Husleje fra eget yngel ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2010

Lady Marion <3

N&J skriver:

Altså jeg håber da at de fleste 18 årige selv vasker deres tøj.. 

Det gør min datter ikke vil jeg lige sige   Syntes ikke det er okonomisk og helt godt for miljøet at vi vasker hver for sig ,, I det jeg vasker hendes tøj med er der altid ti en helt fyldt maskine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

smokin

Muffi . skriver:

Uhh hjælp tøser , dette er svært   Min datter bliver 18 til januar og havde planer om at flytte hjemmefra . Nu har hun fundet ud af hun egentlig gerne ville blive hjemme et par år endnu da hun skal studere og samtidig gerne vil have en bil ,, Luksus ,,,  Hun har nu spurgt om hun må overtage vores ende af huset   Det er ligesom en slags lejlighed for sig selv med kæmpe værelse , mindre værelse , entre , bryggersindgang , walk in closet og badeværelse og i øvrigt haveudgang ,,,  Det kan vi se lidt praktisk i , idet vi kan rykke ned i den anden ende og Lillebror kan få et endnu størrer værelse end det han har nu ,, Men skal hun betale hjemme når hun bliver 18 ??  Jeg havde tænkt mig at 2000 kr pr måned ville være rimeligt for husleje , kost og tøjvask er det rimeligt ?? Hun kan få hjemmeboende su , har fritidsjob hvor hun tjener ca 3000 pr månedog så har hun en kæmpe formue hvor vi har aftalt at hun får 2000 pr måned udbetalt mens hun studerer og resten bliver investeret ... Tøser ,, Er jeg fair ???

Off-topic: har du en datter på 18 ?

Jamen..... helt målløs! Troede du var yngre

Anmeld

27. maj 2010

Lady Marion <3

Zette skriver:

Off-topic: har du en datter på 18 ?

Jamen..... helt målløs! Troede du var yngre

Hi hi jo jeg har en datter på 17 ,, Snart 18   Ja utroligt man er blevet så gammel altså ,,, 

Anmeld

27. maj 2010

N&J

Muffi . skriver:

Det gør min datter ikke vil jeg lige sige   Syntes ikke det er okonomisk og helt godt for miljøet at vi vasker hver for sig ,, I det jeg vasker hendes tøj med er der altid ti en helt fyldt maskine

Men hvad med at hun så vaskede jeres tøj, vi vaskede hver især derhjemme, 3 børn og mine forældre vaskede sammen, men vi vaskede heller ikke før der var til en vask, jeg har faktisk vasket tøj selv siden jeg var 13 og ja syntes det er lidt tragisk-komisk når jeg møder nogen over 18 der siger, jamen det gør min mor da..  og iv dag kan de fleste vaskemaskiner jo sættes til kun at vaske en halv vask, bruge den mængde vand der er nødvendigt osv.. men det er også bare mig.. 

Anmeld

27. maj 2010

smokin

Muffi . skriver:

Hi hi jo jeg har en datter på 17 ,, Snart 18   Ja utroligt man er blevet så gammel altså ,,, 

Altså jeg havde forstået at du har 3 børn... men sku ikke en der var gammel nok til at få sit eget....

37... Uf så er der ikke langt til de 40

KH
Zette

Som runder de 25 lige om straks....

Anmeld

27. maj 2010

Lady Marion <3

N&J skriver:

Men hvad med at hun så vaskede jeres tøj, vi vaskede hver især derhjemme, 3 børn og mine forældre vaskede sammen, men vi vaskede heller ikke før der var til en vask, jeg har faktisk vasket tøj selv siden jeg var 13 og ja syntes det er lidt tragisk-komisk når jeg møder nogen over 18 der siger, jamen det gør min mor da..  og iv dag kan de fleste vaskemaskiner jo sættes til kun at vaske en halv vask, bruge den mængde vand der er nødvendigt osv.. men det er også bare mig.. 

Det kunne lyde som en god ide , nu er jeg desværre bare en af dem der skal lære at lægge ansvaret lidt fra mig .. gulp   Tanken om at hun skal ordne mit tøj  

Anmeld

27. maj 2010

Lady Marion <3

Zette skriver:

Altså jeg havde forstået at du har 3 børn... men sku ikke en der var gammel nok til at få sit eget....

KH
Zette

Nej der er ved gud ikke langt   Men er ikke så nervøs over det som jeg har været hi hi ...  Alder er kun et tal , jeg ligner og opfører mig ikke som en på snart 40 ,, Det var i game dage folk på 40 var fede og færdige

Anmeld

27. maj 2010

Lady Marion <3

Zette skriver:

KH
Zette

Hvordan pokker gættede du at jeg var 37

Anmeld

27. maj 2010

AnneBJ

Jeg synes også det lyder som et rimeligt beløb. Da jeg begyndte at få SU og boede hjemme, ville mine forældre ikke høre tale om betaling. De har ikke mange penge, men det løb rundt. Jeg insisterede på at betale, så vi aftalte 500 kr. + 100 hvis jeg ville have internet på værelset (ellers kunne jeg bruge familiens pc)

Jeg ordnede al strygetøj i familien, luftede hund én gang om dagen, vaskede (til dels) alt familiens tøj, og deltog i almindelige huslige pligter dagligt. Jeg havde håbet, at mine forældre havde gemt pengene til mig - når nu de oprindeligt ikke ville have dem - men det gjorde de altså ikke. Det håber jeg, jeg kan gøre for mine børn, for selvfølgelig skal de betale, hvis de tjener penge

Anmeld

27. maj 2010

sarahb

Personligt ville jeg aldrig kræve betaling, for det er jeg opdraget til. Da mine forældre aldrig i deres liv har forlangt noget af os.
Men det er jo individuelt, der er jo nogle der er nødsaget til det pga økonomien osv.

Men hvis du tager betaling synes jeg det er helt fair, det er jo en sag man selv tager stilling til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.