Ansemusen skriver:
Nå, det lyder godt nok lidt mærkelit synes jeg! At sparsommelige mennesker skal straffes for at gemme til uventede udgifter. Hvor folk som bruger hele kh hver gang får tilskud til engangsydelser, fordi de ikke selv har sparet op. Det synes jeg er meget mærkeligt og helt forkert skruet sammen!
Det syntes jeg så egentlig ikke. Kontanthjælpen er ment som en overlevelseshjælp, til dem der ikke har mulighed for at modtage penge andre steder fra, og det er ikke meningen at den skal være større end at man kan leve for den, altså betale sine faste udgifter og det.
Det er ikke menigen at der skal være til at man kan spare flere tusinde kr op mens man er på kontanthjælp.
og det er jo ikke at man ikke må spare op eller ligge penge til side til uforudsete udgifter, man må bare ikke spare mere end 10.000 kr op, for så skal man leve af dem, til der igen er under 10.000 kr og mn igen kan modtage KH. og hvor ofte får man lige uforudsete regninger/udgifter for over 10.000 kr.
Personligt syntes jeg det er en helt fair regel med de 10.000 kr (20.000 for ægtefæller) for det kan ikke passe at det skulle være okay at have mange penge (mere end 10.000) stående og så samtidig skulle modtage penge fra det offentlige til at leve for.
Man må jo heller ikke eje hus, når man er på KH, med mindre de vurdere at det ville være dyrere at bo i lejlighed.
Anmeld