Hvornår er man samfundsnasser??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

Delilah

Mette+Mathias skriver:

Føj da!! Nu har jeg læst denne debat igennem, og det virker ikke som om emnet er "Hvornår er man samfundsnasser" - nærmere som om det er "Lad os giv enlige mødre og personer på KH et hak i tuden, de fortjener nemlig ikke bedre, for de er ALLE dovne og ugidelige og bare ude på at rage så meget til sig, som muligt"

Tænk engang, at der sidder sådan en helt flok selvretfærdige madammer og bliver såååå enige om at dem på KH får sååå meget, og det er såååå synd for de selvretfærdige som jo har DERES på det tørre!! Hvis nu personerne på KH har det så godt, hvorfor bytter i så ikke?

Tilbyd en enlig KH-modtager at flytte ind i jeres hus, overtager jeres bil(er), mand, job og indtægter og så flytter i ind i KH-modtagerens lejlighed og overtager alle de mange penge og tilskud de får hver måned,- det må da være en guldgrube?

Og nej, jeg er ikke selv KH-modtager (eller enlig), var det i 3-4 mdr. da jeg gik ud af gymnasiet, men har heldigvis klaret mig selv siden.

Ja det et modbydeligt. Sidder selv og overvejer om de mon også tager sig muligheden til at sparke en hundehvalp i ny og næ.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Mette+Mathias

lonemus skriver:

Det er rigtigt, men det er heller ikke det den her debat handler om!

Den handler blot om, hvornår man syntes man er en samfundsnasser - ikke at dolke hinanden

Vi har vel alle en holdning omkring det, det er blot den jeg spørger til

Den er da i HØJ grad kommet til at handle om at dolke hinanden - eller nærmere - at dolke de enlige KH-modtagere - med de udsagn skal åbenbart have lov at stå uimodsagte??

Anmeld

25. april 2010

Shibby

KaMa skriver:

Dvs du mener, at du snyder samfundet ved at være på overførselsindkomst? Og at du ville kunne være selvforsørgende, hvis du gad?

Det har jeg jo ikke sagt ^^

Anmeld

25. april 2010

Vial

Mette+Mathias skriver:

F&#248;j da!! Nu har jeg l&#230;st denne debat igennem, og det virker ikke som om emnet er &quot;Hvorn&#229;r er man samfundsnasser&quot; - n&#230;rmere som om det er &quot;Lad os giv enlige m&#248;dre og personer p&#229; KH et hak i tuden, de fortjener nemlig ikke bedre, for de er ALLE dovne og ugidelige og bare ude p&#229; at rage s&#229; meget til sig, som muligt&quot;<br /><br />T&#230;nk engang, at der sidder s&#229;dan en helt flok selvretf&#230;rdige madammer og bliver s&#229;&#229;&#229;&#229; enige om at dem p&#229; KH f&#229;r s&#229;&#229;&#229; meget, og det er s&#229;&#229;&#229;&#229; synd for de selvretf&#230;rdige som jo har DERES p&#229; det t&#248;rre!! Hvis nu personerne p&#229; KH har det s&#229; godt, hvorfor bytter i s&#229; ikke? <br /><br />Tilbyd en enlig KH-modtager at flytte ind i jeres hus, overtager jeres bil(er), mand, job og indt&#230;gter og s&#229; flytter i ind i KH-modtagerens lejlighed og overtager alle de mange penge og tilskud de f&#229;r hver m&#229;ned,- det m&#229; da v&#230;re en guldgrube?<br /><br />Og nej, jeg er ikke selv KH-modtager (eller enlig), var det i 3-4 mdr. da jeg gik ud af gymnasiet, men har heldigvis klaret mig selv siden.<br /><br />

Helt enig - det værste er, at det bygger på en stor del uvidenhed og landsbysladder...

