Voldtægt, hvordan kan det undgås???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2010

Soap

Yrsa skriver:

Men hvis du tager to kvinder i en t shirt og jeans og den ene er en overvægtig kvinde og den anden et lille nips med de rigtige mål og bryst og rumpe sidende hvor de nu skal sidde...signaler de så det samme, de to eller lægger den smukke lækre kvinde op til noget alene ved hendes udseende(ved godt det er firkantet sat op, men er sikker på du forstå hvad jeg mener.. )

Ja det mener jeg helt bestemt

Bar skind er bar skind uden undtagelse 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

4xGreve

Soap skriver:

Det kommer jo altså an på øjene som ser og det må man jo være bevist om 

Om man så ka li´det eller ej er jo så en anden sag 

ja men uanset hvad øjene ser så er det jo ikke en opfordring til sex eller til at folk må røre, pille osv. nok se men ikke røre...

uanset havd tøj man bære så er grænsen jo altså ens for alle, voldtægn og andre forulempninger er ikke okay...

Anmeld

27. april 2010

Svei

Soap skriver:

Ja det mener jeg helt bestemt

Bar skind er bar skind uden undtagelse 

Men to kvinder med ens tøj hvoraf den ene er attraktiv og den anden ikke er..der mener du at den attraktive lægger op til noget med sit udseende...?

Anmeld

27. april 2010

4xGreve

Yrsa skriver:

Her står en masse godt, så vi kan blive klogere allesammen.. og måske en smule rystet over noget af det, det blev jeg i hvert fald..

http://www.kvinfo.dk/side/266/tema/26/

gud hvor blev jeg rystet over noget af det der står, f.eks at man selv inviter til voldtægt hvis man går alene i nattelivet eller går udfordret klædt og dette kan have en påvirkning på dommen (sådan læser jeg det ihvertfald) DET syntes JEG IKKE er okay, uanset hvordan man går klædt eller om man går alene eller sammen med nogen så inviter man da ALDRIG nogen til at komme og voldtag en, er dybt rystet

Anmeld

27. april 2010

Soap

Yrsa skriver:

Men to kvinder med ens tøj hvoraf den ene er attraktiv og den anden ikke er..der mener du at den attraktive lægger op til noget med sit udseende...?

Jeg mener at bar skind er bar skind uanset hvordan man ser ud 

At være attraktiv kommer an på øjnene som ser og bar skind signalere seksualitet 

Anmeld

27. april 2010

Soap

WiitrioeN skriver:

ja men uanset hvad øjene ser så er det jo ikke en opfordring til sex eller til at folk må røre, pille osv. nok se men ikke røre...

uanset havd tøj man bære så er grænsen jo altså ens for alle, voldtægn og andre forulempninger er ikke okay...

Jeg har ALDRIG sagt voldtægt er okey 

Spørgsmålet var hvad man kunne gøre for at forebygge det og der mener jeg man kan tænke sig om som kvinde med opførsel og påklædning om man nu signalere det man rent faktisk gerne vil og tænker over hvordan andre opfatter det 

Nu kan jeg altså snart ikke skrive det på flere måder 

Anmeld

27. april 2010

Anonym trådstarter

Hold da op de damer, jeg er væk en dag og der bliver da skrevet løs. 

Kan godt forstå at det er et emne der får en masse følelser op i os kvinder, men begrundelsen for at jeg valgte at tage den op, var at jeg syntes man hører meget om voldtægterne, om at de meget sjældent får konsekvenser for udøveren, derfor tænkte jeg bare hvordan kan man forebygge, jeg vil for alt i verden undgå at min datter udsættes for det samme som mig, det har taget mig mange år at komme ovenpå igen, og have det godt med mig selv.

Jeg vil lige tilføje at jeg er en af dem, der ikke er med i statistikken da jeg aldrig meldte det, og tror da der sidder mange som mig derude, så jeg tænker om det ikke er en del af vores ansvar, måske at få indført det i seksuelundervisningen og selvfølgelig derhjemme, jeg tror ofte ikke det er planlagt, men en ekskalering af en situation, og så går fornuften bare væk frem for "driften", og dette er ikke ment som en undskyldning på nogen måde, men blot som en kendsgerning at voldtægt forekommer og vi jo alle ønsker at beskytte vores børn mod at sådanne situationer, derfor spørgsmålet om hvordan vi forebygger, og ikke om hvornår man er blevet voldtaget, det kan retsystemet ikke engang finde ud af at definere klart, så vi kan nok heller ikke, selvom I da gør en ihærdig indsats

Anmeld

27. april 2010

Anonym trådstarter

mor-til-vanessa skriver:

overhovedet ikk. jeg har da ogsaa vaeret sammen med flere partnere, men det betyder da overhovet ikke jeg er let eller billigt og derfor godt kan voldtaeget

Det kan godt være, men det var den formodning jeg stykkede sammen, da han havde været alene med andre af pigerne på andre tidspunkter, vi var jo kommet i hjemmet ofte gennem to år, så tror i det her tilfælde at han, i det øjeblik, han tog beslutningen om at forsøge sig, tænkte mig som værende mindre tilbøjelig til at reagere negativt på det (jeg sov, da han forsøgte sig) fordi min fortid havde været lidt vildere end de andre pigers, jeg mener ikke at man har større chance for at indbyde til voldtægt, men bare at man måske anses som mindre troværdige og derfor ikke vil melde noget som helst.. Håber jeg fik kringlet mig lidt ud af den her

Anmeld

27. april 2010

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

Det kan godt være, men det var den formodning jeg stykkede sammen, da han havde været alene med andre af pigerne på andre tidspunkter, vi var jo kommet i hjemmet ofte gennem to år, så tror i det her tilfælde at han, i det øjeblik, han tog beslutningen om at forsøge sig, tænkte mig som værende mindre tilbøjelig til at reagere negativt på det (jeg sov, da han forsøgte sig) fordi min fortid havde været lidt vildere end de andre pigers, jeg mener ikke at man har større chance for at indbyde til voldtægt, men bare at man måske anses som mindre troværdige og derfor ikke vil melde noget som helst.. Håber jeg fik kringlet mig lidt ud af den her

maaske manden bare var en idiot og ikke har respekt for kvinder what so ever. hvilket ingen voldtaegt mand har

Anmeld

27. april 2010

Anonym trådstarter

Yrsa skriver:

Her står en masse godt, så vi kan blive klogere allesammen.. og måske en smule rystet over noget af det, det blev jeg i hvert fald..

http://www.kvinfo.dk/side/266/tema/26/

Godt link og tak for det.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.