Hvornår er man samfundsnasser??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

Ni-ko-li-ne

KaMa skriver:

<br /><br />Jamen, s&#229; er vi enige :-) ps: n&#229;r vi nu er s&#248;de venner, kan du s&#229; ikke komme forbi med en liter m&#230;lk? ;-)

Mæææææn der er vidst lidt langt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Svei

ka-ri-na skriver:

ja jeg kan jo kun tage udgangspunkt i mig selv...

jeg mener brutto tjener vi 2000kr for meget, om året til at søge økonomisk friplads. Lad os nu antage at vi ikke tjente de 2000kr for meget om året, derfor ville vi da stadig kunne klare os uden det friplads tilskud....

men dette er så utroligt individuelt og slet ikke muligt at generalisere på

Men der er nok også dem der tjener mere end jer som mener de har brug for tilskud. Det handler vel også om at være ansvarlig omkring sin økonomi.

Jeg er enlig på su og jeg har brug for den hjælp jeg får og jeg er lykkelig for at vi i vores samfund ikke vil lade nogle mennesker blive tabt. For 20 år siden havde jeg helt sikkert ikke fået en udd.

Anmeld

25. april 2010

LinLin

Mette+Mathias skriver:

Føj da!! Nu har jeg læst denne debat igennem, og det virker ikke som om emnet er "Hvornår er man samfundsnasser" - nærmere som om det er "Lad os giv enlige mødre og personer på KH et hak i tuden, de fortjener nemlig ikke bedre, for de er ALLE dovne og ugidelige og bare ude på at rage så meget til sig, som muligt"

Tænk engang, at der sidder sådan en helt flok selvretfærdige madammer og bliver såååå enige om at dem på KH får sååå meget, og det er såååå synd for de selvretfærdige som jo har DERES på det tørre!! Hvis nu personerne på KH har det så godt, hvorfor bytter i så ikke?

Tilbyd en enlig KH-modtager at flytte ind i jeres hus, overtager jeres bil(er), mand, job og indtægter og så flytter i ind i KH-modtagerens lejlighed og overtager alle de mange penge og tilskud de får hver måned,- det må da være en guldgrube?

Og nej, jeg er ikke selv KH-modtager (eller enlig), var det i 3-4 mdr. da jeg gik ud af gymnasiet, men har heldigvis klaret mig selv siden.

Anmeld

25. april 2010

Vial

ka-ri-na skriver:

<br /><br />M&#230;&#230;&#230;&#230;&#230;n der er vidst lidt langt?

Ja, det kan nok ikke betale sig. Jeg må bevæge min tykke krop over på den anden side af gaden, hvor fakta ligger...nu ved jeg, hvorfor det er så populært med de der kærester...

Anmeld

25. april 2010

Shibby

Det blir jo bar til nasseri når man så blir på overførselsindkomsterne pga disse tilskud 

Det syntes jeg ikke ^^

Anmeld

25. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Man er nasser når man bevist vælger at få en overførselsindkomst uden at ville på arbejdsmarkedet på noget tidspunkt. Altså når man kun vil forsørges uden at ville give noget igen - overhovedet.

Og så er det vist formuleret så jeg ikke træder nogen over fusserne.

Anmeld

25. april 2010

Shibby

Jeanne skriver:

Man er nasser når man bevist vælger at få en overførselsindkomst uden at ville på arbejdsmarkedet på noget tidspunkt. Altså når man kun vil forsørges uden at ville give noget igen - overhovedet.

Og så er det vist formuleret så jeg ikke træder nogen over fusserne.

Enig ^^

Anmeld

25. april 2010

Svei

Der hvor jeg har svært ved at se ordet nasser blive brugt er i forhold til økonomisk dårligt stillede mennesker som skal betale mindre til feks børnepasning og husleje, hvorfor er det at nasse, det kan jeg slet ikke se

Anmeld

25. april 2010

Soap

Shibby skriver:

Det syntes jeg ikke ^^

Og oven over gir du ret til det samme skrevet på anden måde 

Kan du blive enig ? 

Anmeld

25. april 2010

1977

Profilbillede for 1977
Yrsa skriver:

Der hvor jeg har svært ved at se ordet nasser blive brugt er i forhold til økonomisk dårligt stillede mennesker som skal betale mindre til feks børnepasning og husleje, hvorfor er det at nasse, det kan jeg slet ikke se

Det mener jeg heller ikke er nasseri. Så er der jo et behov for at få støtte. Det kan blive os herhjemme om 4 uger. Manden er på dagpenge og jeg vil få en løn på max 15.000 før skat.

Men når man bevist vælger "jeg vil ikke have en uddannelse eller et arbejde når jeg kan få fra det offentlige" ja så mener jeg det er at nasse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.