Hvornår er man samfundsnasser??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

lonemus

Mette+Mathias skriver:

Den er da i HØJ grad kommet til at handle om at dolke hinanden - eller nærmere - at dolke de enlige KH-modtagere - med de udsagn skal åbenbart have lov at stå uimodsagte??

Helt ærligt, jeg kan da ikke gøre for hvordan I opfatter ordene - ej heller hvordan nogle andre har valgt at debatere tilbage, vel?

I føler jer måske trådt på, det er jeg ked af, men jeg stilte bare et simpelt spørgsmål.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

lonemus

Delilah skriver:

Ja det et modbydeligt. Sidder selv og overvejer om de mon også tager sig muligheden til at sparke en hundehvalp i ny og næ.

Hvia alle blot holdt sig til emnet, så var der ingen problemer

Anmeld

25. april 2010

Soap

lonemus skriver:

Helt ærligt, jeg kan da ikke gøre for hvordan I opfatter ordene - ej heller hvordan nogle andre har valgt at debatere tilbage, vel?

I føler jer måske trådt på, det er jeg ked af, men jeg stilte bare et simpelt spørgsmål.

Ej ej ej det handler mere om at føle sig ramt og det er der jo ikke nogen grund til hvis man selv mener at man modtager sine penge for hvem ved hvad berettiget 

Anmeld

25. april 2010

lonemus

KaMa skriver:

Helt enig - det værste er, at det bygger på en stor del uvidenhed og landsbysladder...

Din mening, du kender jo heller ikke vores kilder

Anmeld

25. april 2010

Vial

lonemus skriver:

<br /><br /><p> Men det er jo så DIN mening omkrring debatten.</p><p> Jeg har ikke oprettet denne debat for at dolke nogen, overhovedet. Jeg har spurgt om jer andres mening, forklaringer omkring jeres meninger osv. Intet andet.</p>

Dette gør ikke dit oplæg mere sympatisk ;-) At starte en debat om, hvad man betegner som en samfundsnasser, kan aldrig blive en pæn debat. En sober måde at angribe emnet ville være at lave et debatoplæg, hvor du stiller spørgsmålstegn ved, om sociale ydelser er for let tilgængelige i dag.

Anmeld

25. april 2010

lonemus

Mette+Mathias skriver:

Nej, jeg tror egentlig heller ikke det er derfor du har oprettet den, men det er den drejning den lynhurtigt har taget, og som denne type debatter ofte tager, desværre.

Tak

Men det kan jo ikke være rigtigt, at man ikke kan oprette en tråd og den så skal gå i en forkert retning, Jeg syntes jeg undervejs har forsøgt at holde folk til emnet og vi skal sgu holde en ordentlig tone herinde.

Så tøser: hold op med at pege fingre af hinanden, opret jeres egen debat omkring det - den her debat har jeg oprettet og den skal kun holdes til emnet!

Anmeld

25. april 2010

Soap

KaMa skriver:

Dette gør ikke dit oplæg mere sympatisk ;-) At starte en debat om, hvad man betegner som en samfundsnasser, kan aldrig blive en pæn debat. En sober måde at angribe emnet ville være at lave et debatoplæg, hvor du stiller spørgsmålstegn ved, om sociale ydelser er for let tilgængelige i dag.

Det vil jo bare være ord geil og en side indlæg til inden emnet ville blive kaldt samfundsnasser af den første 

Hvorfor ikke kalde en spade for en spade? 

Anmeld

25. april 2010

MariaJ

lonemus skriver:

Alt sort arbejde kalder jeg ikke nasseri, det er bare direkte snyderi/fusk, som slet ikke er acceptabelt.

Men når man bevidst søger alle tilskud, så nasser man altså, i mine øjne.

Og ja Eva, vi kan alle havne på kh - og det er helt okay, det er jo trods alt et sikkerhedsnet vi har i Danmark. Intet galt med det. Men der er kæmpe stor forskel på at havne på kh i en kort periode - kan skyldes sygdom, skilsmisse, what ever. Det er da absolut ingen skam. Men for dem der har levet på kh altid, bare fordi det er rart og får gode tilskud, så er man blevet samfundsnasser.

Kh-systemet er jo ikke lavet for at nogle skal se det som en livslang indkomst og leve godt på alle tilskuddende. Det er set som et sikkerhedssnet, en kort periode i ens liv.

Lone

Hvorfor mener du man nasser hvis man bevidst søger alle tilskud?

Da får man jo netop ikke mere end man har ret til eller er blevet vurderet trængende til.

Jeg ville da også søge de støttemuligheder, der var tilgængelige for mig, hvis jeg havde brug for hjælp fra det offentlige. I mine øjne er det mere dumt at sidde og pudse sin glorie over at man bevidst har valgt hjælp fra hvis man har brug for den (så vil jeg i hvert fald vælge at tro, at man ikke har haft så hårdt brug for den).

Anmeld

25. april 2010

lonemus

Soap skriver:

Ej ej ej det handler mere om at føle sig ramt og det er der jo ikke nogen grund til hvis man selv mener at man modtager sine penge for hvem ved hvad berettiget 

Anmeld

25. april 2010

Ni-ko-li-ne

lonemus skriver:

I mine øjne er man det, når man bevidst træffer valg for ens personlige forhold, for at modtage flere tilskud. Når man mener alle med 2 indkomster skal betale for dem på kh og div, tilskud, fripladser osv.

Specielt når man højlydt siger: du har flere penge end mig, DU skal betale for os begge. Ellers er det snyd i samfundet, at du kan få mere end mig - selvom jeg har valgt at få alt betalt af systemet, mens du har valgt et arbejde, et parforhol osv.

Når man sætter sig ind i alle love og regler og søger ALT man kan få, ikke fordi man har brug for det, men bare fordi man nu kan.

Når man mener det kun er nogle der skal bidrage til samfundets økonomi.

Hvad mener DU??

Lone

samfundsnasser har for mig noget med holdning at gøre....

hvis man har den holdning at samfundet bare har at punge ud, og at det er for dårligt samfundet ikke betaler for dit og dat.

eller hvis man direkte snyder....

det skal forstås på den måde, at jeg mener det er helt okay at søge de tilskud man, i følge loven, kan. men jeg synes ikke det er okay, f.eks. ikke at gide arbejde hvis man får et job tilbudt og f.eks. er på KH...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.