DUM her til aften ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2010

Ansemusen

K&S skriver:

Det tror jeg helt sikkert også, men det er jo ikke det, der er planen - hun har jo ikke pengene, hun har til gengæld et lån i forvejen på 25.000 kr. - og der oveni vil hun så låne pengene til bilen.

Jamen hun er virkelig langt ude! Hun vil have bil men har ikke råd til at gå op til en ny teoriprøve. Da jeg var oppe kostede det 500 kr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

Decoban

Ansemusen skriver:

Nå, det lyder godt nok lidt mærkelit synes jeg! At sparsommelige mennesker skal straffes for at gemme til uventede udgifter. Hvor folk som bruger hele kh hver gang får tilskud til engangsydelser, fordi de ikke selv har sparet op. Det synes jeg er meget mærkeligt og helt forkert skruet sammen!

Det syntes jeg så egentlig ikke. Kontanthjælpen er ment som en overlevelseshjælp, til dem der ikke har mulighed for at modtage penge andre steder fra, og det er ikke meningen at den skal være større end at man kan leve for den, altså betale sine faste udgifter og det.

Det er ikke menigen at der skal være til at man kan spare flere tusinde kr op mens man er på kontanthjælp.

og det er jo ikke at man ikke må spare op eller ligge penge til side til uforudsete udgifter, man må bare ikke spare mere end 10.000 kr op, for så skal man leve af dem, til der igen er under 10.000 kr og mn igen kan modtage KH. og hvor ofte får man lige uforudsete regninger/udgifter for over 10.000 kr.

Personligt syntes jeg det er en helt fair regel med de 10.000 kr (20.000 for ægtefæller) for det kan ikke passe at det skulle være okay at have mange penge (mere end 10.000) stående og så samtidig skulle modtage penge fra det offentlige til at leve for.

Man må jo heller ikke eje hus, når man er på KH, med mindre de vurdere at det ville være dyrere at bo i lejlighed.

Anmeld

20. maj 2010

mullesmith2

Haha det er så genialt at bagtale de unge mødre. elsker bare at side og læse det i skriver allesammen... Hvilke ugedag er det de nye afsnit kommer?? vil gerne følge lidt bedre med i det.

Anmeld

20. maj 2010

Ansemusen

Det syntes jeg så egentlig ikke. Kontanthjælpen er ment som en overlevelseshjælp, til dem der ikke har mulighed for at modtage penge andre steder fra, og det er ikke meningen at den skal være større end at man kan leve for den, altså betale sine faste udgifter og det.

Det er ikke menigen at der skal være til at man kan spare flere tusinde kr op mens man er på kontanthjælp.

og det er jo ikke at man ikke må spare op eller ligge penge til side til uforudsete udgifter, man må bare ikke spare mere end 10.000 kr op, for så skal man leve af dem, til der igen er under 10.000 kr og mn igen kan modtage KH. og hvor ofte får man lige uforudsete regninger/udgifter for over 10.000 kr.

Personligt syntes jeg det er en helt fair regel med de 10.000 kr (20.000 for ægtefæller) for det kan ikke passe at det skulle være okay at have mange penge (mere end 10.000) stående og så samtidig skulle modtage penge fra det offentlige til at leve for.

Man må jo heller ikke eje hus, når man er på KH, med mindre de vurdere at det ville være dyrere at bo i lejlighed.

Betyder det at ens partner, selvom man ikke er gift, ikke må spare mere end 20.000 kr. op? For så vidt jeg er bekendt er det kun, hvis man er gift, at partneren har forsørgerpligt osv.

Mht. kontanthjælp mener jeg også selvfølgelig at det ikke skal være sådan at kontanthjælpsmodtagere lever i luksus og får alt for meget. Men jeg synes det er mystisk, at nogle måske bruger alle pengene på luksus, frisør, tøj osv. hvor en anden måske sparer rigtig meget. Så KAN begge jo godt leve for mindre, men det er kun den sparsommelige som bliver 'straffet'. Så jeg synes egentlig bare man skal have en mindstesats, som ikke bliver en frataget uanset om man bruger rub og stub eller formår at leve sparsommeligt og spare nogle penge op. Også selv det er mere end 10.000 kr.

Anmeld

20. maj 2010

Decoban

Ansemusen skriver:

Betyder det at ens partner, selvom man ikke er gift, ikke må spare mere end 20.000 kr. op?

Er man ikke gift, har ens partners indtægt eller opsaring ingen indflydelse på hvor meget man kan få i kh eller hvor står en værdi man må eje.

er man gaft, har man forsøgerpligt, dvs har ex. manden et arbejde, men tjener mere end det der svare til 2*kh (dvs for forsøgere ca 26.000 kr) i månenden, vil kvinden ikke kunne få noget i kh, da det så er hendes mands ansvar at forsørge hende. tjener han ex 20.000 kr, vil hun kunne få 6.000 kr før skat osv... Men når man er gift, må man også fælles eje for 20.000 kr.

og så er der alle de der undtagelser med at eje bil og hus, i forhold til værdien af alternativerne..

