Hvornår er man samfundsnasser??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

nuggie

I et forsøg på at få  tråden over på rette spor, kan jeg da svare på hvornår jeg mener at man er en samfundsnasser

når man lyver for at få penge som man ellers ikke var berettiget til.

om det så er kontant hjælp mens man arbejder sort, modtager tillæg til enlige mens man bor sammen med en. hjælp fra det offentlig mens man ikke vil tage i mod tilbud om aktiverig eller uddannelse.  sort arbejde i almindelighed, skatte fusk osv.

personligt har jeg i sær noget mod folk som lyver om deres status som enlig, for at få ekstra tilskud.  jeg synes at det sætte dem som er "ægte" enlig i et dårligt lys, hvor man knap tør have nogen overnattene uden at skulle frygte at blive anklaget for socialt bebrageri. og det gør det jo ikke ligefrem nemmere at finde en at dele livet med

der en tanke som tit kommer op i mit hoved, man finder en sød fyr, man gerne vil have et forholdt til, hvornår er det som man hiver budget frem og siger, " nu skal du hører, hvis vi kan blive ved med at ses så koster det dig lige....."  

når men det er så mine tænker om hvornår man nasser på samfundet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

lonemus

KaMa skriver:

Dette gør ikke dit oplæg mere sympatisk ;-) At starte en debat om, hvad man betegner som en samfundsnasser, kan aldrig blive en pæn debat. En sober måde at angribe emnet ville være at lave et debatoplæg, hvor du stiller spørgsmålstegn ved, om sociale ydelser er for let tilgængelige i dag.

Igen DIN mening..hvem siger jeg gider starte en sympatisk debat???? Hvornår er en debat det??

Hold dig til emnet, mit spørgsmål, eller spring denne debat over :9

Anmeld

25. april 2010

Soap

ka-ri-na skriver:

samfundsnasser har for mig noget med holdning at gøre....

hvis man har den holdning at samfundet bare har at punge ud, og at det er for dårligt samfundet ikke betaler for dit og dat.

eller hvis man direkte snyder....

det skal forstås på den måde, at jeg mener det er helt okay at søge de tilskud man, i følge loven, kan. men jeg synes ikke det er okay, f.eks. ikke at gide arbejde hvis man får et job tilbudt og f.eks. er på KH...

Præcis og føler man sig ramt der så er der sgu nok en grund til det 

Anmeld

25. april 2010

Shibby

" Men når man bevidst søger alle tilskud, så nasser man altså, i mine øjne."

Det er ikke nasseri sødte ^^

Jeg har alt der kan søges. Jeg søgte det fordi jeg kunne,det gør det ikke til nasseri ^^

Anmeld

25. april 2010

lonemus

ka-ri-na skriver:

samfundsnasser har for mig noget med holdning at gøre....

hvis man har den holdning at samfundet bare har at punge ud, og at det er for dårligt samfundet ikke betaler for dit og dat.

eller hvis man direkte snyder....

det skal forstås på den måde, at jeg mener det er helt okay at søge de tilskud man, i følge loven, kan. men jeg synes ikke det er okay, f.eks. ikke at gide arbejde hvis man får et job tilbudt og f.eks. er på KH...

Tak, endelig et indlæg der holdt sig til emnet

Jeg er helt enig med dig .)

Anmeld

25. april 2010

Svei

nuggie skriver:

I et forsøg på at få  tråden over på rette spor, kan jeg da svare på hvornår jeg mener at man er en samfundsnasser

om det så er kontant hjælp mens man arbejder sort, modtager tillæg til enlige mens man bor sammen med en. hjælp fra det offentlig mens man ikke vil tage i mod tilbud om aktiverig eller uddannelse.  sort arbejde i almindelighed, skatte fusk osv.

personligt har jeg i sær noget mod folk som lyver om deres status som enlig, for at få ekstra tilskud.  jeg synes at det sætte dem som er "ægte" enlig i et dårligt lys, hvor man knap tør have nogen overnattene uden at skulle frygte at blive anklaget for socialt bebrageri. og det gør det jo ikke ligefrem nemmere at finde en at dele livet med

der en tanke som tit kommer op i mit hoved, man finder en sød fyr, man gerne vil have et forholdt til, hvornår er det som man hiver budget frem og siger, " nu skal du hører, hvis vi kan blive ved med at ses så koster det dig lige....."  

Jeg er meget enig. Kan slet ikke se at det er at nasse at feks få tilskud til pasning eller til husleje? Det er jo fordi der er brug for det.

Jeg er på su og får 8000kr netto, det tror jeg de fleste kan se ikke kan hænge sammen med tre børn. Men er jeg så nasser fordi jeg får tilskud?

Anmeld

25. april 2010

Ni-ko-li-ne

KaMa skriver:

Jeg gad godt vide, hvilken kommune, der giver borgeren noget, som de ikke har brug for? Jeg synes at det er en kamp uden lige at få dem til at hjælpe med det mindste. I dag tror jeg at begrebet samfundsnasser er noget, man kan hive op fra arkivskuffen. Alt den kontrol, stramme budgetter og aktivering gør det vist ret svært at nasse...

at have ret til og have brug for følges ikke ad jo.....

kommunerne giver ikke borgeren noget borgeren ikke har ret til...

Anmeld

25. april 2010

lonemus

nuggie skriver:

Dejligt - tak for dit indlæg :9

Anmeld

25. april 2010

Vial

Soap skriver:

<br /><br /><p> Ej ej ej det handler mere om at føle sig ramt og det er der jo ikke nogen grund til hvis man selv mener at man modtager sine penge for hvem ved hvad berettiget&nbsp;</p>

He he - udover at føle sig ramt, kan det jo også handle om, at nogle af kritikerne til oplægget har en større og bredere kendskab til emnet uden selv at være bruger af diverse ydelser. Via mine jobs i en kommune og nu i psykiatrien har jeg tilegnet mig en social viden og forståelse for mennesker, som nogle af jer andre kunne have gavn af ;-)

Anmeld

25. april 2010

Soap

Shibby skriver:

" Men når man bevidst søger alle tilskud, så nasser man altså, i mine øjne."

Det er ikke nasseri sødte ^^

Jeg har alt der kan søges. Jeg søgte det fordi jeg kunne,det gør det ikke til nasseri ^^

Det blir jo bar til nasseri når man så blir på overførselsindkomsterne pga disse tilskud 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.