Hvornår er man samfundsnasser??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

myprincess

Jeg får det helt dårligt af at læse denne debat som enlig mor på kontanthjælp.

Ja jeg søger alle de tilskud jeg har ret til og jeg mener bestemt ikke at pengene hænger på træerne af den grund, jeg gør ihvertfald mit for at jeg overhovedet kan modtage kontanthjælp.

At sætte en begrænsning på hvor mange børn man må få? Den tankegang forstår jeg slet ikke, at få børn en en helt naturlig menneskelig ret.

Nogle folk er også FOR hurtigt ude og dømme andre, sidst fandt jeg ud af at der var en der havde meldt mig for bedrageri, fordi jeg havde haft besøg enkelte gange og hjælp til at flytte, men personen havde sagt at jeg havde en person hjemme ved mig HELE tiden, en stærk overdrivelse må jeg sige, så de holdte mine penge tilbage indtil de havde undersøgt sagen heldigvis fandt de hurtigt ud af at der ikke var hold i det og jeg få mine penge nu men det var MEGET ubehageligt at blive uretfærdigt meldt for sådan noget så slemt og jeg følte allerede at de havde dømt mig skyldig i det at de ikke ville udbetale de penge jeg ellers havde ret til. Så jeg må nok sige at nogle folk BLANDER sig alt for HURTIGT.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Ansemusen

myprincess skriver:

Ja jeg søger alle de tilskud jeg har ret til og jeg mener bestemt ikke at pengene hænger på træerne af den grund, jeg gør ihvertfald mit for at jeg overhovedet kan modtage kontanthjælp.

At sætte en begrænsning på hvor mange børn man må få? Den tankegang forstår jeg slet ikke, at få børn en en helt naturlig menneskelig ret.

Nogle folk er også FOR hurtigt ude og dømme andre, sidst fandt jeg ud af at der var en der havde meldt mig for bedrageri, fordi jeg havde haft besøg enkelte gange og hjælp til at flytte, men personen havde sagt at jeg havde en person hjemme ved mig HELE tiden, en stærk overdrivelse må jeg sige, så de holdte mine penge tilbage indtil de havde undersøgt sagen heldigvis fandt de hurtigt ud af at der ikke var hold i det og jeg få mine penge nu men det var MEGET ubehageligt at blive uretfærdigt meldt for sådan noget så slemt og jeg følte allerede at de havde dømt mig skyldig i det at de ikke ville udbetale de penge jeg ellers havde ret til. Så jeg må nok sige at nogle folk BLANDER sig alt for HURTIGT.

Ej hvor lyder det ubehageligt!! Fandt du ud af hvem vedkommende var, eller kan man bare komme med sådanne beskyldninger uden at skulle stå til regnskkab for det?

Anmeld

25. april 2010

Svei

myprincess skriver:

Du skal dælme ikke få det skidt. Ingen får som udgangspunkt noget de ikke har ret til i det system. Hvis vi skulle sidde og pege fingre af andre ud fra vores egen lille verden, så kunne vi ikke bestille andet.

Jeg synes du er mere sej end mange andre bare ved at overleve i det møgsystem, hvor man fra manges side og ikke mindst samfundets bliver set som det laveste af det laveste.

Stort kram til dig.

Anmeld

25. april 2010

Ansemusen

Jeanne skriver:

Så kunne de jo bruge pengene fra skattelettelserne på børne og ældreområderne i stedet - men det er en heeeeeelt anden debat

Haha ja! De sølle 5000 kr. som min kæreste får i skattelettelser om måneden trods en fin løn, er godt nok ikke alle de nedskæringer værd hvis man spørger mig! Synes ikke tiden er til skattelettelser lige nu så meget som der skæres i børneinstitutioner, på hospitalerne osv.

Anmeld

25. april 2010

myprincess

Ansermusen - >

Ja det var meget ubehageligt, jeg har ikke fundet ud af hvem det er nej :/ og det skete da jeg kun havde boet her i 4 uger, jeg synes virkelig at 4 uger er meget tid at bedømme om en person snyder eller ej :/

De brugte kun en dag på at undersøge det og så havde de allerede fundet ud af at der slet ikke var hold i anklagerne, det er sket her for nyligt så jeg ved ikke hvilke konsekvenser det får for anmelderen.

Anmeld

25. april 2010

Ansemusen

myprincess skriver:

Ansermusen - >

Ja det var meget ubehageligt, jeg har ikke fundet ud af hvem det er nej :/ og det skete da jeg kun havde boet her i 4 uger, jeg synes virkelig at 4 uger er meget tid at bedømme om en person snyder eller ej :/

De brugte kun en dag på at undersøge det og så havde de allerede fundet ud af at der slet ikke var hold i anklagerne, det er sket her for nyligt så jeg ved ikke hvilke konsekvenser det får for anmelderen.

Håber godt nok det får en form for konsekvenser, ellers er det da helt ude i hampen! Men tror ikke det gør. personen kan vel sige noget i stil med 'jamen jeg troede... blah blah blah' og så slipper de fra det. Ganske trist!

Anmeld

25. april 2010

Svei

myprincess skriver:

Ansermusen - >

Der er altid nogen der får ondt i rumpen...især over for en smuk kvinde som dig...du skal jo ikke tro du er noget, vel?

Anmeld

25. april 2010

myprincess

Yrsa mange tak

For de flestes vekommende ønsker man jo slet ikke at være på kontanthjælp men har af forskellige grunde ikke mulighed for andet i en kortere eller længere tidsperiode i ens liv. Jeg er selfølgelig taknemmelig for at det overhovedet er muligt at modtage kontanthjælp i Danmark, men jeg har ikke lyst til at føle mig som nasser af den grund.

Anmeld

25. april 2010

Svei

myprincess skriver:

Yrsa mange tak

For de flestes vekommende ønsker man jo slet ikke at være på kontanthjælp men har af forskellige grunde ikke mulighed for andet i en kortere eller længere tidsperiode i ens liv. Jeg er selfølgelig taknemmelig for at det overhovedet er muligt at modtage kontanthjælp i Danmark, men jeg har ikke lyst til at føle mig som nasser af den grund.

Du er ingen nasser det er der sgu ingen der er når de modtager hvad de har ret til...synes det er så sørgelig og bitter måde at se verden. Dem/os der ikke har meget at gøre godt med, ville da gerne have det anderledes og dem der kan leve uden tilskud ville helt sikkert ikke bytte vores liv med deres...men man skal da ikke bukke hovedet og føle sig mindre værd. Dit værd ligger heldigvis ikke i din udd. eller det sted hvorfra du får dine penge...dit værd er ene og alene i den person du er og måden du møder verden.

Knus...

Anmeld

25. april 2010

june1987

myprincess skriver:

Yrsa mange tak

og det skal du som end heller ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.