Har man sat sig for hårdt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2010

Laulund87

dorthemus skriver:

Som jeg ser det går pengene ind på den samme konto som løn, boligsikring o.lign. Altså kan det jo være svært at skelne om man tager af den ene eller anden "slags" penge.

Desuden hedder det jo ikke børnepenge, men børne-familieydelse ...altså til hele familien

Giver det mening?

Når de går ind på min konto bliver de hævet og lagt til side til min datter så jeg ved jeg ikke bruger dem på noget andet end til hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2010

Svei

Laulund87 skriver:

Hurra var lige for doven til at blive ved med at forklare hvordan jeg ser på det så tak fordi du lige satte det op præcis som jeg også ser det BØRNEpenge er BØRNENES penge!

Vil det så sige at hvis ikke der er flere penge tilbage af dem der modtages hver 3. måned, så får børnene ikke det de mangler og os der er enlige, vi skal så bruge det mere på vores børn end jer der ikke er alene.

Det giver slet ikke mening for mig....mad, el, vand, varme, husleje osv osv. er jo alt sammen noget der koster mere når man har børn....

Jeg bruger hvad der er nødvendigt og om det er dem der kommer som boligsirking der går til en cykel og dem der kommer hver tredje måned der går til en græsslåmaskine, det kan jeg altså ikke skille ad...et er i hvert fald sikkert at de fleste af mine penge...både det ene og andet går til mine unger, men jeg deler det ikke så firkantet op.

Anmeld

24. maj 2010

smokin

dorthemus skriver:

Som jeg ser det går pengene ind på den samme konto som løn, boligsikring o.lign. Altså kan det jo være svært at skelne om man tager af den ene eller anden "slags" penge.

Desuden hedder det jo ikke børnepenge, men børne-familieydelse ...altså til hele familien

Giver det mening?

Penge som du ikke ville få hvis du ikke havde et barn.

Jeg melder mig sku ud af det her.. det er da for langt ude!

I må for min skyld bruge pengene som I har lyst til. Jeg synes bare det er FLADT at man i den anden tråd der omhandler det her bider den af med at det er fordi os der ikke er enlige ikke har stået i lort til halsen og haft brug for de penge.

- Og det bliver så sagt UDEN at kende folk og deres baggrund. I realiteten kunne jeg jo sidde dybt forgældet i lort til halsen og stadig mene at pengene skulle gå til barnet.

Men jeg melder mig ud!

Anmeld

24. maj 2010

Svei

Laulund87 skriver:

Ja det gør det vel egentlig, men det ændrer stadig ikke på at jeg synes at de 4200 kr der går ind på min konto hver 3. måned, er 100 procent min datters

Så jeg skal bruge 14.000kr på noget som SYNLIGT er til mine børn...er det den måde du mener de skal bruges....?

Anmeld

24. maj 2010

dorthemus

Laulund87 skriver:

Hurra var lige for doven til at blive ved med at forklare hvordan jeg ser på det så tak fordi du lige satte det op præcis som jeg også ser det BØRNEpenge er BØRNENES penge!

Jamen det hedder jo netop IKKE BØRNEpenge.

Anmeld

24. maj 2010

Svei

Zette skriver:

I må for min skyld bruge pengene som I har lyst til. Jeg synes bare det er FLADT at man i den anden tråd der omhandler det her bider den af med at det er fordi os der ikke er enlige ikke har stået i lort til halsen og haft brug for de penge.

- Og det bliver så sagt UDEN at kende folk og deres baggrund. I realiteten kunne jeg jo sidde dybt forgældet i lort til halsen og stadig mene at pengene skulle gå til barnet.

Men jeg melder mig ud!

Det er synd du gør det...jeg tror bare vi taler forbi hinanden og misforstår...nu får jeg feks 14.000kr til mine tre unger og det er jo ikke meningen at jeg skal købe ting til dem for alle de penge...de skal jo gavne hele vejen rundt og give råd til at leve lidt bedre og det gavner da også ungerne..

Anmeld

24. maj 2010

lululupo

Hmmmm vi sidder således at en af os kan blive arbløse og vi vil stadig kunne betale vores regninger og have et fornuftigt rådighedsbeløb, børnechecken er for mig set, en ekstra bonus til oplevelser, el som hjælp til nogle af de større udgifter man har ved et barn..... 

Anmeld

24. maj 2010

smokin

Yrsa skriver:

Det er synd du gør det...jeg tror bare vi taler forbi hinanden og misforstår...nu får jeg feks 14.000kr til mine tre unger og det er jo ikke meningen at jeg skal købe ting til dem for alle de penge...de skal jo gavne hele vejen rundt og give råd til at leve lidt bedre og det gavner da også ungerne..

Jeg gider da ikke diskutere med folk jeg i første omgang synes rigtig godt om. Men jeg bliver både vred og ked af at blive dømt fordi jeg bor sammen med en kæreste der tjener gode penge.

Du kan da gøre som du vil med de penge, nu bad du om min mening og den fik du. Du stiller derefter spørgsmålstegn ved den og jeg svarer. Jeg gider ikke ligge øre til at jeg ikke kan se verden som den er, og måske ville se tingene anerledes hvis jeg var alene og manden var skredet.

Vi bliver ikke enige i det her emne, så er det da langt bedre at jeg trækker mig end at blive ved med at debattere om et noget der ikke nåes til enighed om.

Anmeld

24. maj 2010

dorthemus

Zette skriver:

Men jeg melder mig ud!

Vi kan da sagtens have en diskussion uden at det skal køres op i en spids

I mit tilfælde er jeg nødt til, at gemme de to gange børne-familieydelse jeg får i år til når jeg efter endt betalt barsel kommer på dagpenge...det er jeg nødt til, da jeg går fra brutto 26.000 kr til knap 16.000 kr om måneden. Og det kan jeg ikke leve af.

Det kommer både mig selv og min datter til gode, at jeg kan gå hjemme og passe hende sammenlagt et år inden jeg vender tilbage til mit arbejde.

Jeg har købt alt til den lille og har masser af tøj og ting og sager på plads allerede, så jeg har planlagt forud  

Anmeld

24. maj 2010

Svei

Zette skriver:

Jeg gider da ikke diskutere med folk jeg i første omgang synes rigtig godt om. Men jeg bliver både vred og ked af at blive dømt fordi jeg bor sammen med en kæreste der tjener gode penge.

Du kan da gøre som du vil med de penge, nu bad du om min mening og den fik du. Du stiller derefter spørgsmålstegn ved den og jeg svarer. Jeg gider ikke ligge øre til at jeg ikke kan se verden som den er, og måske ville se tingene anerledes hvis jeg var alene og manden var skredet.

Vi bliver ikke enige i det her emne, så er det da langt bedre at jeg trækker mig end at blive ved med at debattere om et noget der ikke nåes til enighed om.

Åh, du skal da ikke tage det personligt.

jeg aner ikke hvad din mand tjener... og jeg har selv de penge ved siden af...jeg har ikke engang brug for dem for at kunne klare mig, dog ved jeg at det ikke er alle der er så heldige og synes det er synd at nogen sidder så hårdt i det at de ikke mærker disse ekstra penge og desværre kan vi jo alle ende der hvor hver en krone er vigtig og skal vendes.

Der hvor jeg synes det er lidt sjovt eller hvor vi nok taler forbi hinanden er at det er lige præcis de penge der skal bruges til det...

Så sødeste...de der hormoner...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.