Voldtægt, hvordan kan det undgås???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2010

mariamiss6

Anonym skriver:

Ja, måske vi bare skulle have selvforsvar i skolen.  

Hov glemte lige at tilføje at jeg ikke tror man nogensinde tror ens venner kunne finde på det, det gjorde jeg i hvert fald ikke, havde også været sammen med hans lillebror et par gange, og havde ikke vist nogen interesse i ham, havde kendt fyre i 2 år, så tror ikke altid det er så let.

Aj den slags kan virkelig godt nok komme bag på én... i 2 af mine situationer, kendte jeg den pågældende mand mere eller mindre, og havde aldrig tidligere vist interesse i dem, eller for den sags skyld modtaget den slags vibrationer fra nogle af de pågældende mænd... Begge omgange var virkelig en overraskelse for mig vil jeg sige da....

Eller altså, ja, en voldtægt kommer jo sådan set altid som en overraskelse, ellers KUNNE man jo rent faktisk forhindre det.... Men når det kommer fra folk man kender, og omgås, så bliver man simpelthen paff i situationen, i hvert fald for en stund, synes jeg....

Når det er en man kender så er det jo pludselig en del af den person man aldrig før har set. Og alene det, kan være nok til at man ikke når at afværge... Skulle jeg hilse og sige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

oo

Anonym skriver:

Jeg har da ofte spekuleret over hvorfor det netop var mig og ikke en af de andre piger i gruppen, men der må min konklusion desværre være at jeg levede livet og havde været sammen med en del fyre, og selvom det på ingen måde undskylder ham (på nogen måde) så ville jeg da gerne have vist at man måske er i større risiko, hvis man har været lidt omkring, det er vel okey at advare om at man kan være i større risiko hvis man har været lidt omkring, fordi man derfor anses for at værende mere villig, dette er kun min egen fortolkning om min egen situation, men jeg tror man er mere udsat hvis man har haft flere partnere, når det er en man kender, end det modsatte. 

Håber det gav mening.

jeg havde kun været sammen med 1 - min kæreste, som også var voldtægtsmanden. der er ingen "regler" indenfor voldtægt eller misbrug, det eneste man kan være sikker på er, at det foregår med en mand (eller kvinde) der ikke forstår at man ikke bare kan tage det man vil have fordi man vil have det!!

nu var jeg oveni incestbarn, så jeg vidste slet ikke man kunne sige nej når andre ville bruge ens krop, hvilket gjorde voldtægten dobbelt tragisk.

resultatet af det hele var, at jeg sagde nej til ALT hvad der havde med mænd at gøre fra jeg var 19 til jeg mødte Søren som 24 årig. Her mødte jeg en mand som ikke råbte "din forbandede narrefisse" hvis jeg pludselig ikke havde lyst alligevel - faktisk kunne han selv finde på at sige, at han ikke rigtig havde lyst

Anmeld

26. april 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

jeg havde kun været sammen med 1 - min kæreste, som også var voldtægtsmanden. der er ingen "regler" indenfor voldtægt eller misbrug, det eneste man kan være sikker på er, at det foregår med en mand (eller kvinde) der ikke forstår at man ikke bare kan tage det man vil have fordi man vil have det!!

nu var jeg oveni incestbarn, så jeg vidste slet ikke man kunne sige nej når andre ville bruge ens krop, hvilket gjorde voldtægten dobbelt tragisk.

resultatet af det hele var, at jeg sagde nej til ALT hvad der havde med mænd at gøre fra jeg var 19 til jeg mødte Søren som 24 årig. Her mødte jeg en mand som ikke råbte "din forbandede narrefisse" hvis jeg pludselig ikke havde lyst alligevel - faktisk kunne han selv finde på at sige, at han ikke rigtig havde lyst

Ved godt at der ikke er regler, men når det er en ven eller bekendt der begår voldtægten, mener jeg bare det er mere sandsynlig at det bliver mig, som har været sammen med flere end den der ikke har, men selvfølgelig kan man ikke opsætte det så statisk og der vil altid være undtagelser, det er også kun min opfattelse af tingene, ikke nogen jeg har tal på. 

Anmeld

26. april 2010

Anonym trådstarter

Jeg tror personligt at hvis man valgte at snakke mere ærligt omkring denne problematik i seksuelundervisningen, idet de kommende voldtægtsofre og udøver jo er i blandt de kommende generationer, så er det måske der hvor det kan gøre en forskel.

