Har man sat sig for hårdt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2010

Corn

Herhjemme indgår de i budgettet, det giver et lidt større rådighedsbeløb pr. mdr og der nyder vi så godt af dem.

De bliver ikke sat til side, men når bebs kommer bliver de gemt, da han ikke kommer til at mangle noget, men vi sagtens kan bruge de penge under den del af min orlov der er på barselsdagpenge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2010

dorthemus

Macaab skriver:

Herhjemme indgår de i budgettet, det giver et lidt større rådighedsbeløb pr. mdr og der nyder vi så godt af dem.

De bliver ikke sat til side, men når bebs kommer bliver de gemt, da han ikke kommer til at mangle noget, men vi sagtens kan bruge de penge under den del af min orlov der er på barselsdagpenge...

Lige mine ord

Anmeld

24. maj 2010

ekzunz

Herhjemme får vi omkring 14.000 i kvartalet i børnefamilieydelse. De penge dækker langt fra hvad vi har af ekstraudgifter på børnene. Når man har 3 teenagedrenge så koster tøjet altså en del, og med fodboldstøvler, indendørssko, løbesko, fodboldkontingenter, svømmekontingent (1.900) så bruger jeg mine penge præcis som jeg lyster - eller rettere - bliver nødt til!

De indgår i budgettet, fordi jeg løbende hen over hver måned lægger et par tusind i SportsMaster, har 4 børn med fjernsyn og playstation på værelset som bruger en hel del strøm osv osv osv.

Hvis vores børn skulle nøjes med at bruge af de penge som kommer hvert kvartal, så ville de ikke have meget. Man får ca. 1.700 kr. pr. kvartal til en teenager. 1 par G-star bukser (eller diesel, Tiger of Sweden,  eller lign.) koster snildt 1.000 kr. Så er der fodboldstøvler som man måske kan få på tilbud til 500 kr. Så er der sørme også lige voks til håret som ikke kan købes i et supermarked, deo'er som skal heddet et eller andet fancy og underbukserne som også skal være mærkevare.

Kom lige igen med pladder om at man ikke skal indregne dem i budgettet for så har man sat sig for hårdt!!!  Måske i skifter mening når legetøjet ikke længere er Lamaze men Wii og Nintendoer i stedet.

Vi kunne jo også bare vælge at købe en mindre bil og istedet sig "nej - du kan ikke blive kørt i skole, til sport, til venner osv" eller "nej, vi kan ikke komme i Bonbonland, for bilen er ikke stor nok"....

Vi har allesammen vores egen måde at leve på, vores egen økonomi osv - så vi kan vel for dælen også gøre præcis som det passer os - uden at nogen synes vi nasser på vores børns penge!

Anmeld

24. maj 2010

Hansen97

Zette skriver:

Okay det skal du da have lov til! Jeg er bare uenig.

Og her sidder jeg ikke i min lille osteklokke og forventer at jeg hver 3. måned skal ud og købe legetøj, tøj og fornøjelsesture til barnet. Jeg mener bare ikke at pengene skal gå til afbetaling af gæld, ferie UDEN børn, wellness eller andet hurlumhej.

Det er HELT kuk kuk i min verden. Og jeg er mega stødt over at folk kan finde på det, men det må jo være deres sag.

Jeg ved bare at jeg IKKE kommer til at gøre det. De penge er sku barnets og for min skyld må de sku gerne sætte limit på, så det kun er de to første der får børnechecken.

Hmm....

Altså børnefamilieydelse er jo en hjælp til familier der har børn. Der står ingen steder at det er "BARNETS" penge...

Uanset hvad så sørger vi forældre jo for tag over hovedet, tøj på kroppen, mad på bordet... det skal jo også betales.. Syntes ikke man kan præcisere på den måde hvad pengene skal gå til...

Jeg køber løbende det mine børn har brug for.. hvis jeg så har brug for noget nyt, det være sig tøj eller en vaskemaskine ja så bruger jeg da børnefamilieydelsen på det for det gavner da os alle sammen.. og børnene mangler jo intet...

Kender mange der siger.. Børnefamilieydelsen er BØRNENES penge.. men men.. det hedder jo børnefamilieydelse.. ikke børnepenge....

Skat´s definition:

Børnefamilieydelse (børnecheck) er en ydelse, som staten betaler til alle børnefamilier i Danmark. Den skal hjælpe med at dække nogle af de ekstra udgifter, der er forbundet med at være en børnefamilie. Ydelsen, der er skattefri, udbetales for alle børn under 18 år, når visse betingelser er opfyldt.

