Voldtægt, hvordan kan det undgås???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2010

4xGreve

syntes der er rigtig mange der snakker om tøjet, så det vil sige at fordi jeg f.eks går meget i nedringet tøj (ikke for andres skyld men for min egen) så er jeg mere "villig", mere udsat, mere selvskyldig??

Jeg mener at lige meget hvor udfordrene mit tøj er, lige meget hvor meget jeg flirter så er det på ingen måder en invitation til at nogen skal komme og forulempe mig, ja de må kigge men så stopper den også der, og hvis mænd ikke kan styre sine lyster uanset om der er tale om en kvinde han går fordi på gaden med nedringet top og kort nederdel eller om der er tale om to mennesker der ligger nøgne ved siden af hinanden hvis han ikke kan styre sine lyster og høre og forstå et nej så er der noget alvorligt galt med denne mand og så skal han have hjælp for det er på ingen måder okay...

Uanset hvordan man går klædt uanset hvor langt man er gået med en mand, uaset hvor godt man kender hinanden så er det ikke okay at tag hvad man vil have, min krop er min krop og ingen andre skal tro at de har ret til at komme og tag fra den havd de har lsyt til, mit nedringet tøj eller ej...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

Soap

Nej det er ikke okey men med udfordrende tøj sendes der altså nogle signaler som kunne ha´været undgået 

Jeg siger ikke at det gir mere skyld men det stiller dem som gør det i en større risiko zone 

Anmeld

27. april 2010

Ni-ko-li-ne

man lægger ALDRIG selv op til voldtægt....

nej er nej.....

mht. forebyggelse, ja så tror jeg det kunne være en ide at tale om hvad nej betyder.... i forbindelse med seksualundervisningen....

at man som kvinde skal sige nej og blive ved med at sige det, og at man som mand skal tage et nej meget alvorligt...

Anmeld

27. april 2010

Ni-ko-li-ne

MoarJ skriver:

Man skal sige fra med det samme! Da ikke midt i det...

en voldtægt behøver jo ikke nødvendig vis at begynde fra aktens begyndelse...

jeg synes man skal sige nej når det går over ens grænser.....

Anmeld

27. april 2010

Svei

Det er vel de eventulle voldtægtsmænd der skal behandles og afhjælpes...hvilke mennesker er det der voldtager, hvad sker der, hvorfor sker det, hvornår sker det?

Det er jo ikke kun (ud fra vores kulturs syn) de lækre faste smukke unge piger der voldtages, det er jo alle kvinder der er udsatte og som voldtages.

Det er jo ikke pigen der skaber det syge i manden, det er jo manden der har det i sig og ikke selv magter at stoppe sig selv...af hvilke grunde?

Ellers så er den oplagte jo at passe på sig selv og ikke udsætte sig selv for en risiko...som der feks er større om natten og alene...men at kunne gøre noget for at undgå det, det tror jeg ikke....om du er tyk, tynd eller i striktrøje eller bikini, så er det syge i manden og ikke noget kvinden udstråler.

Anmeld

27. april 2010

CS

MoarJ skriver:

Noget af TS tråd...

Altså jeg tænker om det ikke er muligt at inkludere hvilke forholdsregler man bør tage som ung kvinde i seksualundervisningen, og snakke om hvad det betyder at sige nej, både med pigerne og drengene.

Mit svar til det er:

Det er jo ikke alle piger/drenge der kan sige nej, og nogen er med på det indtil det bliver for "groft"....

Har man ikke ret til at sige nej hvis det bliver groft eller man ikke længere har lyst til at deltage? 

Anmeld

27. april 2010

Mira0911

ChristinaS skriver:

Har man ikke ret til at sige nej hvis det bliver groft eller man ikke længere har lyst til at deltage? 

Man har RET til at sige nej....

Jeg var en kæmpe formueleringsKLOVN igår, så formuelerede alt forkert...  Misforstod alt igår her og alle vejne!

Anmeld

27. april 2010

CS

MoarJ skriver:

Man har RET til at sige nej....

Jeg var en kæmpe formueleringsKLOVN igår, så formuelerede alt forkert...  Misforstod alt igår her og alle vejne!

Åhhh det kan jo ske

Anmeld

27. april 2010

Gittemor09

jeg synes helt klart selvforsvar skal stå på skoleskemaet... vores gymnastiklærer lærte os det.. hun brugte simpelthen gymnastiktimer til det.. og det har altså været super...

vil ikke selv stå frem med mine oplevelser da jeg ikke lige kan finde et sted hvor jeg kan være anonym... synes det er for hårdt for mig.. og vil ikke have at det skal komme frem hvis nu nogen kender en som kender en hvis i forstår...

men jo, har selv oplevet nogle grimme ting... og heldigvis for mit selvforsvar...

Anmeld

27. april 2010

Sees

Hold da op piger - Bevar lige den rare tone. Det er et ømt emne, men snak lige pænt til hinanden alligevel. Og vil I ikke være sød at undgå de der "" smileys, når det er personligt, det gør da ondt at se på.

Jeg synes det er et rigtig ømt emne - Min egen x-kæreste havde meget svært ved at forstå et NEJ, så jeg kender måske lidt til det.

Men derudover må jeg sige at jeg tit ser, når jeg går i byen, at piger klæ'r sig meget let, og meget udfordrende - Det giver de forkerte signaler. Selvfølgelig skal der stoppes når der bliver sagt det - Det er vi helt enige om - men jeg forstår godt at nogle mænd kan opfange de lette klædte pigers signaler forkert.
Mange piger flirter, danser frækt og klæ'r sig som var der 60 grader. Er en fyr ved at overskride en piges grænse, skal han selvfølgelig stoppe, men måske burde nogle af disse piger også tænke over, hvilke signaler de sender, inden de bevæger sig hjemmefra.

Jeg siger ikke at pigerne selv er skyld i voldtægter, men jeg mener at nogle af dem måske selv har været med til at opbygge denne tanke om sex, i en mands hoved.

Dette er slet ikke altid tilfældet, men det sker - Desværre!

Man har ret til at sige NEJ, men man har også ret til at tænke over hvilke signaler man SELV sender!

Jeg vil lige sige, for ikke at blive misforstået, at dette LANGT FRA er alle tilfælde, men det sker, og desværre oftere og oftere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.