Husleje fra eget yngel ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2010

matryoshka

Super 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

Pige2009

Det lyder som en helt igennem god ordning

Anmeld

27. maj 2010

Lady Marion <3

Baagøe skriver:

Det lyder som en helt igennem god ordning

Super

Anmeld

27. maj 2010

ekzunz

Muffi . skriver:

Du er nemmerlig så sjov ,,,,  Ej tænk nu er jeg sygemeldt pga vores løbetur , var hos lægen i forgårs , skal starte til fys

Nej - øv, det er jeg da ked af at høre (og tænker slet ikke gid det var mig:-) Hvad er det der er sket??

tænk jeg synes slet ikke vi trænede sååå hårdt igen men min form må jo bare være noget bedre end din....

Anmeld

27. maj 2010

N&J

trunte89 skriver:

Hvis Min pige bor hjemme når hun er 18, har jeg da ikke tænkt mig at bede hende om selv at vaske sit tøj.

det kan jeg så overhovedet ikke forstå, det er jo ikke dit tøj, så hvorfor skal ungen så ikke selv lære at gøre det, der er altså ret mange så ikke kan vaske tøj fordi deres mor har gjort det for dem og ja, det syntes jeg egentlig er lidt synd, min unge skal i hvert fald selv gøre det, vi er en familie og så skal hun da også tage sin del af ansvaret.. 

Anmeld

27. maj 2010

trunte89

N&J skriver:

det kan jeg så overhovedet ikke forstå, det er jo ikke dit tøj, så hvorfor skal ungen så ikke selv lære at gøre det, der er altså ret mange så ikke kan vaske tøj fordi deres mor har gjort det for dem og ja, det syntes jeg egentlig er lidt synd, min unge skal i hvert fald selv gøre det, vi er en familie og så skal hun da også tage sin del af ansvaret.. 

Jamen jeg skal hellere end gerne lære hende det, og hun må også gerne vaske tøjet selv. Men at dele op i dit og mit kommer vi ikke til.

Anmeld

28. maj 2010

N&J

trunte89 skriver:

Jamen jeg skal hellere end gerne lære hende det, og hun må også gerne vaske tøjet selv. Men at dele op i dit og mit kommer vi ikke til.

Så du syntes ærlig talt at en pige på 18 eller 17 år ikke kan lære noget nyttig af at tage hendes egen tøjvask fremfor hendes mor.. 

Altså det er jo ikke for sjov at børn og unge på pensioner skal lære at klare deres eget vasketøj, der er jo en pædagogisk tanke bag om at udstyre de unge med en følelse af bedrift, ansvar og skabe en udvikling af deres selvstændighedsfølelse for at nævne nogle få.. 

Anmeld

28. maj 2010

4xGreve

Muffi . skriver:

Uhh hjælp tøser , dette er svært   Min datter bliver 18 til januar og havde planer om at flytte hjemmefra . Nu har hun fundet ud af hun egentlig gerne ville blive hjemme et par år endnu da hun skal studere og samtidig gerne vil have en bil ,, Luksus ,,,  Hun har nu spurgt om hun må overtage vores ende af huset   Det er ligesom en slags lejlighed for sig selv med kæmpe værelse , mindre værelse , entre , bryggersindgang , walk in closet og badeværelse og i øvrigt haveudgang ,,,  Det kan vi se lidt praktisk i , idet vi kan rykke ned i den anden ende og Lillebror kan få et endnu størrer værelse end det han har nu ,, Men skal hun betale hjemme når hun bliver 18 ??  Jeg havde tænkt mig at 2000 kr pr måned ville være rimeligt for husleje , kost og tøjvask er det rimeligt ?? Hun kan få hjemmeboende su , har fritidsjob hvor hun tjener ca 3000 pr månedog så har hun en kæmpe formue hvor vi har aftalt at hun får 2000 pr måned udbetalt mens hun studerer og resten bliver investeret ... Tøser ,, Er jeg fair ???

nu vil jeg personligt aldrig forlange husleje fra mine børn men som mine forældre siger så vil de gerne støtte os i vores uddannelse og lade os bo gratis hjemme dog skal vi tag ansvar i hjemmet og vise os som modne og voksne mennesker og hjælpe til osv.  dengang frank og jeg ventede Daniella boede vi også lidt ved dem og uden at skulle betale en krone for mad, el, vand, varme, tøjvask mm.

Anmeld

28. maj 2010

LinLin

N&J skriver:

Min mor vaskede også mit tøj imens jeg boede hjemme - men tænk! jeg lærte det faktisk da jeg flyttede hjemmefra!

Anmeld

28. maj 2010

Christinahr

Jeg synes 2000 er mange penge for at bo hjemme, det kan hun jo for et kolligieværelse for.

Personligt kan jeg godt se ideen i at de skal lære at alt ikke er gratis og at adm. økonomi, men synes stadig det er sådan lidt; Nu du blevet 18 så nu skal du beatle eller smutte.

Jeg ville ikke kunne få mig selv til at bruge 2000 kr af mine ungers penge hver måned. Jeg ville sidde demtil side og give hende dem som indskud ell. lign. Måske hun har mange penge stående, men det er dyrt at være ung og hvis hun skal have møbler og sådan kan det blive dyrt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.