Har man sat sig for hårdt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2010

Valle81

Patato - potato

Katoffel - kartoffel

Trods denne debat, så gør vi jo alle sammen det samme. Nogle sepererer børnepengene andre ikke.

Er sikker på at ingen af vores børn mangler noget som helst - om vi så gør det på den ene eller anden måde.

Hvis jeg lægger alle de beløb sammen som går til mine børn på kvartalsbasis - så overstiger det laaaaaaaaaaaaaaaangt det beløb der kommer i børnefamilieydelse:0)

Og ja de mangler hverken ture i svømmehallen, nyt tøj, lejerture med skole, ny cykel eller hvad ved jeg:0)

Tror vi alle mener og gør det samme, bare på hver sin måde:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2010

dorthemus

Valle81 skriver:

Patato - potato

Katoffel - kartoffel

Trods denne debat, så gør vi jo alle sammen det samme. Nogle sepererer børnepengene andre ikke.

Er sikker på at ingen af vores børn mangler noget som helst - om vi så gør det på den ene eller anden måde.

Hvis jeg lægger alle de beløb sammen som går til mine børn på kvartalsbasis - så overstiger det laaaaaaaaaaaaaaaangt det beløb der kommer i børnefamilieydelse:0)

Og ja de mangler hverken ture i svømmehallen, nyt tøj, lejerture med skole, ny cykel eller hvad ved jeg:0)

Tror vi alle mener og gør det samme, bare på hver sin måde:0)

Anmeld

24. maj 2010

Vial

Jeg kommer til at modtage omkring 14.000 i kvartalet, når mine små kommer til verden. De vil gå til vores dagligdag. Altså indgå i budgettet.

De vil ikke blive sat ind på speciel konto til børnene.

I og med de kommer til verden har jeg ikke mulighed for at tjene de samme penge som før. Hvilket kommer børnene til gavn, da jeg så er hjemme hos dem. Altså indirekte penge til børnene.

Derudover kommer der ekstra udgifter til tøj, mad, kørsel, forsikring, pasning osv.

De penge skal nok få ben at gå på. Tror dårlig økonomien kunne hænge sammen uden de penge, så er meget taknemmelig for dem.

I min hverdag bliver det ikke "forkælelsespenge". Kun indirekte - da de får en mor med tid og råderum :-)

Anmeld

24. maj 2010

Ansemusen

Jeg synes det er helt op til de enkelte forældre, hvad de mener er bedst! Hvis man ikke kan klare skærene uden at inddrage børnechecken i hverdagsbudgettet, skal man da bare gøre det. Og har man luft i økonomien kan de fungere som en ekstre luksus. Jeg er personligt af den holdning, at børnepenge IKKE nødvendigvis behøver gå til barnet direkte. Hvis man fx. bruger næsten al månedligt overskud på sine børn, synes jeg det er okay at bruge børnepengene til større udgifter så som en sofa, et nyt spisebord eller lignende så længe barnet ikke mangler noget. Børnepengene her kommer helt sikkert også ofte til at gå til større ting til vores barn, eksempelvis ny seng når han bliver større. Men har barnet alt hvad det skal bruge, har familien råd til at give familien gode oplevelser i form af rejser, bifture mm. så ser jeg intet forkert i at børnepengene bliver enten inddraget i budgettet eller går til større ting til forældrene eller hjemmet!

Et barns lykke er heldigvis ikke målt i penge men i kærlighed og omsorg!

Anmeld

24. maj 2010

Ansemusen

Laulund87 skriver:

Jeg har ikke lige tænkt over situationen som enlig og det kan da godt være jeg ændrer holdning hvis jeg får flere børn. Lige nu bruger jeg pengene som jeg synes de skal bruges og du bruger dem som du synes og så er det jo fint

Enlige får NETOP flere penge, fordi de er alene om at skulle forsøge børnene med de dagligdagsudgifter somd er nu engang er forbundet med det at have børn/familie! Så det er jo logik, at de ekstra penge skal gå til mad, tøj, regninger osv.
Staten ville aldrig give ekstra penge til at børn af enlige skulle have ekstra meget legetøj eller lignende! Så SELVFØLGELIG indgår de penge da i hverdagsbudgettet!

Anmeld

24. maj 2010

dorthemus

KaMa skriver:

Jeg kommer til at modtage omkring 14.000 i kvartalet, når mine små kommer til verden. De vil gå til vores dagligdag. Altså indgå i budgettet.

De vil ikke blive sat ind på speciel konto til børnene.

I og med de kommer til verden har jeg ikke mulighed for at tjene de samme penge som før. Hvilket kommer børnene til gavn, da jeg så er hjemme hos dem. Altså indirekte penge til børnene.

Derudover kommer der ekstra udgifter til tøj, mad, kørsel, forsikring, pasning osv.

De penge skal nok få ben at gå på. Tror dårlig økonomien kunne hænge sammen uden de penge, så er meget taknemmelig for dem.

I min hverdag bliver det ikke "forkælelsespenge". Kun indirekte - da de får en mor med tid og råderum :-)

Jeps..enig. Tænker at min virkelighed også ser sådan ud lige om lidt

Anmeld

24. maj 2010

LinLin

Her bliver de bare brugt til "familien". De der kommer i oktober og april bruger jeg dog altid af til  at købe hhv vinter- og sommer-overtøj og -sko. Jeg køber "alm." tøj hen ad vejen, når jeg finder noget, jeg synes, han skal have - han mangler bestemt heller ikke legetøj!

Men fx bliver de børnepenge der kommer til David i juli formentligt brugt til at købe barnevogn til lillebror  

Vi KUNNE godt klare os uden, men det er da dejligt at man kan give sit barn nogle oplevelser nogle flere gange om året, fx tage i zoo og køre ned at se Thomas tog i Odense 

Anmeld

24. maj 2010

Maria.

Valle81 skriver:

Jeg forstår ikke det der med udelukkende til børnene - hvad menes med dette??? At man hver 3 måned skal fyre alle pengene af på en cykel, legetøj, tøj tur i legoland eller hvordan skal det forståes?

Jeg angriber ikke - men forstår det bare ikke helt:0)

Altså pengene er vel reelt set til for at støtte børnefamilier, så om de bliver brugt til bleer, tøj, børneinstitution, en tur i tivoli eller mad er op til den enkelte familie synes jeg..

Jeg siger bare at vi ikke har behov for at regne dem med ind i budgettet, så for os er det bare en bonus..

Anmeld

24. maj 2010

Maria.

Yrsa skriver:

Det jeg mener er at de jo godt kan køre ind på kontoen og bare bruges som en del af pengene, uden de som sådan er nødvendige, giver det mening?

Jooo.. Det forstår jeg.. Synes man skal gøre som man vil.. Pengene bliver jo udbetalt til støtte til børnefamilier, så de bliver jo brugt til børnene på den ene eller den anden måde alligevel..

Anmeld

24. maj 2010

wamse

Her indgår pengene så i vores hverdag, om det så er til at betale regninger, frisør til mig eller børn eller whatever. de ryger ind på min nemkonto, og derfra bliver de brugt til at vores verden fungerer bedst muligt. Jeg forsøger at spare de steder jeg kan, og så sætte nogle af de penge til side til mine lønnede praktikker. Jeg har ikke råd til at komme på rejse med ungerne, men så længe vores hverdag hænger sammen, så er jeg da happy

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.