Strandet hval i Vejle Fjord... Nej, ikke mig.. ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2010

Tulle28

Åhhh jeg kan næsten ikke have det... Synes den har ligget og lidt der MEGET længe efterhånden?! De sagde i nyhederne i morges at den ligger 50 m fra fjordåbningen hvor der er dybere vand... Ahmen kunne man da så ikke have gjort et forsøg mere for at få den derud? Det er naturens gang, det ved jeg... Men alligevel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

Low

VIPpigen skriver:

Hørte det godt i nyhederne også... Det er forfærdeligt, Ved ikke om jeg snart går ind for faktisk at springe den, syntes det er ved at være ondt efterhånden... Og de skrev på ttv at hvis det havde været en lille sæl, så kunne man se øjnene, og den ville "skrige". Men fordi det er en hval der ligger i vand skal den "pines". Syntes det er svært at finde ud af hvad der egentligt er bedst?? Og sørgeligt

Det er skide synd for den. Men jeg tror desværre ikke at vi har så meget erfaring med at aflive hvaler 

Anmeld

18. juni 2010

Bare mig..

Jeg var derude igår aftes, og hold nu op hvor havde jeg det dårligt med at stå der.. Men okay, den ved jo ikke hvad der foregår. Men jeg havde godt nok ondt af den, at den skulle ligge der.. Synes sgu det er synd.. Jeg må sige, at jeg nok går mest ind for det med at aflive den, evt ved at sprænge den. For hvor er det her altså synd, det er jo længe den har lagt der efterhånden. Og spydde den kan man heller ikke, fordi det skal være så præcist.

Måske man på en eller anden måde kunne afskærme så man ikke sådan lige kunne se hvis man sprængte den.. ?

Ja jeg ved ikke, men synd synes jeg i hvertfald det er.. Meget!

Anmeld

18. juni 2010

VIPpigen

Low skriver:

Det er skide synd for den. Men jeg tror desværre ikke at vi har så meget erfaring med at aflive hvaler 

Nej, det tror jeg desværre heller ikke, vi har jo som regel ikke hvaler i vores farvande, men der er da kommet flere og flere. Men ville ønske vi på det område var ligeså kloge som amerikanerne, for der er vidst noget med at du godt kan give hvaler sprøjter, men du skal vidst være ekspert af ekspert... Det skal gøres HELT rigtigt, og der er vi ikke erfarene nok

Anmeld

18. juni 2010

VIPpigen

~~M.Nielsen~~ skriver:

Jeg var derude igår aftes, og hold nu op hvor havde jeg det dårligt med at stå der.. Men okay, den ved jo ikke hvad der foregår. Men jeg havde godt nok ondt af den, at den skulle ligge der.. Synes sgu det er synd.. Jeg må sige, at jeg nok går mest ind for det med at aflive den, evt ved at sprænge den. For hvor er det her altså synd, det er jo længe den har lagt der efterhånden. Og spydde den kan man heller ikke, fordi det skal være så præcist.

Måske man på en eller anden måde kunne afskærme så man ikke sådan lige kunne se hvis man sprængte den.. ?

Ja jeg ved ikke, men synd synes jeg i hvertfald det er.. Meget!

Er helt eig med dig, men tror bare det er for svært, og kræver for mange resurcer som vi ikke har. Og sprængningen vil de ikke fordi den er så tæt på land, og der bor mennesker der + svineriet, og synet... Men ville også gerne bare kunne slå den ihjel, men det er vidst nemmere sagt end gjort når man ikke har erfaring inden for faget...

Anmeld

18. juni 2010

Mira0911

Stakkels hval altså...

Anmeld

18. juni 2010

Bare mig..

VIPpigen skriver:

Er helt eig med dig, men tror bare det er for svært, og kræver for mange resurcer som vi ikke har. Og sprængningen vil de ikke fordi den er så tæt på land, og der bor mennesker der + svineriet, og synet... Men ville også gerne bare kunne slå den ihjel, men det er vidst nemmere sagt end gjort når man ikke har erfaring inden for faget...

Ja det er desværre nok for mange kræfter der skal sættes ind.. Men synd, det er det!

Anmeld

18. juni 2010

Low

Hvalen har revet sig løs siger TV2 .. men men men den svømmer ind mod havnen...

TV2 efterlyser forresten billeder af hvalen..

Anmeld

18. juni 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Prøv at tænk tanken..

"Du har svømmet 3000 km og kommer ind i et farvand stort set uden mad. De andre i flokken svømmer lige lidt hurtigere end du er vant til og du går fuldstændig sukkerkold midt i dette farvand.
Dit instinkt siger dig at det er smart at ligge og hvile på en sandbanke, så du kan komme dig inden turen går videre... "

..Lige pludselig er i et kæmpe tilløbsstykke.. folk sidder på dig og du har motorstøj lige ind i hovedet hele tiden...

Lad dog hvalen være og giv ro til enten at dø eller komme videre og lad ellers naturen gå sin gang...

Anmeld

18. juni 2010

..

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Prøv at tænk tanken..

"Du har svømmet 3000 km og kommer ind i et farvand stort set uden mad. De andre i flokken svømmer lige lidt hurtigere end du er vant til og du går fuldstændig sukkerkold midt i dette farvand.
Dit instinkt siger dig at det er smart at ligge og hvile på en sandbanke, så du kan komme dig inden turen går videre... "

..Lige pludselig er i et kæmpe tilløbsstykke.. folk sidder på dig og du har motorstøj lige ind i hovedet hele tiden...

Lad dog hvalen være og giv ro til enten at dø eller komme videre og lad ellers naturen gå sin gang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.