Anmeld

25. april 2010

Vial

Shibby skriver:

<br /><br /><p> Det har jeg jo ikke sagt ^^</p>

Hvis du ikke har sagt det - og i øvrigt heller ikke mener, at det hænger sådan sammen, er du ikke en samfundsnasser. Hvad får dig til at tænke sådan om dig selv så?

Anmeld

25. april 2010

lonemus

Føj da!! Nu har jeg læst denne debat igennem, og det virker ikke som om emnet er "Hvornår er man samfundsnasser" - nærmere som om det er "Lad os giv enlige mødre og personer på KH et hak i tuden, de fortjener nemlig ikke bedre, for de er ALLE dovne og ugidelige og bare ude på at rage så meget til sig, som muligt"

Tænk engang, at der sidder sådan en helt flok selvretfærdige madammer og bliver såååå enige om at dem på KH får sååå meget, og det er såååå synd for de selvretfærdige som jo har DERES på det tørre!! Hvis nu personerne på KH har det så godt, hvorfor bytter i så ikke?

Tilbyd en enlig KH-modtager at flytte ind i jeres hus, overtager jeres bil(er), mand, job og indtægter og så flytter i ind i KH-modtagerens lejlighed og overtager alle de mange penge og tilskud de får hver måned,- det må da være en guldgrube?

Og nej, jeg er ikke selv KH-modtager (eller enlig), var det i 3-4 mdr. da jeg gik ud af gymnasiet, men har heldigvis klaret mig selv siden.

Men det er jo så DIN mening omkrring debatten.

Jeg har ikke oprettet denne debat for at dolke nogen, overhovedet. Jeg har spurgt om jer andres mening, forklaringer omkring jeres meninger osv. Intet andet. Jeg mener ikke nogen er bedre end andre.

Anmeld

25. april 2010

Soap

ChristinaS skriver:

Det man ikke vil være ved hos sig selv, køre man over på andre - så måske der skal laves et tjek med den indre samfundsnasser og finde ud af hvad det handler om hvilke egenskaber man ikke vil være ved hos sig selv.  

Jeg kan kun tale for mig selv jo og for mig er det såmænd bare at jeg er træt af at betale for alle de andre , træt af regeringen er nødt til at skære i områder herhjemme til de ældre og svage fordi mange af de penge som går til tilskud og overførselsindkomster kunne være undgået

Men ja ofte handler det om misundelse og om at man skal huske når man peger en finger af andre peger der 3 mod en selv men det er det nu ikke altid, til tider er det skam reelt nok 

Anmeld

25. april 2010

MariaJ

Honningblomst skriver:

Hvis man snyder samfundet for at få goder man ikke har krav på. og det kan jo være alt fra direktøren der retter i regnskabet, til maleren der laver sort arbejde, til parret der bor hver for sig for at få tilskud, til kvinden på dagpenge der klipper hår hjemme og glemmer at trække skatten fra.

Det er min definition på at nasse...

Jeg synes det er synd at minoriteter og udsatte grupper oveni at være det også skal føle at de nasser og på den måde er mindre værd, jeg bryder mig slet ikke om den tankegang og det menneskesyn....vi må ikke glemme at vi alle kan havne i den situation at være nød til at få hjælp fra det offentlige.

Knus til dig Lone..

Helt enig i denne definition

Anmeld

25. april 2010

Mette+Mathias

lonemus skriver:

Men det er jo så DIN mening omkrring debatten.

Jeg har ikke oprettet denne debat for at dolke nogen, overhovedet. Jeg har spurgt om jer andres mening, forklaringer omkring jeres meninger osv. Intet andet. Jeg mener ikke nogen er bedre end andre.

Nej, jeg tror egentlig heller ikke det er derfor du har oprettet den, men det er den drejning den lynhurtigt har taget, og som denne type debatter ofte tager, desværre.

Anmeld

25. april 2010

BabyStella!

Er jeg samfundnasser? Jeg er på vej på job nu her. Skal servere til en konfirmation, og har da helt klart planer om at ta´ pengene, jeg tjener og bare putte i lommen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.