Eva skriver:
Hvis man snyder samfundet for at få goder man ikke har krav på.
og det kan jo være alt fra direktøren der retter i regnskabet, til maleren der laver sort arbejde, til parret der bor hver for sig for at få tilskud, til kvinden på dagpenge der klipper hår hjemme og glemmer at trække skatten fra.
Det er min definition på at nasse...
Jeg synes det er synd at minoriteter og udsatte grupper oveni at være det også skal føle at de nasser og på den måde er mindre værd, jeg bryder mig slet ikke om den tankegang og det menneskesyn....vi må ikke glemme at vi alle kan havne i den situation at være nød til at få hjælp fra det offentlige.
Knus til dig Lone..
Alt sort arbejde kalder jeg ikke nasseri, det er bare direkte snyderi/fusk, som slet ikke er acceptabelt.
Men når man bevidst søger alle tilskud, så nasser man altså, i mine øjne.
Og ja Eva, vi kan alle havne på kh - og det er helt okay, det er jo trods alt et sikkerhedsnet vi har i Danmark. Intet galt med det. Men der er kæmpe stor forskel på at havne på kh i en kort periode - kan skyldes sygdom, skilsmisse, what ever. Det er da absolut ingen skam. Men for dem der har levet på kh altid, bare fordi det er rart og får gode tilskud, så er man blevet samfundsnasser.
Kh-systemet er jo ikke lavet for at nogle skal se det som en livslang indkomst og leve godt på alle tilskuddende. Det er set som et sikkerhedssnet, en kort periode i ens liv.
Lone 
Anmeld