Ansemusen skriver:
Jeg tror godt man må købe bil på kontanthjælp hvis man kan spare op af sin kontanthjælp til den. Man må ikke have penge eller værdi inden man får kontanthjælp så vidt jeg ved. Men hvis man fx. kan spare 20.000 kr. op af sin kontanthjælp er jeg ganske sikker på, at den ikke bliver taget fra en. Man skal jo have lov til at spare op til noget vigtigt eller til uforudsete udgifter.
Det kan du heller ikke... For du må heller ikke opnå en værdi på over 10.000 kr løbende når du er på KH.
Altså du må godt have iover de 10.000 kr når kh går ind, sammen med børnechecken og alt det der, for det er jo til at leve for, og pegnene ivl løbende forsvinde, men nej du må ikke spare over 10.000 kr op, på din kh, for så stopper de kh og beder dig leve af dem.
på kh skal man løbende melde tilbage hvor meget man har stående og den slags.
Normaltvis må man ikke have bil på kh, men i nogle tilfælde giver de tilladelse til det, hvis det øger chancen for job, eller at det simpelthen er umuligt med job og afhentning af børn i institution uden bil.
Men har nu min tvivl til at de vil godtage hun køber en bil med så høj værdi (100.000 kr), om så den er købt på lån eller opsparing, og lader hende behoilde hendes KH. Så skulle hun da snyde systemet, og have den i sine forældres navn, eller noget, så det ikke er hende der står som ejer af bilen.
Anmeld