Husleje fra eget yngel ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2010

Kløver

Muffi . skriver:

Uhh hjælp tøser , dette er svært   Min datter bliver 18 til januar og havde planer om at flytte hjemmefra . Nu har hun fundet ud af hun egentlig gerne ville blive hjemme et par år endnu da hun skal studere og samtidig gerne vil have en bil ,, Luksus ,,,  Hun har nu spurgt om hun må overtage vores ende af huset   Det er ligesom en slags lejlighed for sig selv med kæmpe værelse , mindre værelse , entre , bryggersindgang , walk in closet og badeværelse og i øvrigt haveudgang ,,,  Det kan vi se lidt praktisk i , idet vi kan rykke ned i den anden ende og Lillebror kan få et endnu størrer værelse end det han har nu ,, Men skal hun betale hjemme når hun bliver 18 ??  Jeg havde tænkt mig at 2000 kr pr måned ville være rimeligt for husleje , kost og tøjvask er det rimeligt ?? Hun kan få hjemmeboende su , har fritidsjob hvor hun tjener ca 3000 pr månedog så har hun en kæmpe formue hvor vi har aftalt at hun får 2000 pr måned udbetalt mens hun studerer og resten bliver investeret ... Tøser ,, Er jeg fair ???

Ja det synes jeg, specielt når hun får nærmest en lejlighed for sig selv, i den anden ende. Jeg synes dte er helt fair, da hun ude måske kun lige ville kunne klare sig med de 2000 i mad, tøjvask osv, hvis hun var heldig.

Så ja jeg synes dte er helt fair, i siger 2000

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

Lady Marion <3

Stumpen skriver:

Åh hvor tragisk.. Forstår godt at hun hellere vil have sin far end pengene...

Ja , på en måde kommer man nemlig til at hade de skide penge

Anmeld

28. maj 2010

Stumpen

Muffi . skriver:

Ja , på en måde kommer man nemlig til at hade de skide penge

Ja det sad jeg også og tænkte på, at det må være svært at bruge dem/glæde sig selv med dem...

Anmeld

28. maj 2010

Christinahr

Muffi . skriver:

Hvad er mange penge ???

Hun er næsten millionær så syntes ikke 2000 er for meget når vi tilmed forlader vores del af huset .

Kunne da godt sætte pengene tilside til hende hver md . Men er det rimeligt når jeg har langt mindre penge end hende ??

Jeg kan sagtens følge det du siger, men jeg ville ikke bryde mig om at tage penge fra mine børn og jeg synes 2000 er mange på en hjemmeboende su, så synes jeg det er ligegyldigt hvad hun har stående i banken.

Anmeld

28. maj 2010

Lady Marion <3

Christinahr skriver:

Jeg kan sagtens følge det du siger, men jeg ville ikke bryde mig om at tage penge fra mine børn og jeg synes 2000 er mange på en hjemmeboende su, så synes jeg det er ligegyldigt hvad hun har stående i banken.

Syntes du ikke de skal lære om penge , penges betydning og at det koster penge at leve ?? I alt kommer hun til at have ca 7000 kr i hånden hver md . ville det være sundt at lade en teenager brænde dem af hver md ??  Hvordan tror du så det vil se ud den dag hun flytter hjemmefra med sådan et forbrug ??? 

Så du pengemagasinet i okt måned hvor en familie deltog og fik hjælp af Lola omkring lommepenge og de unges kæmpe forbrug ??

Anmeld

28. maj 2010

Christinahr

Syntes du ikke de skal lære om penge , penges betydning og at det koster penge at leve ?? I alt kommer hun til at have ca 7000 kr i hånden hver md . ville det være sundt at lade en teenager brænde dem af hver md ??  Hvordan tror du så det vil se ud den dag hun flytter hjemmefra med sådan et forbrug ??? 

Så du pengemagasinet i okt måned hvor en familie deltog og fik hjælp af Lola omkring lommepenge og de unges kæmpe forbrug ??

Jo jeg synes bestemt man skal lære om lommepenge og økonomi, jeg er bare ikke enig med dig i at hun vil lærer det på den måde som du beskriver. Hvis hun alligevel har så mange penge stående på sin konto, kan hun vel i princippet bruge hvad hun har lyst til - om du kræver husleje eller ej. Jeg synes virkelig det er urelevant hvem af jer der har flest penge.

