Har man sat sig for hårdt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2010

smokin

Yrsa skriver:

Men fordi de er med i budgettet så går de vel stadig til børnene...altså mine unger er klart med hele vejen rundt og i alt hvad jeg gør og bruger penge på...om det så er til mad, tøj, oplevelser eller fritidsinteresser...

Så bruger du jo også pengene på børnene og ikke på at fornøje dit eget klædeskab, ego eller betale vandregningen... og så er det da mere end fint at de er i budgettet.

Pengene kan gå til mange ting som omhandler børnene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2010

line melias mor

Maria. skriver:

Jo, det er klart.. Det afhænger jo af ens økonomi.. Vi behøver ikke regne dem ind i budgettet..

Jeg synes man skal bruge dem som man selv synes er bedst..

Anmeld

24. maj 2010

Svei

Zette skriver:

Så bruger du jo også pengene på børnene og ikke på at fornøje dit eget klædeskab, ego eller betale vandregningen... og så er det da mere end fint at de er i budgettet.

Pengene kan gå til mange ting som omhandler børnene.

Jamen, det gør de vel alle steder....børn koster jo penge og man er nød til at bruge de penge de koster....men faktisk kom de jo i sin tid som et tilskud til børnepasning.

Jeg bruger det der skal bruges,...og jeg kunne da sagtens finde på at bruge de 14.000kr jeg får hver 3. måned på en rejse sydpå helt alene med min veninde...udne at blinke og uden på nogen måde at føle der gik noget fra mine børn, for de mangler intet og kommer aldrig til det.

Anmeld

24. maj 2010

line melias mor

jeg kender faktisk  en del som køber sindsyg dyrt tøj sko make up osv for de penge, men jeg syntes aldrig deres børn ser ud til at mangle noget som helst.

jeg kender også en der elsker dyrt tøj til sin datter der bruger hun alle de penge.

Anmeld

24. maj 2010

line melias mor

Yrsa skriver:

Jamen, det gør de vel alle steder....børn koster jo penge og man er nød til at bruge de penge de koster....men faktisk kom de jo i sin tid som et tilskud til børnepasning.

Jeg bruger det der skal bruges,...og jeg kunne da sagtens finde på at bruge de 14.000kr jeg får hver 3. måned på en rejse sydpå helt alene med min veninde...udne at blinke og uden på nogen måde at føle der gik noget fra mine børn, for de mangler intet og kommer aldrig til det.

lige mine ord. så længe ens børn intet mangler kan jeg virkelig heller ikke se hvorfor man overhoved skulle ha dårlig samvittighed eller lade være med at bruge pengene på en selv engang i mellem også.

Anmeld

24. maj 2010

Pia.

Zette skriver:

Undskyld - det forstår jeg slet ikke?

Du betaler af med børnepenge på et lån du har taget? Eller hvad?

Ja jeg betaler i 3 mdr på et lån til min far, da jeg var meget heldig at kunne flytte ind her (der er kun 1 mdr. tilbage) havde jeg ikke de 30.000 jeg skulle bruge og dem lånte jeg af min far og for at få det hurtigt ud af verden valgte jeg at tage det over 3 gange børnepenge - altså grunden til jeg skrev det var at jeg havde mulighed for at gøre sådan og når jeg så har betalt sidste gang er pengene igen til ren fornøjelse til os alle...

forstår du nu... ?

Anmeld

24. maj 2010

smokin

Yrsa skriver:

Okay det skal du da have lov til! Jeg er bare uenig.

Og her sidder jeg ikke i min lille osteklokke og forventer at jeg hver 3. måned skal ud og købe legetøj, tøj og fornøjelsesture til barnet. Jeg mener bare ikke at pengene skal gå til afbetaling af gæld, ferie UDEN børn, wellness eller andet hurlumhej.

Det er HELT kuk kuk i min verden. Og jeg er mega stødt over at folk kan finde på det, men det må jo være deres sag.

Jeg ved bare at jeg IKKE kommer til at gøre det. De penge er sku barnets og for min skyld må de sku gerne sætte limit på, så det kun er de to første der får børnechecken.

Anmeld

24. maj 2010

smokin

Pia. skriver:

Ja jeg betaler i 3 mdr på et lån til min far, da jeg var meget heldig at kunne flytte ind her (der er kun 1 mdr. tilbage) havde jeg ikke de 30.000 jeg skulle bruge og dem lånte jeg af min far og for at få det hurtigt ud af verden valgte jeg at tage det over 3 gange børnepenge - altså grunden til jeg skrev det var at jeg havde mulighed for at gøre sådan og når jeg så har betalt sidste gang er pengene igen til ren fornøjelse til os alle...

forstår du nu... ?

Ja og min harme er væk! Kan godt forstå det er fornuftigt at få et sted at bo. Jeg er ikke fuldstændig fantastisk og de penge bare død og pine skal gå til ungen. Så drunker barnet i legetøj.

Jeg kan ikke forklare det på skrift hvad jeg mener, jeg mener bare IKKE at pengene skal gå til basale ting som VAND, VARME osv. ELLER til at mor kan få krøller og farve i håret. Det må sku være noget man finder penge til ud over.

Anmeld

24. maj 2010

Svei

Zette skriver:

Okay det skal du da have lov til! Jeg er bare uenig.

Og her sidder jeg ikke i min lille osteklokke og forventer at jeg hver 3. måned skal ud og købe legetøj, tøj og fornøjelsesture til barnet. Jeg mener bare ikke at pengene skal gå til afbetaling af gæld, ferie UDEN børn, wellness eller andet hurlumhej.

Det er HELT kuk kuk i min verden. Og jeg er mega stødt over at folk kan finde på det, men det må jo være deres sag.

Jeg ved bare at jeg IKKE kommer til at gøre det. De penge er sku barnets og for min skyld må de sku gerne sætte limit på, så det kun er de to første der får børnechecken.

Ville det være bedre hvis jeg sagde jeg havde sparet 5000kr hver måned  og rejste og så satte de der hver 3. måned penge ind på kontoen hvor jeg brugte til børnene... jeg mener det er jo lidt som da man var lille og satte 100kr ind på kontoen og var sikker på når man hævede at det var præcis de penge....

Om det er det ene eller andet der går til ungerne eller mig, det ser jeg virkelig ikke forskellen på...

Anmeld

24. maj 2010

Svei

line melias mor skriver:

lige mine ord. så længe ens børn intet mangler kan jeg virkelig heller ikke se hvorfor man overhoved skulle ha dårlig samvittighed eller lade være med at bruge pengene på en selv engang i mellem også.

Altså, de penge er til hele økonomien herhjemme...og af alle de penge bruges der det der skal på alle mand. Så skulle man jo også forarges over dyre biler hvor de penge kunne bruges på ungerne osv.

De penge hver 3. måned er til børneFAMILIE ydelse ikke BØRNEydelse...dvs det er et tilskud til hele familien hvilket også er forældrene...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.