Voldtægt, hvordan kan det undgås???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2010

quity

MoarJ skriver:

Jeg tænker, at man ligger selv op til det, ved at man går meget let klædt og nedringet trøjer o.lign...

Og andre er klædt normalt, hvor de også bliver udsat..

Det er jo ikke alle piger/drenge der kan sige nej, og nogen er med på det indtil det bliver for "groft"....

Jeg er tildels enig.

Men den lette/nedringet påklædning kan ik stå alene. Jeg synes bare jeg tit oplevede (da jeg gik meget i by) at de unge piger som gik meget udfordrende klædt også havde en attitude der lagde op til alt der havde en pik. De nærmest stak patterne op i hovedet af fyrene og stod med tungen langt nede i halsen af fyre. Disse piger synes jeg selv ligger op til en evt voldtægt. Ikke at jeg synes det er okay af fyren ik at acceptere et nej, for et nej. Det må i endelig ikke tro. For intet gør en voldtægt legal.

Ved godt dette indlæg kan give mange negative kommentare, men det må jeg tage med...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

ekzunz

quity skriver:

Jeg er tildels enig.

Men den lette/nedringet påklædning kan ik stå alene. Jeg synes bare jeg tit oplevede (da jeg gik meget i by) at de unge piger som gik meget udfordrende klædt også havde en attitude der lagde op til alt der havde en pik. De nærmest stak patterne op i hovedet af fyrene og stod med tungen langt nede i halsen af fyre. Disse piger synes jeg selv ligger op til en evt voldtægt. Ikke at jeg synes det er okay af fyren ik at acceptere et nej, for et nej. Det må i endelig ikke tro. For intet gør en voldtægt legal.

Ved godt dette indlæg kan give mange negative kommentare, men det må jeg tage med...

Pigerne lægger op til sjov, ballade, flirt - og måske sex - hvis de har lyst. De lægger sgu da ikke op til voldtægt?? Hvordan kan man det????

Skal en stripper så også stå seksuelt til rådighed for alle det lyster, for hun har da om nogen lagt op til sex???

Anmeld

26. april 2010

Anonym trådstarter

Znuzke skriver:

En voldtægt er sgu da ikke (undskyld mit sprog) 2 mennesker, deres valg og kommunikation.

Det er 1 menneskes valg!!!!!!!!! Hvis det var begges valg var det jo ikke voldtægt.

Eller misforstod jeg dig???

Jeg fik vist ikke forklaret mig godt nok, når man bagefter står og reflektere tilbage på den aften så traf man jo nogle valg, man valgte at gå den vej, man valgte at sove i det hjem, man valgte at drikke sig hørefuld, så man føler skyldfølelse over de valg man har truffet, der førte til voldtægten og derfor mener jeg at i situationen så er der fra både voldtægtsofret og -manden nogle valg der har ført til at de havner samme sted på kloden på præcist det tidspunkt, så sker der en interaktiv og en kommunikation og spørger du den ene part så siger han den ene mens hun siger det andet.

Håber jeg fik mig forklaret lidt bedre denne gang. ellers må du skrive igen 

Anmeld

26. april 2010

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

ja, lige præcis, det sker for SÅ mange.

Og mange af dem hører vi aldrig om. MEn det var for at undgå voldtagt generelt, jeg kan ikke give gode råd til hvordan man undgår ens kammrat eller ven gør noget. Kun de alm gængse regler i byen desværre:-)

Men ellers må man gøre sit bedste for fra start at fortælle ens bekendte at man ikke overhovedet er interesseret i dem.

Tja, det er vist bare en svær sag det her.

Nej, den er også mere tricky, men tak for dit input. 

Anmeld

26. april 2010

quity

Znuzke skriver:

Pigerne lægger op til sjov, ballade, flirt - og måske sex - hvis de har lyst. De lægger sgu da ikke op til voldtægt?? Hvordan kan man det????

Skal en stripper så også stå seksuelt til rådighed for alle det lyster, for hun har da om nogen lagt op til sex???

Ja de ligger op til det du nævner, og når de ligger op til sex og i sidste øjeblik eller bagefter ombestemmer sig, så er der desværre en risiko for at fyren har utrolig svært ved at styre sig.

Igen jeg synes ik at en voldtægt er i orden.

Det er også i sådanne tilfælde, der er selvfølgelige og de umotiverede voldtægter. Og her tror jeg at hvis man som pige kan evt selvforsvar eller lignende,så kan man have en lille mulighed for at beskytte sig.

Anmeld

26. april 2010

Anonym trådstarter

Det eneste jeg kan komme på er at man skal lære selvforsvar så man kan knalde ham én!