Er det ikke vigtig at få snakket om det at påskønne og respektere sin krop. og at turde sige nej hvis man ikke føler sig klar, og hvad voldtægt præcist er. Jeg tror da personligt at det overstående er ligeså vigtig som at vide hvordan hormonerne påvirker kroppen, især fordi vi gang på gang kan læse at unge prøver grænser af når det gælder sex, så er det vel endnu mere vigtig end før at lære om kroppen og hvordan man respektere den og hinandes grænser. 

Bare mine tanker.. 

Anmeld

27. april 2010

Enayia

Nu melder jeg mig også lige på.

Det kan da aldrig blive kvindens skyld hvis hun bliver udsat for seksuelle krænkelser, og det er fanme uanset om hun er fuld påklædt eller render rundt i en bikini! Om hun er fuld eller ædru!

Jeg syntes det er uhyggeligt -mildest talt. Hvor mange der er udsat for incest, voldtægt og andre krænkelser. Vi er flere her på siden, siden her alene, og det foregår ufattelig mange steder. I familier, hos naboen, skolen, det er ikke kun  "i byen" eller andre steder hvor der evt er alkohol indblandet.

Jeg bliver rasende at nogen kan finde på at sige det er ens egen skyld, man vælger ikke at blive udsat for overgreb, det er noget der bliver tiltvunget sig på enten den ene eller anden måde!!!

Det er noget man aldrig glemmer og det påvirker resten af ens liv i større eller mindre grad!

Nej betyder nej!

Enayia

Anmeld

27. april 2010

Soap

Jeg mener ikke at en kvinde nogensinde kan være selvforskyldt i en voldtægt 

MEN der er så mange aspekter i det og så mange syge mennesker som render løs rundt derude og vi kommer altså ikke uden om at når kvinder render rundt i så korte skirts at fødestedet nærmest hænger ud og er synligt vil det unægteligt sætte nogle tanker igang hos visse mænd som de jo nok ikke havde tænkt hvis kvinden var dækket til så køndele og bryster var mindre synlige, min pointe er , det er tilladt at tænke over hvilket signal man ønsker at sende om man rent faktisk har lyst til at lade sig ligne en hvis levevej er "kærlighed" 

Og NEJ påklædning er stadigt ingen undskyldning for at voldtage en kvinde men det sender unægteligt nogle signaler som kunne ha´været undgået 

Anmeld

27. april 2010

Lullaby

Tage en taxa hjem fra byen eller gå to og to på stærkt oplyste veje..

Anmeld

27. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg tror ikke at man kan  tage nogle forholdsregler som sådan. Voldtægt har ikke noget med sex at gøre, men handler om magt. Så jeg tror det man kan gøre er at fremstå som selvsikker og villig til at slå fra sig.

Det du har været udsat for har været en ven og en du har haft tillid til. Der tror jeg ikke man kan tage andre forholdsregler end at ikke at have mandlige venner - desværre

Anmeld

27. april 2010

lululupo

Puhhh hårdt emne, men efter min vurdering er det aldrig aldrig en selv der beder om det....

Der findes vist 3 slags voldtægtstyper ...

1: Her er en du kender stoler på, kæreste, ven mv...

2. Her er det en der vil have hævn altså en du har kendt...

3. Her er det " ham der hopper ud af busken " kun ca 10 % ..

Ved ikke hvad man kan gøre iforhold til de første 2 typer, andet end at udtrykke nej nej nej..

Har engang læst at den 3. type evt kan undgås ved at gå i farverigt tøj kontra sort/grå, da det selvklart tiltrækker mere opmærksomhed, som gerningsmanden ikke ønsker. Ellers mener jeg ikke man kan forbedre sine "chancer" man skal heller ikke tænke på det kan ske, så bliver livet ikke værd at leve...Og I sådanne ekstrem situationer ved man aldrig helt hvordan man reagerer, Hjernen slår simpelthen fra, som ren overlevelses funktion, når den opfatter at denne situation er farlig.....

Anmeld

27. april 2010

Barbamama

MoarJ skriver:

Man skal sige fra med det samme! Da ikke midt i det...

Om vi så begge lå splitternøgne og han var lige ved at komme indenfor og jeg sagde NEJ så er det voldtægt hvis han fortsætter!!! Og uanset hvilket tøj jeg havde på er det ikke en invitation til voldtægt. Uanset hvornår kvinden siger nej tak (og om det er i sidste øjeblik) så har hun den ret. Og det skal manden gud-dødemig respektere!!!!  Voldtægt har ALDRIG en undskyldning!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.