Hvornår er man samfundsnasser??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

lonemus

ka-ri-na skriver:

jeg synes bare ikke altid at man har brug for de tilskud man har ret til at søge...

tel gengæld mener jeg ikke man er en nasser fordi man søger det man kan i følge loven....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Soap

Yrsa skriver:

Men hvor er de, hvor mange er der, hvorfor er de, hvad er deres baggrund? jeg er da helt enig i at snyd er træls og lige meget i hvilke sammenhænge, men det lyder bare meget sort/hvidt og det er det jo desværre ikke på dette område, var det så var det jo nemt at arbejde med mennesker med sociale vanskeligheder.

Jeg er udemærket klar over at der er folk med sociale begrænsninger derude men om du kan li´det eller ej er der rigtig mange som "snyder" sig til det 

Derudover blir jeg glad når jeg læser så "påståelige" indlæg som fra dig om sådanne ting da det jo betyder at du brænder for dit arbejde og at der vil være nogen derude som pga dig vil få den hjælp de har behov for og det er jo dejligt 

Anmeld

25. april 2010

Vial

Soap skriver:

<p> Det handler om de sidst nævnte for mit vedkommende, det er dem jeg er træt af at betale for&nbsp;</p><p> Dem som rent faktisk kunne gå ud og søge job og passe det hvis de gad men ikke gider fordi det ikke kan betale sig økonomisk for dem&nbsp;</p><p> Dem som lyver over for sagsbehandleren om hvor dårlige de er for at blive i det bekvemmelige system og slippe for mindste lønnen eller SU for at komme videre&nbsp;</p>

Der findes ikke et "bekvemt" system i dag. Tiderne har ændret sig. Så dem der "lyver" for sagsbehandleren i dag, har det måske meget mere svært end du nogensinde kommer til at vide noget som helst om. Min pointe er: Lad være at døm folk udfra deres kontanthjælp og hvor længe de har hængt i systemet. Det er simpelthen er småt at gøre. Glæd dig over, at du ikke skal stå ret på kommunen for at få smør på brødet - i stedet for at ha' så ondt i numsen.

Anmeld

25. april 2010

Soap

KaMa skriver:

Der findes ikke et "bekvemt" system i dag. Tiderne har ændret sig. Så dem der "lyver" for sagsbehandleren i dag, har det måske meget mere svært end du nogensinde kommer til at vide noget som helst om. Min pointe er: Lad være at døm folk udfra deres kontanthjælp og hvor længe de har hængt i systemet. Det er simpelthen er småt at gøre. Glæd dig over, at du ikke skal stå ret på kommunen for at få smør på brødet - i stedet for at ha' så ondt i numsen.

Jeg har ikke ondt i numsen, jeg har selv arbejdet inden for systemmet, i en belastet sektor så ved desværre hvad jeg taler om 

Anmeld

25. april 2010

Ni-ko-li-ne

sådan en debat her er rigtig rigtig svær...

det er et meget ømt emne. Og i virkeligheden er de fleste mennesker på KH meget sårbare... Det er jo heller ikke flertallet der er omtalt når man taler om at nasse... (heldigvis)

nogen gange tror jeg sådanne debatter ville have bedre af, at man svarede objektivt.

Selvfølgelig er der mennesker på KH som mener det er bekvemt, men der er flest mennesker på KH som ikke synes det er lykken. Hvorfor skal det være mere okay at tale om det ene  end det andet?

for mig drejer det sig om en hvis form for erkendelse, erkendelse af at det ikke er netop een bestemt person der tales om, men et generelt emne. Derfor er der ingen grund til at føle sig truffet.

der er jo ikke nogen der siger det ikke er okay at være enlig forsørgende (mand som kvinde) og på KH.... der er ingen der siger man er mindre værd eller mindre menneske af den grund! :0)

det der tales om her i denne debat, er ganske simpelt, hvornår man opfatter folk som nassere.

Anmeld

25. april 2010

Ni-ko-li-ne

Yrsa skriver:

Hvornår tænker du der ikke er brug for det? bare nysgerrig.

ja jeg kan jo kun tage udgangspunkt i mig selv...

jeg mener brutto tjener vi 2000kr for meget, om året til at søge økonomisk friplads. Lad os nu antage at vi ikke tjente de 2000kr for meget om året, derfor ville vi da stadig kunne klare os uden det friplads tilskud....

men dette er så utroligt individuelt og slet ikke muligt at generalisere på

Anmeld

25. april 2010

Vial

ka-ri-na skriver:

<br /><br /><p> jeg synes bare ikke altid at man har brug for de tilskud man har ret til at søge...</p><p> tel gengæld mener jeg ikke man er en nasser fordi man søger det man kan i følge loven....</p>

Og har du ikke brug for de tilskud du har ret til, så får du dem heller ikke. Sådan er systemet skruet sammen :-)

Anmeld

25. april 2010

Ni-ko-li-ne

KaMa skriver:

Og har du ikke brug for de tilskud du har ret til, så får du dem heller ikke. Sådan er systemet skruet sammen :-)

søde ven....

jeg ved udemærket hvad jeg taler om.

som jeg skriver til en anden bruger ovenfor, kan man ikke generalisere på dette område. det er SÅ utroligt individuelt.

Anmeld

25. april 2010

Vial

ka-ri-na skriver:

<br /><br /><p> søde ven....</p><p> jeg ved udemærket hvad jeg taler om.</p><p> som jeg skriver til en anden bruger ovenfor, kan man ikke generalisere på dette område. det er SÅ utroligt individuelt.</p>

Jamen, så er vi enige :-) ps: når vi nu er søde venner, kan du så ikke komme forbi med en liter mælk? ;-)

Anmeld

25. april 2010

Ni-ko-li-ne

KaMa skriver:

<br /><br />Jamen, s&#229; er vi enige :-) ps: n&#229;r vi nu er s&#248;de venner, kan du s&#229; ikke komme forbi med en liter m&#230;lk? ;-)

Ha ha... Tjoeee det kunne jeg da godt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.