Man kan jo ikke tage forholdsregler - man ved jo aldrig hvad det er der gør udslaget for om man er den uheldige det går ud over. Nogle planlægger det hjemmefra og kører ud og finder et offer - så kan man sgu ha' flyverdragt på og klaphat, og man bliver alligevel voldtaget (med mindre man kan banke ham)

Og hvis vi taler om venner og bekendte som begår voldtægten, så er den eneste forholdsregel man kan tage vel at bryde forbindelsen til de mennesker som man måske har opfattelsen af kan finde på den slags. Men hvem er venner med en som man ved/tror måske kan finde på at voldtage en??

Det er nogle syge mænd som får et magt-trip - det kan man ikke forsvare sig mod ved at gå anderledes klædt eller lære at sige nej lidt tidligere. De skal bare lære at have respekt for at et nej er et nej uanset om de allerede har fået tissemanden ind i varmen eller hvad.

Vi har desværre også haft det inde på livet herhjemme, og det er aldrig aldrig nogensinde pigens egen skyld!!!!

Ja, måske vi bare skulle have selvforsvar i skolen.  

Hov glemte lige at tilføje at jeg ikke tror man nogensinde tror ens venner kunne finde på det, det gjorde jeg i hvert fald ikke, havde også været sammen med hans lillebror et par gange, og havde ikke vist nogen interesse i ham, havde kendt fyre i 2 år, så tror ikke altid det er så let.

Anmeld

26. april 2010

mariamiss6

Anonym skriver:

Jeg vil da bestemt mene du havde ret til ikke at blive antaste, voldtaget eller ligende. 

Det skulle jeg jo også mene...

det var så bare de 3 situationer, hvor jeg personligt har været lidt i knibe, og man kan sammenligne det med situationer hvor det for andre er gået helt galt, hvor jeg måske slap rimelig heldigt hver gang. MEN havde det nu ikke været mig, men en anden, så er det jo ikke sikkert det var gået godt alle 3 gange. Og hvis der så havde været en fuldbyrdet voldtægt et sted, hvordan kan det så nogen sinde blive pigens egen skyld, hvis blot hun HAR sagt NEJ TAK...

Det forstår jeg ikke...

Man kan altså ikke låse sig inde på sit værelse, til man bliver gammel og grå, og mændene mister interessen. Hvornår skal man så leve sit liv, sammen med jævnaldrende, i vores kultur, som den nu engang er idag....

Ja jeg forstår det ikke rigtig. hvordan det kan blive en piges egen skyld, at hun bliver voldtaget.... Ordet giver jo sig selv - tvangssex - er der tvang ind over, så har man jo aldrig bedt om det...

Nåh den var nu ikke myntet på dig, det var bare ord der skulle ud

Anmeld

26. april 2010

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

Det skulle jeg jo også mene...

det var så bare de 3 situationer, hvor jeg personligt har været lidt i knibe, og man kan sammenligne det med situationer hvor det for andre er gået helt galt, hvor jeg måske slap rimelig heldigt hver gang. MEN havde det nu ikke været mig, men en anden, så er det jo ikke sikkert det var gået godt alle 3 gange. Og hvis der så havde været en fuldbyrdet voldtægt et sted, hvordan kan det så nogen sinde blive pigens egen skyld, hvis blot hun HAR sagt NEJ TAK...

Det forstår jeg ikke...

Man kan altså ikke låse sig inde på sit værelse, til man bliver gammel og grå, og mændene mister interessen. Hvornår skal man så leve sit liv, sammen med jævnaldrende, i vores kultur, som den nu engang er idag....

Ja jeg forstår det ikke rigtig. hvordan det kan blive en piges egen skyld, at hun bliver voldtaget.... Ordet giver jo sig selv - tvangssex - er der tvang ind over, så har man jo aldrig bedt om det...

Nåh den var nu ikke myntet på dig, det var bare ord der skulle ud

Helt i orden Maria, følte mig ikke ramt.. 

Anmeld

26. april 2010

mariamiss6

MariaE skriver:

ja, lige præcis, det sker for SÅ mange.

Og mange af dem hører vi aldrig om. MEn det var for at undgå voldtagt generelt, jeg kan ikke give gode råd til hvordan man undgår ens kammrat eller ven gør noget. Kun de alm gængse regler i byen desværre:-)

Men ellers må man gøre sit bedste for fra start at fortælle ens bekendte at man ikke overhovedet er interesseret i dem.

Tja, det er vist bare en svær sag det her.

Det ER en svær sag, det har du ret i.... Men hvis du bare kigger på mine egne 3 tilfælde, så er 2 af 3 faktisk i "trygge" rammer... Du KAN altså ikke forebygge og forhindre på forhånd, at den slags sker - forebyggelsen skal foregå hos manden der voldtager... Enhver mand der voldtager en kvinde (eller misbruger et barn) må være sindssyg mindst i gerningsøjeblikket, for det ER da ikke naturligt at tro at tvang er okay, i nogle situationer overhovedet...

Anmeld

26. april 2010

mariamiss6

Anonym skriver:

Helt i orden Maria, følte mig ikke ramt.. 

Topdollar dér

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.