Voldtægt, hvordan kan det undgås???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.002 visninger
140 svar
0 synes godt om
26. april 2010

Anonym trådstarter

Ja, sidder så og ser det program på tv2 om de piger der er blevet voldtaget, og tænker bare om der er nogen der har nogle forslag til hvordan de tror det kan forhindres.

Jeg er selv blevet voldtaget for en del år siden, ikke fuldbydes, men det var stadig noget der påvirkede mit liv alt for længe, men har længe spekuleret over hvordan man forebygge voldtægt. Min voldtægt var begået af en rigtig god ven, og ja det var ikke en situation jeg nogensinde havde troede jeg ville befinde mig i, det er vel også en vigtig pointe, at mange voldtages af folk de kender. 

Altså jeg tænker om det ikke er muligt at inkludere hvilke forholdsregler man bør tage som ung kvinde i seksualundervisningen, og snakke om hvad det betyder at sige nej, både med pigerne og drengene.

Men hvad tænker I ift. forbyggelse 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

Mira0911

Jeg tænker, at man ligger selv op til det, ved at man går meget let klædt og nedringet trøjer o.lign...

Og andre er klædt normalt, hvor de også bliver udsat..

Det er jo ikke alle piger/drenge der kan sige nej, og nogen er med på det indtil det bliver for "groft"....

Anmeld

26. april 2010

Lady Marion <3

MoarJ skriver:

Jeg tænker, at man ligger selv op til det, ved at man går meget let klædt og nedringet trøjer o.lign...

Det er jo ikke alle piger/drenge der kan sige nej, og nogen er med på det indtil det bliver for "groft"....

Mener du at en pige selv lægger op til voldtægt hvis hun går i udfordrende tøj ??

Anmeld

26. april 2010

Mira0911

Muffi . skriver:

Mener du at en pige selv lægger op til voldtægt hvis hun går i udfordrende tøj ??

Til tider ja...

Anmeld

26. april 2010

Ranarupta

MoarJ skriver:

Mener du det? (Lige nedenunder skriver du det modsatte? Er bare ikke sikker på, at jeg er helt med...)

Anmeld

26. april 2010

wamse

Jeg mener så IKKE at man selv lægger op til det ved at gå i udfordrene tøj. om jeg så valgte at gå med r.... bar, så er det ikke ensbetydende med at jeg vil knaldes af gud ved hvem.

Jeg har selv været udsat for noget som teenager, nogle af de faktorer jeg ofte synes spiller  ind, er at man er alt for ung og påvirket af alkohol, som også gør at man ikke selv opfatter de risici man bevæger sig ud i.

Anmeld

26. april 2010

Lady Marion <3

MoarJ skriver:

Til tider ja...

Det var dog den sygeste og mest gammeldags holdning jeg har hørt . 

Anmeld

26. april 2010

wamse

Muffi . skriver:

helt enig

Anmeld

26. april 2010

Mira0911

Ranarupta skriver:

Mener du det? (Lige nedenunder skriver du det modsatte? Er bare ikke sikker på, at jeg er helt med...)

Noget af TS tråd...

Altså jeg tænker om det ikke er muligt at inkludere hvilke forholdsregler man bør tage som ung kvinde i seksualundervisningen, og snakke om hvad det betyder at sige nej, både med pigerne og drengene.

Mit svar til det er:

Anmeld

26. april 2010

Ranarupta

Muffi . skriver:

Det overrasker godt nok også mig! 

Det synes jeg faktisk er trist!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.