Da jeg var 18 havde jeg også ca 7000 hver måned iform af su og løn og jeg synes det var skønt at nyde lidt mens jeg knokklede på handelskolen. Da jeg flyttede hjemmefra var jeg jo klar over at mit rådighedsbeløb ikke ville være det samme.

Min økonomi fejler ingenting idag hvor vi lever to voksende på su med to unger.

Når mig og min kæreste er færdige med at læse, vil vi tjene flere penge end mine forældre. Hvis jeg ringer og invitere os selv og ungerne på aftensmad, skal jeg så betale da vi jo tjener mere end mine forældre? Jeg synes hele dit billede omkring det er så langt fra mit

Men du kan jo heldigvis gøre som du synes er rigtigt. Du spurgte og jeg fortæller min mening

Anmeld

3. juni 2010

Louise mortil4

Du kan sagtens tage "husleje" for at hun bor hjemme. Vi  (min lillebror og jeg) har altid fået at vide at vi når vi blev 18 og begyndte at tjene penge skulle betale for at bo hjemme 1500 kr om måneden. Jeg nåede så aldrig så langt da jeg flyttede hjemme fra da jeg var 16, men min lillebror betaler for at bo hjemme, mener han er oppe på 2500 da han har fuldtids job (læs ca 30.000 kr udbetalt om måneden) men så er alt det daglige også med i prisen så han selv kun betaler for sin bil, tøj og brændstof til bilen og andre ikke daglige ting.

Anmeld

3. juni 2010

Mor-til-asta-09

Muffi . skriver:

Uhh hjælp tøser , dette er svært   Min datter bliver 18 til januar og havde planer om at flytte hjemmefra . Nu har hun fundet ud af hun egentlig gerne ville blive hjemme et par år endnu da hun skal studere og samtidig gerne vil have en bil ,, Luksus ,,,  Hun har nu spurgt om hun må overtage vores ende af huset   Det er ligesom en slags lejlighed for sig selv med kæmpe værelse , mindre værelse , entre , bryggersindgang , walk in closet og badeværelse og i øvrigt haveudgang ,,,  Det kan vi se lidt praktisk i , idet vi kan rykke ned i den anden ende og Lillebror kan få et endnu størrer værelse end det han har nu ,, Men skal hun betale hjemme når hun bliver 18 ??  Jeg havde tænkt mig at 2000 kr pr måned ville være rimeligt for husleje , kost og tøjvask er det rimeligt ?? Hun kan få hjemmeboende su , har fritidsjob hvor hun tjener ca 3000 pr månedog så har hun en kæmpe formue hvor vi har aftalt at hun får 2000 pr måned udbetalt mens hun studerer og resten bliver investeret ... Tøser ,, Er jeg fair ???

Det synes jeg sagtens du kan..

Da jeg boede hjemme betalte jeg 1000 kr, men jeg havde så også kun et værelse.. og her får hun faktisk sin helt egen lejlighed, hvor hun kan gøre som hun vil..

Så 2000 kr er helt rimeligt

Anmeld

3. juni 2010

iln

N&J skriver:

det kan jeg så overhovedet ikke forstå, det er jo ikke dit tøj, så hvorfor skal ungen så ikke selv lære at gøre det, der er altså ret mange så ikke kan vaske tøj fordi deres mor har gjort det for dem og ja, det syntes jeg egentlig er lidt synd, min unge skal i hvert fald selv gøre det, vi er en familie og så skal hun da også tage sin del af ansvaret.. 

Da jeg blev 16 fik jeg min egen vasketøjskurv på værelset og værsgo - så kunne jeg godt klare mit eget vasketøj. Brokkede mig gevaldigt dengang men må da indrømme at jeg takker min mor for det i dag. Så når mine unger bliver de der 16-17 så skal de også lære det.

Anmeld

3. juni 2010

Vingummien

sarahb skriver:

Personligt ville jeg aldrig kræve betaling, for det er jeg opdraget til. Da mine forældre aldrig i deres liv har forlangt noget af os.
Men det er jo individuelt, der er jo nogle der er nødsaget til det pga økonomien osv.

Men hvis du tager betaling synes jeg det er helt fair, det er jo en sag man selv tager stilling til

Sådan har jeg det også.

Når Emil bliver så gammel skal han heller ik betale husleje til mig. Sådan er jeg også opdraget.

Nogle vil nok kalde det at være forkælet. Men jeg syntes bare at det er sådan man gør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.