SLET IKKE ekspertise til, det kan lade sig gøre, men ja, det kan de i USA, og vi er i DK . Jeg håber den snart giver op. Men tænker mere og mere at havde den været syg, så havde den vel givet op for længst, men den bliver ved med at kæmpe, så tror virkelig den søger efter mad.... Har lyst til at kobe alt hvad fiskerne har på havnen, og håbe det hjælper... Men flere TON.... ARRRRR

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2010

Diana...

ct skriver:

Der er vist ikke nogen mulighed for at løfte den. Den er jo enormt tung. 30 ton er meget. Men når den nu engang selv kan komme fri engang imellem, så læg dog noget ud i vandet, så den er tvunget til at svømme mod dybere vande

Jeg har det på samme måde som dig. Ja, selvfølgelig sker det hele tiden i resten af verden, at hvaler går på grund og dør. Men det er jo ikke noget, der er så tæt på, hvis man kan sige det sådan.

Nej lige præcis det er nemlig ikke så tæt på jeg synes virkelig det synd og kan slet ikke havde det  forfærdelig måde at dø på 

Anmeld

19. juni 2010

..

VIPpigen skriver:

Det er ret normalt at når hvaler dør, så søger de ind mod lavere vand, faktisk for at dø på en "rigtig" måde i forhold til de "drukner". Syntes bestemt ikke de har gjort nok her i Vejle eller Danmark for at hjælpe den på. Det er HVIS vi skal tale om at aflive den, så er det nu muligt at springe den, men ved ikke om de så har ekspertisen til det. Vil sige de(fisker/kommune) har ødelagt Vejle fjord så meget, så vil de forgifte den, så er der ikke de store chancer for der er andet der ryger med, da det er minimalt hvad der er af liv i fjorden. Sprøjter er altså en mulighed, MEN det har vi SLET IKKE ekspertise til, det kan lade sig gøre, men ja, det kan de i USA, og vi er i DK . Jeg håber den snart giver op. Men tænker mere og mere at havde den været syg, så havde den vel givet op for længst, men den bliver ved med at kæmpe, så tror virkelig den søger efter mad.... Har lyst til at kobe alt hvad fiskerne har på havnen, og håbe det hjælper... Men flere TON.... ARRRRR

Vi kan splejse.. Jeg vil bare SÅ gerne have at den får noget mad så den har energi til at kæmpe sig ud i det åbne hav..!

Anmeld

19. juni 2010

..

19. juni 2010

VIPpigen

Macrolf skriver:

Vi kan splejse.. Jeg vil bare SÅ gerne have at den får noget mad så den har energi til at kæmpe sig ud i det åbne hav..!

Har det helt på samme måde, vil så gerne den kan få energi til at finde tilbage til oceanet... Og det gør så ondt at se den bare ligge ude i fjorden

Anmeld

19. juni 2010

Diana...

Macrolf skriver:

http://sputnik-dyn.tv2.dk/play/broadcast/finhvalen /

Her kan I følge hvalens kamp LIVE..

Det er heldigvis lidt højvandet nu så den er dækket. Kan kun  for at den kommer løs selv om den er TRÆT 

Anmeld

19. juni 2010

VIPpigen

Macrolf skriver:

http://sputnik-dyn.tv2.dk/play/broadcast/finhvalen /

Her kan I følge hvalens kamp LIVE..

Kan ikke vurdere hvor det kamera står, for mig at se da jeg var dernede i formiddags, så lå den med snuden mod vest, og halen mod øst, men for mig ligner det på kamerate at den ligger med snuden mod nord, og halen mod syd

Anmeld

19. juni 2010

..

Ja, for mig ser det også ud som om den har vendt sig, jeg var der også i formiddag.. Sidder og ser fodbold OG hval - kan næsten ikke slippe synet af hvalen, håber sådan den kommer løs her mens vandet er på sit højeste..!

Anmeld

19. juni 2010

Diana...

nu har jeg haft den kørende siden du gav os linket og den har vendt sig lidt så håber for alt den har krafter til at komme væk. 

Anmeld

19. juni 2010

..

Og den kæmper.. Tror bestemt ikke den gerne vil dø!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.