Har man sat sig for hårdt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.632 visninger
92 svar
0 synes godt om
24. maj 2010

Svei

hvis ens økonomi er afhængig af børnefamilieydelsen? Hvad mener I...læste lige at et par stykker mener at man har gjort det og eftersom næsten 60% (af dem der svarede herinde) er afhængige af de penge, så er der dælme mange der har sat sig for hårdt?

Hvad mener I...er disse penge bare til luksus og ved siden af eller? Er dem der ikke har dem med i budgettet fornuftige og har styr på deres penge og de andre har et overforbrug?

Hvad mener I

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2010

smokin

Yrsa skriver:

hvis ens økonomi er afhængig af børnefamilieydelsen? Hvad mener I...læste lige at et par stykker mener at man har gjort det og eftersom næsten 60% (af dem der svarede herinde) er afhængige af de penge, så er der dælme mange der har sat sig for hårdt?

Hvad mener I...er disse penge bare til luksus og ved siden af eller? Er dem der ikke har dem med i budgettet fornuftige og har styr på deres penge og de andre har et overforbrug?

Hvad mener I

Du kan jo komme i økonomisk modvind af mange årsager og jeg kan da godt se at så vil den check varme lunt på kistebunden. Men som jeg også skrev i din anden debattråd er jeg meget modstander af at pengene går til at betale regninger med, finansiere bil, tur til frisør til mor eller far, nyt bilanlæg - hvad hjertet nu begærer - også SELVOM barnet har alt hvad det ku ønske sig. Derimod synes jeg det er rigtig fint at man som enlig kan give sin børn ekstra oplevelser pga den check.. så det handler måske i virkeligheden om HVORDAN man bruger den check og hvad ens bagtanke er med den.

Og fordi man ikke er enlig behøver man ikke have røven fuld af penge...

Anmeld

24. maj 2010

Valle81

Yrsa skriver:

Hvad mener I

Hejsa:0)

Lidt som udgangspunkt kan jeg jo godt forstå den tankegang at man har sat sig for hårdt, men så alligevel ikke.

Alle i DK får disse penge og sådan har det næsten været i en menneske alder, så jeg synes da kun det er naturligt at folk regner det med i budgettet og er "afhægige" af børnepengene på denne måde.

Det er penge som vi ved vi får så ser intet forkert idet. Læste at nogen skrev det er en luxus at vi får dem, og jo et eller andet sted, men jeg ser det mere som en selvfølge fordi det nu engang er sådan:0)

Hjemme hos os er de regnet ind i budgettet, så at vi har det samme rådighedsbeløb hver måned og ikke i nogle måneder står med alle de ekstra penge, og på denne måde har vi råd til at købe ting de mangler løbende og ikke "kun hver 3. måned".

Pt er vi desværre i en økonomisk situation hvor vi ikke ville kunne undvære dem i dagligdagen og det er ikke fordi vi har sat os for hårdt. Vi bor rimeligt billigt til leje, har en bil, køber gerne brugt og lever ikke over evne. Rejser kommer vi ikke på, da der ikke er råd til det. Jeg har ikke været i udlandet i over 6 år, da jeg ikke har haft råd.

Christina

Anmeld

24. maj 2010

line melias mor

jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide om i syntes at børnecheken kun skal være for dem med lav inkomst og dem som tjener mange penge skal have mindre??

Anmeld

24. maj 2010

Valle81

Yrsa skriver:

Hvad mener I

Derudover så vil jeg jo også mene at disse penge er givet ud til at det er lidt nemmere at betale for at ens børn går i dagpleje, vuggestue mm og det er vi jo ikke mange der kommer ud over at betale:0)

Asta får omkring 3200 kroner i børnepenge hver 3. måned og vi giver hver måned 1850 for skole og sfo, så de penge har for længst fået nben at gå på i den forstand og så er der jo tøj mad fornøjelser og alt alt alt det andet ved siden af.

Så natuligt at de indgår i budget i min forstand

Anmeld

24. maj 2010

Pia.

Har ikke set den debat du omtaler ... Men mine børnepenge/tilskud er helt ved siden af min alm. økonomi... Lige pt. betaler jeg faktisk et lån af med 10.000 af dem hver 3 mdr. og resten er til hygge og lige nu lidt opsparing til lommepengene på ferien...

Knus Pia.

Anmeld

24. maj 2010

Valle81

line melias mor skriver:

jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide om i syntes at børnecheken kun skal være for dem med lav inkomst og dem som tjener mange penge skal have mindre??

Jeg mener det skal være ens for alle - ved godt de rige ikke mangler - men lige dette synes jeg der skulle være ens for alle.

Jeg har selv været enlig med min datter i næsten 5 år. Jeg havde det super fint med de tilskud jeg kunne få - mere er jo altdi skønt - men mener bestemt ikke jeg er eller var berettiget til flere børnepenge end de "rige" er:0)

Anmeld

24. maj 2010

Valle81

line melias mor skriver:

Jeg mener det skal være ens for alle - ved godt de rige ikke mangler - men lige dette synes jeg der skulle være ens for alle.

Jeg har selv været enlig med min datter i næsten 5 år. Jeg havde det super fint med de tilskud jeg kunne få - mere er jo altdi skønt - men mener bestemt ikke jeg er eller var berettiget til flere børnepenge end de "rige" er:0)

Anmeld

24. maj 2010

smokin

Pia. skriver:

Har ikke set den debat du omtaler ... Men mine børnepenge/tilskud er helt ved siden af min alm. økonomi... Lige pt. betaler jeg faktisk et lån af med 10.000 af dem hver 3 mdr. og resten er til hygge og lige nu lidt opsparing til lommepengene på ferien...

Knus Pia.

Undskyld - det forstår jeg slet ikke?

Du betaler af med børnepenge på et lån du har taget? Eller hvad?

Anmeld

24. maj 2010

line melias mor

Valle81 skriver:

sådan har jeg det bestemt også. hjemme hos os går alt til prinsessen fordi vi simpelthen har nok penge men blev jeg enlig kan det da godt være jeg ville komme til at skulle bruge nogle af dem anden steds hen så jeg dømmer absolut ingen i deres brug af pengene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.