Hvornår er man samfundsnasser??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

Svei

Jeanne skriver:

Det mener jeg heller ikke er nasseri. Så er der jo et behov for at få støtte. Det kan blive os herhjemme om 4 uger. Manden er på dagpenge og jeg vil få en løn på max 15.000 før skat.

Men når man bevist vælger "jeg vil ikke have en uddannelse eller et arbejde når jeg kan få fra det offentlige" ja så mener jeg det er at nasse.

Helt og aldeles enig. Der er frskel på nød og på at være beregnende. Jeg ville ikke kunne klare det uden de tilskud jeg får, hvilket jeg er rigtig glad for og som jeg nok skla betae tilbage når tid er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Soap

Yrsa skriver:

Helt og aldeles enig. Der er frskel på nød og på at være beregnende. Jeg ville ikke kunne klare det uden de tilskud jeg får, hvilket jeg er rigtig glad for og som jeg nok skla betae tilbage når tid er.

Det er jo lige netop deri forskellen ligger, det kan jeg simpelhen ikke forstå der er nogen som er blevet stødt over 

Anmeld

25. april 2010

Svei

Soap skriver:

Det er jo lige netop deri forskellen ligger, det kan jeg simpelhen ikke forstå der er nogen som er blevet stødt over 

Jeg læste bare et sted hvor udtalen var at det er at nasse at modtage tilskud. Det var som bare derfor, men måske jeg misforstod.

Anmeld

25. april 2010

1977

Profilbillede for 1977
Yrsa skriver:

Jeg er også spændt på hvad vi kan søge. Vi har aldrig fået noget støtte, men det bliver desværre nødvendigt (og manden er total pissed over det). Men 1/11-09 havde vi en månedsindtægt på hhv 28.000 og 23.000 og det er jo så halveret fra 1/6. Jeg håber da virkelig ikke nogen mener at vi nasser på samfundet.

Anmeld

25. april 2010

Svei

Jeanne skriver:

Jeg er også spændt på hvad vi kan søge. Vi har aldrig fået noget støtte, men det bliver desværre nødvendigt (og manden er total pissed over det). Men 1/11-09 havde vi en månedsindtægt på hhv 28.000 og 23.000 og det er jo så halveret fra 1/6. Jeg håber da virkelig ikke nogen mener at vi nasser på samfundet.

Det er altid nemmere at dømme en grupper overordnet end hvis man kender mennesker og spørger ind til deres forhold det der med at nogen gør og min nabo siger osv, det mener jeg virkelig ikke man bør dømme mennesker på.

Men jeg dømmer i hvert fald ikke dig... mon ikke I kan få til pasning og evt husleje...hvis I bor til leje kan du jo gå ind og undersøge det...ang til pasning der skal du nok lige tjekke om de regner fra måned til måned eller pr. år...nogle gange er der nogle mærkelige måder at udregne på og det tager tid at søge om de tilskud og ikke mindst få dem.

Knus.

Anmeld

25. april 2010

Shibby

Forvirrene ikke sandt ^^ Kan godt se det virker rodet nu jeg lige lure ^^

Morale er godt. Dobbeltmorale er dobbelt så godt..eller (:

Fatter heller ikk migselv i dag så bare ignorer mine indlæg ^^

Anmeld

25. april 2010

lonemus

Jeg læste bare et sted hvor udtalen var at det er at nasse at modtage tilskud. Det var som bare derfor, men måske jeg misforstod.

Det var absolut ikke det der var ment med denne debat. Det var netop moralen bag det - og hvornår man syntes grænsen gik personligt og ikke for alle andre. Vi skal ikke sidde og dømme andre og ingen er bedre end andre

Men kan godt forstå det kan være nemt at misforstå, det skrevne ord kan være hårdt og måske ikke så detaljeret. Tror osse det var derfor tonen begyndte at blive hård. Men så må man hellere spørge ind til, hvad der helt præcist menes, før man skyder med skarpt

Dejligt, ærligt indlæg du kom med .)

Lone

Anmeld

25. april 2010

Svei

lonemus skriver:

Det var absolut ikke det der var ment med denne debat. Det var netop moralen bag det - og hvornår man syntes grænsen gik personligt og ikke for alle andre. Vi skal ikke sidde og dømme andre og ingen er bedre end andre

Men kan godt forstå det kan være nemt at misforstå, det skrevne ord kan være hårdt og måske ikke så detaljeret. Tror osse det var derfor tonen begyndte at blive hård. Men så må man hellere spørge ind til, hvad der helt præcist menes, før man skyder med skarpt

Dejligt, ærligt indlæg du kom med .)

Lone

Præcis og den anden vej rundt kunne man jo spørge om man måtte se kh-modtagerens eller den enliges budget, det giver måske en bedre forståelse. Jeg smider gerne mit ud som enlig mor på su, hvis det kan give en større forståelse for de forhold man nu engang er nød til at leve under.

Anmeld

25. april 2010

CS

Soap skriver:

Jeg kan kun tale for mig selv jo og for mig er det såmænd bare at jeg er træt af at betale for alle de andre , træt af regeringen er nødt til at skære i områder herhjemme til de ældre og svage fordi mange af de penge som går til tilskud og overførselsindkomster kunne være undgået

Men ja ofte handler det om misundelse og om at man skal huske når man peger en finger af andre peger der 3 mod en selv men det er det nu ikke altid, til tider er det skam reelt nok 

Enige, det bliver vi nok ikke og det er vel også okay - der skal jo være plads til alle, både holdninger og meninger. Derfor er det godt at man kan kæmpe frit for sine sager i DK og fantastisk at se de ildsjæle der gør det i politik.

Jeg er dog stadigvæk overbevist om at det i bund og grund handler om en selv.

Anmeld

25. april 2010

1977

Profilbillede for 1977
Soap skriver:

Jeg kan kun tale for mig selv jo og for mig er det såmænd bare at jeg er træt af at betale for alle de andre , træt af regeringen er nødt til at skære i områder herhjemme til de ældre og svage fordi mange af de penge som går til tilskud og overførselsindkomster kunne være undgået

Men ja ofte handler det om misundelse og om at man skal huske når man peger en finger af andre peger der 3 mod en selv men det er det nu ikke altid, til tider er det skam reelt nok 

Så kunne de jo bruge pengene fra skattelettelserne på børne og ældreområderne i stedet - men det er en heeeeeelt anden debat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.