Hvornår er man samfundsnasser??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

Svei

Soap skriver:

Du ved da ikke hvad vi andre render og laver eller har af uddannelse gør du, eller hvad vi rent faktisk kender til ? 

Der er stor forskel på brugere af disse overførselsydelser og det lyder bestemt ikke til at du i din job funktion er i kontakt med dem som dette indlæg rent faktisk handler om men at du har kontakt til dem som rent faktisk har behov for hjælp til at komme videre der er en væsenlig forskel på at være en match 5 og lyve sig til at være en 

Hvem handler det her så om, giv mig en beskrivelse af disse mennesker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

lonemus

Delilah skriver:

Det er da klart men du har da også bedt folk om at holde sig til emnet, når de er på emnet. Samfundsnassere. Fordi de har bevæget sig lidt væk fra hvad du lige præcist tænkte der ville komme som svar betyder det jo ikke man bevæger sig væk fra emnet.

Jo faktisk!

Jeg syntes ikke det er fair at nogle skal sidde og forklare hvad de laver, hvorfor dit og komme med link osv. Det var slet ikke det min debat omhandler. Prøv at læs på side 1 igen....jeg stiller blot et spørgsmål?

Anmeld

25. april 2010

Soap

Det handler om de sidst nævnte for mit vedkommende, det er dem jeg er træt af at betale for 

Dem som rent faktisk kunne gå ud og søge job og passe det hvis de gad men ikke gider fordi det ikke kan betale sig økonomisk for dem 

Dem som lyver over for sagsbehandleren om hvor dårlige de er for at blive i det bekvemmelige system og slippe for mindste lønnen eller SU for at komme videre 

Anmeld

25. april 2010

Vial

ka-ri-na skriver:

<br /><br /><p> at have ret til og have brug for følges ikke ad jo.....</p><p> kommunerne giver ikke borgeren noget borgeren ikke har ret til...</p>

Nej, selvfølgelig får man ikke noget, som man ikke har ret til :-) Mit svar du citerede henviste til, at nogle mente, at man kunne få ydelser, man havde ret til, men ikke brug for. Og så siger jeg, at man ikke får noget, man ikke har brug for... Derunder selvfølgelig ret til, da det altid er en forudsætning.

Anmeld

25. april 2010

Svei

Soap skriver:

Det handler om de sidst nævnte for mit vedkommende, det er dem jeg er træt af at betale for 

Dem som rent faktisk kunne gå ud og søge job og passe det hvis de gad men ikke gider fordi det ikke kan betale sig økonomisk for dem 

Dem som lyver over for sagsbehandleren om hvor dårlige de er for at blive i det bekvemmelige system og slippe for mindste lønnen eller SU for at komme videre 

Men hvor er de, hvor mange er der, hvorfor er de, hvad er deres baggrund? jeg er da helt enig i at snyd er træls og lige meget i hvilke sammenhænge, men det lyder bare meget sort/hvidt og det er det jo desværre ikke på dette område, var det så var det jo nemt at arbejde med mennesker med sociale vanskeligheder.

Anmeld

25. april 2010

lonemus

Come on, jeg syntes ærlig talt det er trist, at man ikke kan oprette en debat herinde, uden nogle stykker straks skal få ondt et vist sted.

SÅ HOLD DOG OP MED AT LÆSE MED, for pokker!

Jeg troede det var voksne mennesker herinde......ellers vil jeg bede Henrik lukke tråden, det her er simpelthen for langt ude.

Anmeld

25. april 2010

Delilah

lonemus skriver:

Jo faktisk!

Jeg syntes ikke det er fair at nogle skal sidde og forklare hvad de laver, hvorfor dit og komme med link osv. Det var slet ikke det min debat omhandler. Prøv at læs på side 1 igen....jeg stiller blot et spørgsmål?

Præcis. "Hvad mener du".

Det er vist mere end blot et par enkelte svar til det, og mange grundlag for det. Så hvis der er nogen der ikke mener som dig betyder det altså ikke at det er at gå væk fra emnet. Det er så bredt et spørgsmål at det ikke engang ville være ude fra emnet at sige jeg mener DU er samfundsnasser. Selvom det helt sikkert også vil være mudderkastning hvilket ikke er særligt vidunderligt. Men så handler det jo i bund og grund om at holde kammertonen og ikke om at man skal holde sig til emnet.

Anmeld

25. april 2010

Ni-ko-li-ne

KaMa skriver:

Nej, selvfølgelig får man ikke noget, som man ikke har ret til :-) Mit svar du citerede henviste til, at nogle mente, at man kunne få ydelser, man havde ret til, men ikke brug for. Og så siger jeg, at man ikke får noget, man ikke har brug for... Derunder selvfølgelig ret til, da det altid er en forudsætning.

jeg synes bare ikke altid at man har brug for de tilskud man har ret til at søge...

tel gengæld mener jeg ikke man er en nasser fordi man søger det man kan i følge loven....

Anmeld

25. april 2010

Svei

ka-ri-na skriver:

jeg synes bare ikke altid at man har brug for de tilskud man har ret til at søge...

tel gengæld mener jeg ikke man er en nasser fordi man søger det man kan i følge loven....

Hvornår tænker du der ikke er brug for det? bare nysgerrig.

Anmeld

25. april 2010

lonemus

Delilah skriver:

Præcis. "Hvad mener du".

Det er vist mere end blot et par enkelte svar til det, og mange grundlag for det. Så hvis der er nogen der ikke mener som dig betyder det altså ikke at det er at gå væk fra emnet. Det er så bredt et spørgsmål at det ikke engang ville være ude fra emnet at sige jeg mener DU er samfundsnasser. Selvom det helt sikkert også vil være mudderkastning hvilket ikke er særligt vidunderligt. Men så handler det jo i bund og grund om at holde kammertonen og ikke om at man skal holde sig til emnet.

Come on, alle må have deres egen mening, jeg har ikke søgt beviser hos nogen.

Tror du mener nogle andre debatører.!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.