Husleje fra eget yngel ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2010

N&J

Det kunne lyde som en god ide , nu er jeg desværre bare en af dem der skal lære at lægge ansvaret lidt fra mig .. gulp   Tanken om at hun skal ordne mit tøj  

Hehe.. men prøv og tænk på den fritid.. jeg lagde det gerne fra mig, gider bare ikke vaske tøj, men det er jo et nødvendigt onde.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

Lady Marion <3

N&J skriver:

Hehe.. men prøv og tænk på den fritid.. jeg lagde det gerne fra mig, gider bare ikke vaske tøj, men det er jo et nødvendigt onde.. 

Det tager dælme også lang tid   Og kors hvor er det kedeligt ,, Vi er jo 5 i familien så der er bare meget ,, Jo den må jeg tænke nærmere over

Anmeld

27. maj 2010

Lady Marion <3

sarahb skriver:

Personligt ville jeg aldrig kræve betaling, for det er jeg opdraget til. Da mine forældre aldrig i deres liv har forlangt noget af os.
Men det er jo individuelt, der er jo nogle der er nødsaget til det pga økonomien osv.

Men hvis du tager betaling synes jeg det er helt fair, det er jo en sag man selv tager stilling til

Jeg har heller aldrig betalt hjemme , Men nu er det også lidt anderledes da hun jo rent faktisk beder om at få forældre delen af huset , dvs vi skal rykke rundt på det hele så hun får sin "egen lejlighed"  Hun vil købe en lækker bil og så syntes jeg egentlig også det er fair hun betaler ,, Var hun blevet nede på sit lille værelse og ikke havde haft råd til noget som helst skulle hun slet ikke betale 5 øre    Men nu har hun jo langt flere penge mellem hænderne end vi selv har så derfor overvejede jeg det .

Anmeld

27. maj 2010

trunte89

N&J skriver:

Altså jeg håber da at de fleste 18 årige selv vasker deres tøj.. 

Hvis Min pige bor hjemme når hun er 18, har jeg da ikke tænkt mig at bede hende om selv at vaske sit tøj.

Anmeld

27. maj 2010

Maja_4000

Jeg har aldrig betalt husleje, da jeg boede hos mine forældre.. Men vi snakkede om det mange gange.. Planen var så, at huslejen skulle gå ind på en konto, og når jeg så ville flytte hjemmefra, ville jeg få de penge tilbage.. 
Set i bakspejlet skulle jeg helt klart være gået med til det!

Men altså, jeg har en veninde som betaler 3000 (!) for at bo hjemme.. Og hun har "kun" et værelse.. Så jeg synes 2000 lyder meget rimeligt (:

Anmeld

27. maj 2010

MiMa

Jeg kender nogen, som gjorde det med deres store børn at de tog et rimeligt beløb i husleje (Jeg vil mene at 2000 kr. er rimeligt) for at børnene ikke skulle få et unaturligt højt forbrug.

I stedet for selv at bruge af pengene satte de dem på en opsparing uden at børnene vidste det. Den dag børnene så skulle bruge penge til bolig (indskud, ejerlejlighed eller andelslejlighed), så blev pengene givet tilbage til dem.

Det synes jeg er en smart måde at gøre det på.

Anmeld

27. maj 2010

klmf

Jeg synes 2000 er et endda meget favorabelt tilbud fra din side, når man tænker på hvor meget plads hun får plus at hun har så mange penge til sig selv hver måned. Lyder til hun har flere penge end mig

Synes også det kun er rimeligt at ynglen betaler når de er voksne mennesker

Anmeld

27. maj 2010

ekzunz

Zette skriver:

Altså jeg havde forstået at du har 3 børn... men sku ikke en der var gammel nok til at få sit eget....

37... Uf så er der ikke langt til de 40

KH
Zette

Som runder de 25 lige om straks....

Hallo moster - hvad er da de for en bemærkning Der er rigtigt rigtigt langt til de 40 når man er 37

Synes du er lidt flabet...

Anmeld

27. maj 2010

ekzunz

Jeg synes det lyder rigtigt fornuftigt. Det er vigitigt at de unge lærer lidt om at det rent faktisk koster at være voksen - der var engang en der hedder Lola som fortalte at mange unge endte i Ribers når de flyttede hjemmefra fordi de ikke havde lært lidt om økonomi...

Herhjemme fylder Kim 18 til december. Han får ikke større værelse eller andre ændringer i hans dagligdag, men vi har tænkt os at trække det der modsvarer hvad vi mister når han fylder 18 - dvs. børnepenge og børnefamilieydelse. Han ryger jo direkte på førtidspension, og kommer til at have en del penge (han bruger jo aldrig nogle). Resten skal så spares op til vi en dag finder en beskyttet bolig eller lign.

Anmeld

27. maj 2010

Lady Marion <3

Znuzke skriver:

Jeg synes det lyder rigtigt fornuftigt. Det er vigitigt at de unge lærer lidt om at det rent faktisk koster at være voksen - der var engang en der hedder Lola som fortalte at mange unge endte i Ribers når de flyttede hjemmefra fordi de ikke havde lært lidt om økonomi...

Herhjemme fylder Kim 18 til december. Han får ikke større værelse eller andre ændringer i hans dagligdag, men vi har tænkt os at trække det der modsvarer hvad vi mister når han fylder 18 - dvs. børnepenge og børnefamilieydelse. Han ryger jo direkte på førtidspension, og kommer til at have en del penge (han bruger jo aldrig nogle). Resten skal så spares op til vi en dag finder en beskyttet bolig eller lign.

Hi hi Lola ?? Det program husker jeg vist , Var det ikke en ret pæn familie der deltog ???  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.