Strandet hval i Vejle Fjord... Nej, ikke mig.. ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.868 visninger
195 svar
0 synes godt om
16. juni 2010

VIPpigen

Vi var til jordemoder tidligere i dag, og da kæresten alligevel havde fået fri, var vi da lige en smut ude på strandvejen og se den stakkels strandede hval. Havde virkelig lyst til at hoppe i vandet, og svømme ud og hjælpe den, men det ville kæresten ikke have. Tror dog heller ikke brandvæsnet ville acceptere det. I får lige lidt billeder af den vi tog derude. De er fra den er strandet 2 gang, håber det kommer ud med højvandet.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

4kløver

hørte det godt nok i morges  Men den skulle være fri nu

Anmeld

16. juni 2010

Margorie

Den er heldigvis fri nu læste jeg på nettet
Men lidt sejt at have set en stor fin hval

Anmeld

16. juni 2010

VIPpigen

Det sidste jeg har hørt fra dem der er derude er den er strandet, den var kommet fri første gang, inden vi kom derud, men var strandet igen længere inde i fjorden, så den ligger kun 250-300 m fra broen. den er desværre ikke kommet med ud til højvande

Anmeld

16. juni 2010

Low

Øv jeg har lige hørt at den nu kæmper mod døden ..

Jeg håber nu at den overlever og kommer fri. Det er da for frækt at folk skal sejle så tæt på hvalen og stresse den, bare fordi folk er nysgerrig! 

Jeg krydser fingere for hvalen overlever 

Anmeld

16. juni 2010

Daisy

Den er ved at dø, og derfor er den kommet ind på land. Hvis den dør på åbent hav dør den en værre død. Så lad naturen dog gå sin vante gang.....

Anmeld

16. juni 2010

VIPpigen

Low skriver:

Øv jeg har lige hørt at den nu kæmper mod døden ..

Jeg håber nu at den overlever og kommer fri. Det er da for frækt at folk skal sejle så tæt på hvalen og stresse den, bare fordi folk er nysgerrig! 

Jeg krydser fingere for hvalen overlever 

Ja, tror desværre ikke den kommer fri. Da vi var derude havde jeg bare sådan lyst til at hjælpe... Rigtig befri willy agtigt, men kæresten sagde nej. Har ellers generelt en svaghed for hvaler. Men hold op hvor vil det være deprimerende hvis den ikke overlever. Håber det er fordi den alligevel er syg, og det så er sidste udvej...

Men facinerende syn. Men ville ønske folk ikke sejlede ud også...

Anmeld

16. juni 2010

Low

VIPpigen skriver:

Ja, tror desværre ikke den kommer fri. Da vi var derude havde jeg bare sådan lyst til at hjælpe... Rigtig befri willy agtigt, men kæresten sagde nej. Har ellers generelt en svaghed for hvaler. Men hold op hvor vil det være deprimerende hvis den ikke overlever. Håber det er fordi den alligevel er syg, og det så er sidste udvej...

Men facinerende syn. Men ville ønske folk ikke sejlede ud også...

Ja, der er er stor chance for at den var syg i forvejen. Det er hvert fald hvad jeg tror desværre..

Anmeld

16. juni 2010

..

Jeg var også oppe og se den stakkels hval.. Syntes at det er SÅ skrækkeligt at den skal dø og så er jeg så rystet over hvor ignorante folk dog er at de sejler så tæt på det arme stressede dyr
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. juni 2010

VIPpigen

Macrolf skriver:

Jeg var også oppe og se den stakkels hval.. Syntes at det er SÅ skrækkeligt at den skal dø og så er jeg så rystet over hvor ignorante folk dog er at de sejler så tæt på det arme stressede dyr

Ja... Jeg så lige tv syd hvor du kunne se folk var begyndt at gå ud i vandet, og rapporteren snakkede om der var mennesker helt ude ved den, og nogen klatrede over den... Blev så  og ked af det, for pokker, så lad den da ligge og kig på den fra stranden. Syntes det er så respektløst for det stakkels dyr. Ville gerne gøre en ende på dens lidelser hvis den alligevel er syg... ej hvor er det bare hårdt at se

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.