Har man sat sig for hårdt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2010

Lullaby

Jamen jeg ved ikke om man har det for hårdt hvis man regner med dem. Men her bruges de nu engang til det der er nødvendigt. Om det så er regninger eller hvad der nu trænger i den måned de kommer i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2010

smokin

Yrsa skriver:

Ville det være bedre hvis jeg sagde jeg havde sparet 5000kr hver måned  og rejste og så satte de der hver 3. måned penge ind på kontoen hvor jeg brugte til børnene... jeg mener det er jo lidt som da man var lille og satte 100kr ind på kontoen og var sikker på når man hævede at det var præcis de penge....

Om det er det ene eller andet der går til ungerne eller mig, det ser jeg virkelig ikke forskellen på...

Den er ikke forstået?

Så ville du jo lyve hvis du sagde til mig at du satte dem ind på kontoen hver måned og brugte dem på børnene, hvis du i virkeligheden hævede hele lortet og tog på charter med veninden..

Jeg er da ligeglad med om du bruger hele lortet på børnene hver 3. måned eller lidt hver måned - for mig er essesen at pengene bliver brugt på børnene. Så er jeg ligeglad med om det er biograftur, en ny cykel, betaling til fodboldkontigent, dyrt mærketøj, legetøj, maling til værelset eller hvad man kan finde på...

Og jeg forventer ikke at ALLE pengene vil blive brugt hver gang... Og det kan da snildt være at det ene barn mangler noget der er dyrere den ene måned end den anden. Så fred være med det.

Men ja jeg er godt nok modstander af at pengene skal gå til noget der ikke omhandler barnet, det er vel en børnecheck....

Anmeld

24. maj 2010

Svei

Zette skriver:

Den er ikke forstået?

Så ville du jo lyve hvis du sagde til mig at du satte dem ind på kontoen hver måned og brugte dem på børnene, hvis du i virkeligheden hævede hele lortet og tog på charter med veninden..

Jeg er da ligeglad med om du bruger hele lortet på børnene hver 3. måned eller lidt hver måned - for mig er essesen at pengene bliver brugt på børnene. Så er jeg ligeglad med om det er biograftur, en ny cykel, betaling til fodboldkontigent, dyrt mærketøj, legetøj, maling til værelset eller hvad man kan finde på...

Og jeg forventer ikke at ALLE pengene vil blive brugt hver gang... Og det kan da snildt være at det ene barn mangler noget der er dyrere den ene måned end den anden. Så fred være med det.

Men ja jeg er godt nok modstander af at pengene skal gå til noget der ikke omhandler barnet, det er vel en børnecheck....

Jeg prøver igen...hvis jeg nu tog penge hver måned fra mit budget og satte til side til en rejse ville det så være ok? jeg mener bare alle de penge jeg modtager er jo samlet og står ikke isoleret hver for sig...i den sidste ende handler det vel bare om at børnene får hvad de skal have...altså, jeg får 14.000kr hver 3. måned, det er jo ikke beregnet til at gå direkte til børnene, det er jo også det indirekte, som institutionsudgifter, varme, vand osv...alt det der koster penge ved at have børn...jeg synes det ville være svineri at bruge så mange penge til ting til mine børn, bare for det skulle gå til dem.

PT, går ALLE 14.000kr til at spare op så jeg har råd til at være i praktik i et halvt år og det er jo også tilgavn og glæde for mine unger...og sikkert mere glæde end et computerspil feks.. at deres mor får en udd, må da være noget af det bedste at give dem.

Anmeld

24. maj 2010

dorthemus

Yrsa skriver:

Altså, de penge er til hele økonomien herhjemme...og af alle de penge bruges der det der skal på alle mand. Så skulle man jo også forarges over dyre biler hvor de penge kunne bruges på ungerne osv.

De penge hver 3. måned er til børneFAMILIE ydelse ikke BØRNEydelse...dvs det er et tilskud til hele familien hvilket også er forældrene...

Der kom du mig så lige i forkøbet...er helt enig: det hedder jo altså BørneFAMILIEydelse...så ja det skal vel komme hele familien til gode

Anmeld

24. maj 2010

Laulund87

Zette skriver:

Den er ikke forstået?

Hurra var lige for doven til at blive ved med at forklare hvordan jeg ser på det så tak fordi du lige satte det op præcis som jeg også ser det BØRNEpenge er BØRNENES penge!

Anmeld

24. maj 2010

Svei

dorthemus skriver:

Der kom du mig så lige i forkøbet...er helt enig: det hedder jo altså BørneFAMILIEydelse...så ja det skal vel komme hele familien til gode

Hihi...to sjæle...

Anmeld

24. maj 2010

Svei

Laulund87 skriver:

Hurra var lige for doven til at blive ved med at forklare hvordan jeg ser på det så tak fordi du lige satte det op præcis som jeg også ser det BØRNEpenge er BØRNENES penge!

Men det hedder ikke bBØRNEpenge, men børneFAMILE...

Anmeld

24. maj 2010

Koen.

Zette skriver:

Den er ikke forstået?

godt skrevet er helt enig

Anmeld

24. maj 2010

dorthemus

Zette skriver:

Okay det skal du da have lov til! Jeg er bare uenig.

Og her sidder jeg ikke i min lille osteklokke og forventer at jeg hver 3. måned skal ud og købe legetøj, tøj og fornøjelsesture til barnet. Jeg mener bare ikke at pengene skal gå til afbetaling af gæld, ferie UDEN børn, wellness eller andet hurlumhej.

Det er HELT kuk kuk i min verden. Og jeg er mega stødt over at folk kan finde på det, men det må jo være deres sag.

Jeg ved bare at jeg IKKE kommer til at gøre det. De penge er sku barnets og for min skyld må de sku gerne sætte limit på, så det kun er de to første der får børnechecken.

Som jeg ser det går pengene ind på den samme konto som løn, boligsikring o.lign. Altså kan det jo være svært at skelne om man tager af den ene eller anden "slags" penge.

Desuden hedder det jo ikke børnepenge, men børne-familieydelse ...altså til hele familien

Giver det mening?

Anmeld

24. maj 2010

Laulund87

Yrsa skriver:

Men det hedder ikke bBØRNEpenge, men børneFAMILE...

Ja det gør det vel egentlig, men det ændrer stadig ikke på at jeg synes at de 4200 kr der går ind på min konto hver 3. måned, er 100 procent min datters

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.