Husleje fra eget yngel ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2010

Lady Marion <3

Yrsa skriver:

Ja, da....tjener man penge så betaler man...sådan er det i min verden. Og selvom mine drenge så bare fik su så ville de skulle betale en procentdel af det de har i indkomst. Noget af det ville jeg så sætte ind på en opsparing til dem, hvis det er muligt økonomisk, så de har det med sig til senere.

Men ja, jeg mener helt klart man skal lære børnene at bidrage når de er voksne og myndige og så skal man også behandle dem som voksne mennesker.

Tror dog jeg bliver nød til at smide mine unger ud når de begynder at tjene penge, for så ryger mine tilskud og så tror jeg ikke det ville hænge sammen...desværre...

Jeg bor også "hjemme" i et af mine forældres huse og jeg betaler også..

Jamen så kræver du jo husleje ind så det måske svarer til det tilskud du har mistet  

Min søster er også enlig mor og hendes datter fik et fritidsjob ,, haps så røg der en stor del af hendes boligsikring   Men det jo sundt de unge lærer at arbejde ,,,  Hun måtte bede datteren betale lidt hjemme for ellers kunne det ikke løbe rundt ,, Datteren er 15 ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

Lady Marion <3

Hov ,,,    jeg behøver vel ikke skrive det samme 2 gange .

Anmeld

27. maj 2010

Nadia&Daniel

Jeg betale 1000.- om mdr. for et værelse, så 2000.- lyder som meget fair for sådan en luksus - lyder som en hel lejlighed i kbh til 5000-6000.-

Anmeld

27. maj 2010

Corn

Jeg synes det lyder helt fair. I blanker hende ikke af, og hun får alligevel mulighed for at "prøve selv" uden at være alene i verden.

Hvis I ikke står og mangler pengene kunne I jo fx lægge dem til side, og den dag hvor hun så flytter for alvor give dem i indflytter gave. Sådan har mine forældre gjort flere gange(med ferier osv), og det er sådan en skøn og uventet gave. Så har man bevist at man kan selv, og en uventet belønning er jo aldrig af vejen

Anmeld

27. maj 2010

Margorie

Hvor må det egentlig være rart som mor at din datter gerne vil bo hjemme. Selv kunne jeg slet ikke vente med at komme ud hjemmefra så snart jeg fyldte 18 Synes 2000kr for det du beskriver lyder passende. Hun får det jo ihvertfald ikke billigere noget sted

Anmeld

27. maj 2010

Lady Marion <3

Marge skriver:

Hvor må det egentlig være rart som mor at din datter gerne vil bo hjemme. Selv kunne jeg slet ikke vente med at komme ud hjemmefra så snart jeg fyldte 18 Synes 2000kr for det du beskriver lyder passende. Hun får det jo ihvertfald ikke billigere noget sted

Det er da rart hun gerne vil blive hjemme lidt endnu , det sidste års tid har hun talt ned til at få sin egen lejlighed men det virker som om hun panikker lidt nu   Jeg har da også stilt budgetter op for hende og fortalt hvordan hun skal spare mm,,,   Klart tøsen panikker

Anmeld

27. maj 2010

N&J

Mine forældre lavede den regel at vi skulle betale noget i husleje, mens vi boede hjemme, men de gemte den så og vi kunne så få den når vi flyttede som en slags opsparing... hvilket for mig var en dejlig måde at lære om det at skulle betale, men så samtidig få et indskud på den måde.. 

Anmeld

27. maj 2010

Lady Marion <3

N&J skriver:

Mine forældre lavede den regel at vi skulle betale noget i husleje, mens vi boede hjemme, men de gemte den så og vi kunne så få den når vi flyttede som en slags opsparing... hvilket for mig var en dejlig måde at lære om det at skulle betale, men så samtidig få et indskud på den måde.. 

Det er også en fin ide ,, Men nu har min datter rigtigt mange penge stående , som hun reelt kan forvalte selv når hun bliver 18 , så syntes ikke det er fair jeg sparer op til hende ved siden af når hun reelt har så mange penge som jeg aldrig kommer i nærheden af at eje ,,,

Anmeld

27. maj 2010

N&J

trunte89 skriver:

Synes helt sikkert, at hun skal betale. Det lyder jo som om hun næsten flytter hjemmefra med al den plads og frihed hun får. Og så slipper hun for alle de trælse ting (tøjvask, madlavning osv).

Synes også beløbet er passende. hun kommer jo til at have mange penge mellem hænderne.

Altså jeg håber da at de fleste 18 årige selv vasker deres tøj.. 

Anmeld

27. maj 2010

N&J

Muffi . skriver:

Det er også en fin ide ,, Men nu har min datter rigtigt mange penge stående , som hun reelt kan forvalte selv når hun bliver 18 , så syntes ikke det er fair jeg sparer op til hende ved siden af når hun reelt har så mange penge som jeg aldrig kommer i nærheden af at eje ,,,

Ja det kunne læse mig til her bagefter, min lillebror havde også en stor erstatning stående, og mine forældre valgte derfor at dele hans børneopsparing imellem mig og min søster (han var 11 da han fik erstatningen), men lige med husleje og det at vi fik pengene igen, der gjorde mine forældre ikke forskel (og de har ingen penge)... men nu var jeg jo også ældre og havde allerede fået samme tilbud, så jeg tror ikke de mente at de kunne ændre vilkårerne for min lillebror bare fordi han havde penge stående (som jeg nok aldrig kommer i nærheden af at have stående nogenside)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.