Her i huset kommer de ind og går ud... om det være sig børn, mor, far eller fællesskabet...

Anmeld

24. maj 2010

wamse

Znuzke skriver:

Herhjemme får vi omkring 14.000 i kvartalet i børnefamilieydelse. De penge dækker langt fra hvad vi har af ekstraudgifter på børnene. Når man har 3 teenagedrenge så koster tøjet altså en del, og med fodboldstøvler, indendørssko, løbesko, fodboldkontingenter, svømmekontingent (1.900) så bruger jeg mine penge præcis som jeg lyster - eller rettere - bliver nødt til!

De indgår i budgettet, fordi jeg løbende hen over hver måned lægger et par tusind i SportsMaster, har 4 børn med fjernsyn og playstation på værelset som bruger en hel del strøm osv osv osv.

Hvis vores børn skulle nøjes med at bruge af de penge som kommer hvert kvartal, så ville de ikke have meget. Man får ca. 1.700 kr. pr. kvartal til en teenager. 1 par G-star bukser (eller diesel, Tiger of Sweden,  eller lign.) koster snildt 1.000 kr. Så er der fodboldstøvler som man måske kan få på tilbud til 500 kr. Så er der sørme også lige voks til håret som ikke kan købes i et supermarked, deo'er som skal heddet et eller andet fancy og underbukserne som også skal være mærkevare.

Kom lige igen med pladder om at man ikke skal indregne dem i budgettet for så har man sat sig for hårdt!!!  Måske i skifter mening når legetøjet ikke længere er Lamaze men Wii og Nintendoer i stedet.

Vi kunne jo også bare vælge at købe en mindre bil og istedet sig "nej - du kan ikke blive kørt i skole, til sport, til venner osv" eller "nej, vi kan ikke komme i Bonbonland, for bilen er ikke stor nok"....

Vi har allesammen vores egen måde at leve på, vores egen økonomi osv - så vi kan vel for dælen også gøre præcis som det passer os - uden at nogen synes vi nasser på vores børns penge!

Er bare såååå enig

Anmeld

24. maj 2010

Vial

Znuzke skriver:

Haha - præcis :-)

Min søster siger, at hun aldrig har haft så mange penge på kontoen, som da hun lige blev mor. Hun havde ikke tid til at bruge dem og der kom så ekstra hver 3. mdr. Det ændrede sig dog hurtig. Store børn er bare dyre i drift. Man kan nu om dage ikke købe deres tøj i Bilka og deres legetøj får elmåleren til at snurre meget meget hurtigt.

Anmeld

24. maj 2010

Moar'en

Yrsa skriver:

Ville det være bedre hvis jeg sagde jeg havde sparet 5000kr hver måned  og rejste og så satte de der hver 3. måned penge ind på kontoen hvor jeg brugte til børnene... jeg mener det er jo lidt som da man var lille og satte 100kr ind på kontoen og var sikker på når man hævede at det var præcis de penge....

Om det er det ene eller andet der går til ungerne eller mig, det ser jeg virkelig ikke forskellen på...

Kunne ikke være mere enig. Så længe ungerne ikke mangler noget, er det jo lige meget hvad pengene går til. Her hjemme bliver der ikke kun købt ind til lille manden når børnepengene komme, det er når der mangler noget eller jeg bare har lystSå vi bruger bare penge på ham, og når der kommer børnepenge ryger de bare med ind og bliver brugt til lige det vi har lyst til, også på os selv.

Anmeld

24. maj 2010

4xGreve

Jeg mener bestemt ikke vi har sat os for hårdt men vi kan ikke undvære de børnepenge for hvis vi skal undvære dem betyder det at det er Daniella der skal undvære noget, og jeg vil være utrolig ked af at min datter ikke kan få de ting hun kan nu, f.eks er både sko, tøj og dag ins. dyrt og der luner de vildt godt...

Anmeld

24. maj 2010

L-Mortil3

Jeg vil mene man har sat sig for hårdt.

Vores er ikke indregnet i budgettet, og bliver det heller aldrig, vi ser dem som en luksus gode til at købe nogle lidt "større" ting til Liam.

En sjælden gang er der købt lidt til mor her for dem også, men jeg bruger så også alle mine "til mor" penge, på Liam, så han får vist mere end rigeligt :p

Men jeg vil sige, har man ikke råd til sine børn/levestil uden checken, så har man sat sig for hårdt, alt for hårdt.

Anmeld

24. maj 2010

dorthemus

Znuzke skriver:

Tusind tak for dit meget præcise indlæg i denne debat...HURRA for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.