Herhjemme får vi omkring 14.000 i kvartalet i børnefamilieydelse. De penge dækker langt fra hvad vi har af ekstraudgifter på børnene. Når man har 3 teenagedrenge så koster tøjet altså en del, og med fodboldstøvler, indendørssko, løbesko, fodboldkontingenter, svømmekontingent (1.900) så bruger jeg mine penge præcis som jeg lyster - eller rettere - bliver nødt til!
De indgår i budgettet, fordi jeg løbende hen over hver måned lægger et par tusind i SportsMaster, har 4 børn med fjernsyn og playstation på værelset som bruger en hel del strøm osv osv osv.
Hvis vores børn skulle nøjes med at bruge af de penge som kommer hvert kvartal, så ville de ikke have meget. Man får ca. 1.700 kr. pr. kvartal til en teenager. 1 par G-star bukser (eller diesel, Tiger of Sweden, eller lign.) koster snildt 1.000 kr. Så er der fodboldstøvler som man måske kan få på tilbud til 500 kr. Så er der sørme også lige voks til håret som ikke kan købes i et supermarked, deo'er som skal heddet et eller andet fancy og underbukserne som også skal være mærkevare.
Kom lige igen med pladder om at man ikke skal indregne dem i budgettet for så har man sat sig for hårdt!!! Måske i skifter mening når legetøjet ikke længere er Lamaze men Wii og Nintendoer i stedet.
Vi kunne jo også bare vælge at købe en mindre bil og istedet sig "nej - du kan ikke blive kørt i skole, til sport, til venner osv" eller "nej, vi kan ikke komme i Bonbonland, for bilen er ikke stor nok"....
Vi har allesammen vores egen måde at leve på, vores egen økonomi osv - så vi kan vel for dælen også gøre præcis som det passer os - uden at nogen synes vi nasser på vores børns penge!
Anmeld