Husleje fra eget yngel ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.075 visninger
82 svar
0 synes godt om
27. maj 2010

Lady Marion <3

Uhh hjælp tøser , dette er svært   Min datter bliver 18 til januar og havde planer om at flytte hjemmefra . Nu har hun fundet ud af hun egentlig gerne ville blive hjemme et par år endnu da hun skal studere og samtidig gerne vil have en bil ,, Luksus ,,,  Hun har nu spurgt om hun må overtage vores ende af huset   Det er ligesom en slags lejlighed for sig selv med kæmpe værelse , mindre værelse , entre , bryggersindgang , walk in closet og badeværelse og i øvrigt haveudgang ,,,  Det kan vi se lidt praktisk i , idet vi kan rykke ned i den anden ende og Lillebror kan få et endnu størrer værelse end det han har nu ,, Men skal hun betale hjemme når hun bliver 18 ??  Jeg havde tænkt mig at 2000 kr pr måned ville være rimeligt for husleje , kost og tøjvask er det rimeligt ?? Hun kan få hjemmeboende su , har fritidsjob hvor hun tjener ca 3000 pr månedog så har hun en kæmpe formue hvor vi har aftalt at hun får 2000 pr måned udbetalt mens hun studerer og resten bliver investeret ... Tøser ,, Er jeg fair ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

JacobsMoar

Det vil være helt fair, i mine øjne.. Da jeg i en kort tid boede hjemme betalte jeg 1500 om måneden. Og jeg havde "kun" mit værelse..

Synes sagtens i kan sige at "huslejen" er 2000 kr.

Anmeld

27. maj 2010

Lady Marion <3

Bromberg skriver:

Det vil være helt fair, i mine øjne.. Da jeg i en kort tid boede hjemme betalte jeg 1500 om måneden. Og jeg havde "kun" mit værelse..

Synes sagtens i kan sige at "huslejen" er 2000 kr.

Uhh det bare svært at skulle modtage betaling fra sine børn når de er i egen rede   Men det er at gøre dem en bjørne tjeneste at lade være , De skal jo lære det virkelige liv banker på døren ,,

Anmeld

27. maj 2010

Svei

Ja, da....tjener man penge så betaler man...sådan er det i min verden. Og selvom mine drenge så bare fik su så ville de skulle betale en procentdel af det de har i indkomst. Noget af det ville jeg så sætte ind på en opsparing til dem, hvis det er muligt økonomisk, så de har det med sig til senere.

Men ja, jeg mener helt klart man skal lære børnene at bidrage når de er voksne og myndige og så skal man også behandle dem som voksne mennesker.

Tror dog jeg bliver nød til at smide mine unger ud når de begynder at tjene penge, for så ryger mine tilskud og så tror jeg ikke det ville hænge sammen...desværre...

Jeg bor også "hjemme" i et af mine forældres huse og jeg betaler også..

Anmeld

27. maj 2010

trunte89

Synes helt sikkert, at hun skal betale. Det lyder jo som om hun næsten flytter hjemmefra med al den plads og frihed hun får. Og så slipper hun for alle de trælse ting (tøjvask, madlavning osv).

Synes også beløbet er passende. hun kommer jo til at have mange penge mellem hænderne.

Anmeld

27. maj 2010

NinaNymannMadsen

jeg har tit hørt at forældrer gør sådan, så jeg vil mene det er fair også for at hun så lære bare lidt at administrere (eller hvad det nu hedder) sine penge på en ordenlig måde.

jeg ville da gøre det samme hvis det var mig. du kan jo snakke med din datter om det også så hun ved det og sådan nogen ting. og hun er jo alligevel 18 når det er og det er jo deromkring de fleste unge flytter hjemme fra (snakker af erfaring, flytted en måned efter jeg blev 18)

og det da kun fedt nok hun kan få den ene ende af huset så hun har noget hun sådan kan kalde sit og så stadig være sammen med jer indtil hun er helt klar til at flytte helt hjemme fra

Anmeld

27. maj 2010

Diana...

Ja selvfølgelig er det fair og en super fed ide at hun kan få sin egen lille lejlighed i den ene ende af huset. Jeg betalte 1000 for et lille værelse da jeg boet hjemme for en periode. 

Anmeld

27. maj 2010

Mira0911

Der er mange familier der gør dette.. Jeg selv vil også gøre det..

2000,- synes jeg er passende... De skal jo lære hvordan det virkelig liv er..

Anmeld

27. maj 2010

Rikke, Liam & Linus

Jeg synes det lyder helt fair.

Jeg kan sagtens forestille mig at det er svært at opkræve husleje for sine egne børn...men det er jo måske en meget god "øvelse" for hende, at få lagt et budget og finde ud af at der skal ligges penge til side til husleje, forbrug osv. og at man ikke bare kan shoppe løs for alle sine penge.

Anmeld

27. maj 2010

Lady Marion <3

Ihh hvor gør i mig dog glad ved at skrive sådan   Så kan jeg modtage husleje med god samvittighed   Altså altså hvor får man pludselig mange penge i mellem hænderne da hun jo pludselig skal betale tlf regning og alt det jeg plejer at betale selv.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.