Strandet hval i Vejle Fjord... Nej, ikke mig.. ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2010

VIPpigen

Den ligger ud fra hvor Vejle å har sit "udløb" mellem havnebassinnet, og ibæk strandvej. Jeg ved ikke om den er strandet, men stille ligger den, den ligger med snuden/hovedet ind mod åen (vest) og ligger på sin højre side, op til flere gange kunne vi se venstre finne komme langt op i vandet, og der var ikke meget luft i den. Jeg tør slet ikke sige hvad der sker med den

Jeg håber den kan komme væk da den faktisk var dækket af meget vand Men ved ikke om den mangler energi, og mad, eller om den virkelig er syg Men den ligger desværre ude i fjorden, og den rykker sig ikke meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2010

Diana...

Den er ikke sluppet fri og trækker kun vejret lidt og de siger det er meget tæt på den er ved at dø. den er meget udmattet. 

Anmeld

19. juni 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

19. juni 2010

Diana...

Åhh hvor jeg dog bare synes det er synd og jeg er sgu lidt sur Kunne de virkelig ikke havde gjort noget for at få den skubbet ud så den havde en chance for at overleve det er bare ikke en fær måde at dø på.

Jeg har ikke en skid forstand på det men jeg kan virkelig ikke forstå man ikke har kunne få den skubbet/trækket ud på det dybe så den kunne komme ud. Jeg synes bare det virker som om de bare vil tjene penge på den skelet på et museum 

Jeg har fuld forståelse for man ikke kan springe den i luften der det ville sgu ikke være så smart men jeg forstå virkelig ikke man ikke har kunne få den ud. 

Anmeld

19. juni 2010

CamillaT89

Diana... skriver:

Åhh hvor jeg dog bare synes det er synd og jeg er sgu lidt sur Kunne de virkelig ikke havde gjort noget for at få den skubbet ud så den havde en chance for at overleve det er bare ikke en fær måde at dø på.

Jeg har ikke en skid forstand på det men jeg kan virkelig ikke forstå man ikke har kunne få den skubbet/trækket ud på det dybe så den kunne komme ud. Jeg synes bare det virker som om de bare vil tjene penge på den skelet på et museum 

Jeg har fuld forståelse for man ikke kan springe den i luften der det ville sgu ikke være så smart men jeg forstå virkelig ikke man ikke har kunne få den ud. 

Det er noget med, at den maser brystkassen og ødelægger ryggen, hvis den bliver trukket ud. 
Jeg synes også, det virker lidt suspekt, at de i stedet for at diskuterer om en løsning for overlevelse, diskuterer, hvem der skal ha' skelettet

Jeg forstår så slet ikke, hvorfor der ikke er blevet sat et net op i vandet, så den ikke har mulighed for at svømme længere ind på land. Så havde den da måske været ude nu altså  

Anmeld

19. juni 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman

Den vil ikke kunne overleve i de danske farvande. Den lever af fisk i store stimer (hvilke fisk aner jeg ik), men det er noget der ikke er i DK. Så den dør nok uanset, om den bliver i Vejle fjord eller om den kommer ud på dybt vand igen 

Anmeld

19. juni 2010

Diana...

ct skriver:

Det er noget med, at den maser brystkassen og ødelægger ryggen, hvis den bliver trukket ud. 
Jeg synes også, det virker lidt suspekt, at de i stedet for at diskuterer om en løsning for overlevelse, diskuterer, hvem der skal ha' skelettet

Jeg forstår så slet ikke, hvorfor der ikke er blevet sat et net op i vandet, så den ikke har mulighed for at svømme længere ind på land. Så havde den da måske været ude nu altså  

Ja men hvis de nu havde løftet den ud i et net fx det er jo meget kortere tid den ville ligge i det net frem for at ligge der og blive mere og mere ødelagt jeg synes absolut ikke de har gjort nok jeg synes virkelig det er træls at man ikke kæmper mere for sådan noget stakkels dyr og hvor er der dog en træls måde og ligge og lide/dø på  Jeg har helt ond inden in og har bare lyst til at skubbe den ud så den kan dø i FRED når den nu skal dø 

Anmeld

19. juni 2010

Diana...

Mamman skriver:

Den vil ikke kunne overleve i de danske farvande. Den lever af fisk i store stimer (hvilke fisk aner jeg ik), men det er noget der ikke er i DK. Så den dør nok uanset, om den bliver i Vejle fjord eller om den kommer ud på dybt vand igen 

Ja men så har den da haft en chance på a forsøge. og jeg ville da heller dø lang der fra end jeg ville ligge der hov der er en mill mennesker og både og støj osv den er jo sikkert PISSE bange stakkels dyr. 

Anmeld

19. juni 2010

CamillaT89

Diana... skriver:

Ja men hvis de nu havde løftet den ud i et net fx det er jo meget kortere tid den ville ligge i det net frem for at ligge der og blive mere og mere ødelagt jeg synes absolut ikke de har gjort nok jeg synes virkelig det er træls at man ikke kæmper mere for sådan noget stakkels dyr og hvor er der dog en træls måde og ligge og lide/dø på  Jeg har helt ond inden in og har bare lyst til at skubbe den ud så den kan dø i FRED når den nu skal dø 

Der er vist ikke nogen mulighed for at løfte den. Den er jo enormt tung. 30 ton er meget. Men når den nu engang selv kan komme fri engang imellem, så læg dog noget ud i vandet, så den er tvunget til at svømme mod dybere vande

Jeg har det på samme måde som dig. Ja, selvfølgelig sker det hele tiden i resten af verden, at hvaler går på grund og dør. Men det er jo ikke noget, der er så tæt på, hvis man kan sige det sådan.

Anmeld

19. juni 2010

bette

det er måske her man har læst at den skulle være fri..

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1365184.ece

men her kan i se den stadig ligger der..

http://nyhederne.tv2.dk/article/31428166/?forside

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.