Voldtægt, hvordan kan det undgås???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2010

Sees

Husk at spørgsmålet er hvordan det kan undgåes - Hvordan det kan FORBYGGES, og ikke hvis skyld det er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

Risen

Lidt groft sagt men kvinder burde kunne gå nøgne på gaden uden at en mand har ret til at voldtage. Det der med at man selv lægger op til det ved at stå med patterne opppe i halsen er da noget værre vås! Skal man nu begynde at gå med højhalset trøjer eller måske ligefrem burka?! Aldrig nogensinde om det er kvindens skyld at en mand tvinger hende til ufrivillig sex! 

Anmeld

27. april 2010

Risen

Risen skriver:

Lidt groft sagt men kvinder burde kunne gå nøgne på gaden uden at en mand har ret til at voldtage. Det der med at man selv lægger op til det ved at stå med patterne opppe i halsen er da noget værre vås! Skal man nu begynde at gå med højhalset trøjer eller måske ligefrem burka?! Aldrig nogensinde om det er kvindens skyld at en mand tvinger hende til ufrivillig sex! 

Men til spørgsmålet om det kan forbygges? 

Ja, det tror jeg til dels det kan, men det er bestemt ikke kvinder som skal ind og forebygge.. Det er da mændende som burde opsøge hjælp hvis de går med syge ideer om at gå hen og voldtage en fremmed kvinde på gaden. Et nej er et nej og hvis man har lyst til at "kører videre" som mand trænger man til seriøst hjælp. 

Desuden synes jeg at fængselstraffen er ALT ALT for lav i Dk for voldtægt hvis vi havde strengere fængselstraf ville der måske være chance for at voldtægtsmænd ville tænke sig om en ekstra gang.. 

Anmeld

27. april 2010

Sulajma

Ess. skriver:

Hold da op piger - Bevar lige den rare tone. Det er et ømt emne, men snak lige pænt til hinanden alligevel. Og vil I ikke være sød at undgå de der "" smileys, når det er personligt, det gør da ondt at se på.

Jeg synes det er et rigtig ømt emne - Min egen x-kæreste havde meget svært ved at forstå et NEJ, så jeg kender måske lidt til det.

Men derudover må jeg sige at jeg tit ser, når jeg går i byen, at piger klæ'r sig meget let, og meget udfordrende - Det giver de forkerte signaler. Selvfølgelig skal der stoppes når der bliver sagt det - Det er vi helt enige om - men jeg forstår godt at nogle mænd kan opfange de lette klædte pigers signaler forkert.
Mange piger flirter, danser frækt og klæ'r sig som var der 60 grader. Er en fyr ved at overskride en piges grænse, skal han selvfølgelig stoppe, men måske burde nogle af disse piger også tænke over, hvilke signaler de sender, inden de bevæger sig hjemmefra.

Jeg siger ikke at pigerne selv er skyld i voldtægter, men jeg mener at nogle af dem måske selv har været med til at opbygge denne tanke om sex, i en mands hoved.

Dette er slet ikke altid tilfældet, men det sker - Desværre!

Man har ret til at sige NEJ, men man har også ret til at tænke over hvilke signaler man SELV sender!

Jeg vil lige sige, for ikke at blive misforstået, at dette LANGT FRA er alle tilfælde, men det sker, og desværre oftere og oftere.

Jeg synes bare, at det er så forkert at sige det er pigens skyld, fordi hun har en kort nederdel på og en nedringet top.

SÅ forkert!

Anmeld

27. april 2010

Sulajma

Risen skriver:

Men til spørgsmålet om det kan forbygges? 

Ja, det tror jeg til dels det kan, men det er bestemt ikke kvinder som skal ind og forebygge.. Det er da mændende som burde opsøge hjælp hvis de går med syge ideer om at gå hen og voldtage en fremmed kvinde på gaden. Et nej er et nej og hvis man har lyst til at "kører videre" som mand trænger man til seriøst hjælp. 

Desuden synes jeg at fængselstraffen er ALT ALT for lav i Dk for voldtægt hvis vi havde strengere fængselstraf ville der måske være chance for at voldtægtsmænd ville tænke sig om en ekstra gang.. 

HØRT!

Anmeld

27. april 2010

Soap

Der er vist ingen som siger det er pigens skyld men at pigen bør tænke over hvad hun signalere og hvad hun egentlig ønsker at signalere 

Det er 2 forskellige ting 

Anmeld

27. april 2010

4xGreve

Soap skriver:

Der er vist ingen som siger det er pigens skyld men at pigen bør tænke over hvad hun signalere og hvad hun egentlig ønsker at signalere 

Det er 2 forskellige ting 

jamen bare fordi man rander rund med nedringet top og kort nederdel sender man da ikke forkerte signaler eller seksuelde signaler men nærmer en stolthed og selvsikkerhed eller en tilfredshed med sin krop eller et behov for a føle sig lidt kvindet, for f.eks mig der kan man ikke se jeg har noget hvis ikke jeg bære nedringet så jeg gør det bla. for at få en egen følelse af  at jeg er kvinde og feminim jeg gør det udlukket for min egen skyld

Anmeld

27. april 2010

Margorie

Min mor har altid sagt at man som pige aldrig skal gå alene- hav en veninde ved din side om du så skal i solcenter ved højlys dag eller hjem fra byen om natten.. Det er jo selfølgelig en syg verden vi lever i når man som pige ikke engang kan gå på wc til en fødselsdag uden at have en veninde med som sikkerhed. Men jeg har da tænkt mig at sige det samme til min datter.. Aldrig gå alene, stol ikke på fremmede og hav din mobil opladet! Og så får hun altså heller ikke lov at klæde sig som en tøjte.

Anmeld

27. april 2010

Soap

WiitrioeN skriver:

jamen bare fordi man rander rund med nedringet top og kort nederdel sender man da ikke forkerte signaler eller seksuelde signaler men nærmer en stolthed og selvsikkerhed eller en tilfredshed med sin krop eller et behov for a føle sig lidt kvindet, for f.eks mig der kan man ikke se jeg har noget hvis ikke jeg bære nedringet så jeg gør det bla. for at få en egen følelse af  at jeg er kvinde og feminim jeg gør det udlukket for min egen skyld

Det kommer jo altså an på øjene som ser og det må man jo være bevist om 

Om man så ka li´det eller ej er jo så en anden sag 

Anmeld

27. april 2010

<3

Muffi . skriver:

Det var dog den sygeste og mest gammeldags holdning jeg har hørt . 

man kan ikke gøre noget for at undgå en voldtægt. En voldtægt kan ske på en villavej, i en baggård, efter en fest eller på vej ned i netto.

Det er fuldstændigt vilkårligt og sker på voldtægtsmandens "lyst" at sige at nogen piger selv er ude om det, finder jeg usmageligt og direkte dumt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.