Hvornår er man samfundsnasser??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.549 visninger
162 svar
0 synes godt om
25. april 2010

lonemus

I mine øjne er man det, når man bevidst træffer valg for ens personlige forhold, for at modtage flere tilskud. Når man mener alle med 2 indkomster skal betale for dem på kh og div, tilskud, fripladser osv.

Specielt når man højlydt siger: du har flere penge end mig, DU skal betale for os begge. Ellers er det snyd i samfundet, at du kan få mere end mig - selvom jeg har valgt at få alt betalt af systemet, mens du har valgt et arbejde, et parforhol osv.

Når man sætter sig ind i alle love og regler og søger ALT man kan få, ikke fordi man har brug for det, men bare fordi man nu kan.

Når man mener det kun er nogle der skal bidrage til samfundets økonomi.

Hvad mener DU??

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Soap

Jeg er helt enig i alt du har skrevet

Anmeld

25. april 2010

Honningblomst

Hvis man snyder samfundet for at få goder man ikke har krav på. og det kan jo være alt fra direktøren der retter i regnskabet, til maleren der laver sort arbejde, til parret der bor hver for sig for at få tilskud, til kvinden på dagpenge der klipper hår hjemme og glemmer at trække skatten fra.

Det er min definition på at nasse...

Jeg synes det er synd at minoriteter og udsatte grupper oveni at være det også skal føle at de nasser og på den måde er mindre værd, jeg bryder mig slet ikke om den tankegang og det menneskesyn....vi må ikke glemme at vi alle kan havne i den situation at være nød til at få hjælp fra det offentlige.

Knus til dig Lone..

Anmeld

25. april 2010

Delilah

Eva skriver:

Hvis man snyder samfundet for at få goder man ikke har krav på. og det kan jo være alt fra direktøren der retter i regnskabet, til maleren der laver sort arbejde, til parret der bor hver for sig for at få tilskud, til kvinden på dagpenge der klipper hår hjemme og glemmer at trække skatten fra.

Jeg synes det er synd at minoriteter og udsatte grupper oveni at være det også skal føle at de nasser og på den måde er mindre værd, jeg bryder mig slet ikke om den tankegang og det menneskesyn....vi må ikke glemme at vi alle kan havne i den situation at være nød til at få hjælp fra det offentlige.

Knus til dig Lone..

Kvinden der klipper hår hjemme og glemmer at trække skatten fra? Hvad betyder det?

Anmeld

25. april 2010

Honningblomst

Delilah skriver:

Kvinden der klipper hår hjemme og glemmer at trække skatten fra? Hvad betyder det?

Sorry...frisøren...

Anmeld

25. april 2010

lonemus

Eva skriver:

Knus til dig Lone..

Alt sort arbejde kalder jeg ikke nasseri, det er bare direkte snyderi/fusk, som slet ikke er acceptabelt.

Men når man bevidst søger alle tilskud, så nasser man altså, i mine øjne.

Og ja Eva, vi kan alle havne på kh - og det er helt okay, det er jo trods alt et sikkerhedsnet vi har i Danmark. Intet galt med det. Men der er kæmpe stor forskel på at havne på kh i en kort periode - kan skyldes sygdom, skilsmisse, what ever. Det er da absolut ingen skam. Men for dem der har levet på kh altid, bare fordi det er rart og får gode tilskud, så er man blevet samfundsnasser.

Kh-systemet er jo ikke lavet for at nogle skal se det som en livslang indkomst og leve godt på alle tilskuddende. Det er set som et sikkerhedssnet, en kort periode i ens liv.

Lone

Anmeld

25. april 2010

Soap

Man er ikke nødt til hvis man bar vælger at blive på overførsels indkomst bare fordi det er bekvemt og man får mere udbetalt 

Sådan har jeg oplevet et par stykker og jeg mener det er at nasse når man ikke gider klare sig selv fordi man har mere udbetalt på overførselsindkomst + tilskud end via reel løn 

Anmeld

25. april 2010

june1987

når man avler børn i lange stimer og får staten til at betale !

når man forventer staten betaler alt for en!

når man hiver alt det man kan få hjem selvom man egentlig har rigeligt med penge !

faktisk har en enlig mor lige så meget som en familie på 4-5 børn idag og det synes jeg er forkasteligt

Anmeld

25. april 2010

lonemus

Soap skriver:

Man er ikke nødt til hvis man bar vælger at blive på overførsels indkomst bare fordi det er bekvemt og man får mere udbetalt 

Sådan har jeg oplevet et par stykker og jeg mener det er at nasse når man ikke gider klare sig selv fordi man har mere udbetalt på overførselsindkomst + tilskud end via reel løn 

Lige nøjagtig, godt skrevet

Men har det ikke osse noget med ens selvrespekt at gøre?? Jeg er da opdraget til at klare mig selv, no matter what. Dvs hvis jeg nu skulle ryge på kh, fred være med det, men jeg vil da kæmpe for at komme tilbage på arbejdsmarkedet og tjene mine egne penge igen!

Anmeld

25. april 2010

june1987

og så synes jeg det skulle være sådan man kun måtte få 2 børn på kontanthjælp. jeg kender mange der har fået 4-8 børn og så bare har kunne slippe for det ene og det andet aktivering, og så lade staten betale for både det ene og andet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.