MoarJ skriver:
Til tider ja...
Vi kan blive enige om at mange piger klæder sig - med vilje - så mænd ikke kan undgå at se på dem, og få lyst til dem.... så langt så godt, men SÅ stopper det sandelig også.
Uanset en piges påklædning og opførsel, så giver det aldrig en mand ret til at VÆLGE at overhøre et nej fra en hvilken som helst pige, uanset hvordan hun har klædt sig på, og hvor villig hun måske har virket tidligere på aftenen....
JA! ofte lægger piger selv op til at der måske skal ske noget, men lige så ofte fortryder de, eller bliver for fulde til at slå fra sig, eller for bange til at yde den nødvendige modstand og råbe på hjælp. Men det kan ALDRIG berettige at en mand voldtager en pige, eller for den sags skyld at han slipper godt fra det...
Jeg har selv oplevet 3 situationer....
1. en bekendt af vennekredsen bankede løs på mig en hel aften, fordi jeg nægtede at dyrke nogen som helst former for sex med ham.... Jeg var klædt i et par grimme blå trompetbukser, og en alt for stor lige så grim og lige så blå T-shirt. Jeg havde hverken bryster eller røv, og havde jeg haft det, så var det i hvert fald pakket godt væk den dag.... Hvor er det lige at han har ret til at mene at jeg SKAL dyrke sex med ham?
2. jeg serverede ved et kobberbryllup, hos nogle jeg kendte. Jeg var 15 år gammel, og jeg blev drukket grundigt fuld, af en temmeligt voksen mand. Det var arrangeret sådan at alle overnattende gæster skulle sover i samme rum, på en stor madras, og jeg endte med at ligge ved siden af den mand der havde drukket mig fuld. Vi havde pjattet hele aftenen, men ikke under nogen omstændigheder pillet ved hinanden, og havde hele tiden været omgivet af masser af mennesker.
Næste morgen, eller rettere efter knapt 3 timers søvn, våner jeg op, stadig fuld, ved at han stikker sin pik op i mig...
Ja jeg var pænt kædt på, men almindeligt tildækket, som man forventer af køkkenpersonale. Og ja vi havde haft det sjovt. Men vi havde OGSÅ snakket om både min kæreste, og hans kommende kone, og deres fælles barn.
Hvor er det lige at han har ret til bare at tage hvad han mener han har lyst til?
3. På en bar, så fuld at jeg kun nøjagtig kan stå og gå på mine ben. I baren er en fyr, som åbenbart vil have nget på den dumme, og han får fat i mig et par gange, og rager rundt på mig. Jeg har efterhånden lært at man åbenbart ikke får noget godt ud af at "slå fra sig" og jeg er ude af mine vante elementer. Tøjet var almindeligt pænt, men ikke rigtig udfordrende (pænt hverdagstøj - bukser og langærmet bluse). Jeg har svært ved at mærke min krop, men kan godt fornemme at der er noget i gære. Og som aftenen skrider frem, bliver de flere og flere mænd, hver gang vi støder sammen.
Jeg agerer overlegen, trods alt, og får vristet mig fri op til flere gange. Vælger at blive på baren, hvor der er mange mennesker, frem for at risikere at de følger efter mig, hvis jeg går hjem alene, og meget fuld.
Den sidste gang, er de ikke mindre end 5 mænd om mig, og hvad skal man gøre? 5 mænd har 10 hænder i alt og jeg har 2 fulde af flasker, og en bar fuld af fulde mennesker, som ikke fatter situationen, og ikke gør noget...
Jeg får vristet mig fri, og vælger at tage chancen og gå hjem alene alligevel, selvom jeg ikke længere rigtig kan holde mine øjne åbne, selvom jeg går og det nu er blevet lyst.
Hvornår gav jeg dem min tilladelse?
Bør det ikke være nok, uanset påklædning, at man siger nej, eller hold nallerne væk, eller fortæller at man har en sød kæreste, og generelt på mange måder siger eller viser at det her vil jeg IKKE?