Det hele sådan meget firkantet forklaret, der er jo altid undtagelerser og enkelte regler...

Anmeld

20. maj 2010

Ansemusen

Decoban skriver:

Er man ikke gift, har ens partners indtægt eller opsaring ingen indflydelse på hvor meget man kan få i kh eller hvor står en værdi man må eje.

er man gaft, har man forsøgerpligt, dvs har ex. manden et arbejde, men tjener mere end det der svare til 2*kh (dvs for forsøgere ca 26.000 kr) i månenden, vil kvinden ikke kunne få noget i kh, da det så er hendes mands ansvar at forsørge hende. tjener han ex 20.000 kr, vil hun kunne få 6.000 kr før skat osv... Men når man er gift, må man også fælles eje for 20.000 kr.

og så er der alle de der undtagelser med at eje bil og hus, i forhold til værdien af alternativerne..

Det hele sådan meget firkantet forklaret, der er jo altid undtagelerser og enkelte regler...

Ja det er det godt nok!

Men godt at det i det mindste er en mulighed i DK

Anmeld

20. maj 2010

Shibby

ka-ri-na skriver:

det kunne man næsten ikke have sagt bedre...

jeg er glad for at du indfrier min forventning om at folk i medieverdenen godt selv ved at folk har en mening om deres gerninger:=) og at folk ytrer denne...

derfor behøver man jo ikke at svine folk til :0) selvom man vænner sig til det, kan det ikke være rart hvis folk taler grimt...?

Man tager lettere på det des længere tid der går,men selvfølgelig er det ikke fedt at læse!  Jeg foretrækker at høre det positive,men jeg ved jo at det negative er uundgåeligt og som tiden gik lærte jeg at accepetere de konsekvenser der er i at være semikendt. Jeg tager det sure med det søde. Uden den her medieverden havde jeg aldrig mødt min peter Lidt fedt at ens kæreste også har kendskab til den verden man har levet i de sidste 4-5 år -for han har gjort det samme  

Anmeld

20. maj 2010

Shibby

Pia. skriver:

Det syntes jeg er rigtig fint skrevet og jeg har fuld forståelse for hvad du mener...

Jeg er en af dem som har vendt øjne af dig *GGG* - men er nu også sikker på at det er sat op som vi gerne vil se det - tror tit de klipper tingene sammen så vi får lidt mere drama ud af det *S* Kender dig jo ikke som levende person, men ud fra nogen af de valg du har taget igennem programmet har jeg da tænkt mit, men det er jeg nok ikke den første der har... Tror også I selv ind imellem må lukke øjnene for ting I får sagt og gjort som pludselig er på tv, hvis I havde muligheden er jeg sikker på der er ting i de her programmer, som I gerne ville ændre på hvis I kunne...

Knus fra Pia.

Det er okay pia

Det er hverken første eller sidste gang at nogen har tænkt sit om mig,sagt,debatteret eller lign om mig. Jeg er jo en del af de unge mødre-og sådan forbliver det. Når man siger ja til den verden så byder den på mange oplevelser,men også nogle man kunne have været foruden-og selvfølgelig er der ting jeg ville redigere i hvis jeg kunne!   Men sket er sket. Hvad der er filmet er blevet vist. Sådan er det. Livet går videre

Anmeld

20. maj 2010

sofie85

henh01 skriver:

Sådan er vi jo så forskellige åbenbart Hun mindede mig skrækkeligt meget om min kusines datter på 11 når hun er i dét humør.

Moren virker rigtig cool, men har selvfølgelig prøvet det nogen gange selv. Måske derfor hun tyer så meget til hende, og så er hun jo meget ung og bor stadig hjemme - de har nok et helt særligt forhold. Jeg ville bare aldrig te mig sådan.

Hun er jo altså ikke så gammel, og hun har måske et anderledes forhold til sin mor end du har til din!

hvordan man reagerer på smerte har da ikke noget at gøre med hvor moden man er

Anmeld

20. maj 2010

henh01

Jeg har skam et rigtig godt forhold til min mor - nej hun var ikke med til fødslen, men vi snakker om alting.

Det var ikke noget der behøvede at blive gjort til en kæmpe debat - jeg har vel lov at mene at hun virker "umoden" eller rettere sagt hun er jo heller ikke ret gammel, men derfor kan jeg vel udtale mig om hvordan mine øjne ser hende i et problem, uden at blive klasket ned på hvor forkert det er? Jeg mener bare -. vi har jo heldigvis alle forskellige meninger og holdninger og det er jo netop i et sådan forum disse bliver åbnet, men man mister da lidt gejsten for denne site når man ikke kan boltre sine meninger og holdninger??!

Jeg er spændt på at følge Line i DUM når hun har født og jeg håber da bestemt ikke hun er en af de nye uansvarlige forældre der overlader hele ansvaret til sin mor. (Ikke at jeg på nogen måde tror det sker!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.